M
minni
Vieras
Mikä on alle 3 kk:n vauvan kuumeen raja? Milloin on syytä jo pelkän lämpöilyn vuoksi käydä lääkärissä?
Vai voiko noin pienellä olla kuumetta?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:En oo pennola, mutta kysyisin, että onko lapsi saanut esim juuri rokotuksen, eli voisko se olla semmosta lämpöä ja paljonko sitä lämpöä tarkalleen nyt sitten on. Noin pienillä harvoin tulee mitään tulehdustauteja, onko sellasta lähipiirissä liikkeellä?
Alkuperäinen kirjoittaja minni:Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:En oo pennola, mutta kysyisin, että onko lapsi saanut esim juuri rokotuksen, eli voisko se olla semmosta lämpöä ja paljonko sitä lämpöä tarkalleen nyt sitten on. Noin pienillä harvoin tulee mitään tulehdustauteja, onko sellasta lähipiirissä liikkeellä?
Rokotusohjelma alkaa vasta 3 kk. Joo, se käsitys minullakin että harvoin noin pienillä on mitään ja sen vuoksi haluaisin tietää, että onko esim. 37.5 jo kuumetta noin pienellä.
Alkuperäinen kirjoittaja minni:Mikä on alle 3 kk:n vauvan kuumeen raja? Milloin on syytä jo pelkän lämpöilyn vuoksi käydä lääkärissä?
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:Jos nousee kuume eli lämpö mitattuna 38 tai enemmän, niin välittömästi hakeuduttava päivystykseen, koska voi olla kyse vakavasta bakteeri-infektiosta, toki myös viruksesta, mutta aina vaatii lääkärin arvion.
Ja eritoten siis 0-3 kk ikäisillä tämä, yleensä olen tarkkana jopa alle 6 kk:n ikäisistä kuumeen osalta.
Alkuperäinen kirjoittaja minni:Alkuperäinen kirjoittaja pennola:Jos nousee kuume eli lämpö mitattuna 38 tai enemmän, niin välittömästi hakeuduttava päivystykseen, koska voi olla kyse vakavasta bakteeri-infektiosta, toki myös viruksesta, mutta aina vaatii lääkärin arvion.
Ja eritoten siis 0-3 kk ikäisillä tämä, yleensä olen tarkkana jopa alle 6 kk:n ikäisistä kuumeen osalta.
Kiitos, tosi kiva että sinä olet löytänyt tämän palstan =) Toivottavasti emme kuormita sinua liikaa, eikä keskustelunaiheet kanssasi pyöri vain lääketieteellisissä ympyröissä.
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:kyllä täällä onneksi ehtii aina välissä muustakin juttelemaan, kuin vain lääketieteestä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja minni:Alkuperäinen kirjoittaja pennola:kyllä täällä onneksi ehtii aina välissä muustakin juttelemaan, kuin vain lääketieteestä![]()
Hyvä =)
Miten alunperin eksyitkään palstalle? Vaimosi kautta, vai palstaileeko hän edes? Terveisiä vaan hänellekin =)
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:kummasti töissä on luppoaikaa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:Alkuperäinen kirjoittaja pennola:kummasti töissä on luppoaikaa![]()
Olet varmaan joskus kertonut, mutta en muista nyt, missä olet töissä? Siis ei maantieteellinen sijainti kiinnosta, vaan minkälainen yksikkö se on. :wave:
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:Alkuperäinen kirjoittaja pennola:kummasti töissä on luppoaikaa![]()
Olet varmaan joskus kertonut, mutta en muista nyt, missä olet töissä? Siis ei maantieteellinen sijainti kiinnosta, vaan minkälainen yksikkö se on. :wave:
Olen useammassakin paikassa, mutta siis täällä missä säännöllisesti päivystelen, niin kyseessä entisen aluesairaalan ja terveyskeskuksen yhdistelmä, virallisesti siis terveyskeskuspäivystys, jossa ympärivuorokautinen päivystys. Viikonloppuisin tänne tulee potilaita kolmesta kunnasta. Vaihtelevasti potilaita, yleensä suht paljon kävijöitä. Täällä on väliin haasteellisiakin tapauksia ja ns. vaikeita ja hoidettavia potilaita, koska kuitenkin välimatkan melko pitkiä. Ei siis sellainen perinteinen eteläisemmän Suomen terveyskeskus, jossa otetaan vain pika-CRP ja jos vähänkin vakavampaa, niin potilas eteenpäin.
Täältä löytyy kolme osastoa: vuodeosasto, ns. sisätautinen osasto ja kirurginen osasto. Arkisin virka-aikana myös leikkaustoimintaa ja erikoislääkäreitä käy säännöllisesti.
Erittäin monipuolinen työpaikka. Olen viihtynyt. Ja verrattuna muihin työpisteisiin, missä olen ollut -mielestäni paras tähänastisista. Sairaalassa työskentely onkin sitten erilaista.
Alkuperäinen kirjoittaja minni:Alkuperäinen kirjoittaja pennola:Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:Alkuperäinen kirjoittaja pennola:kummasti töissä on luppoaikaa![]()
Olen useammassakin paikassa, mutta siis täällä missä säännöllisesti päivystelen, niin kyseessä entisen aluesairaalan ja terveyskeskuksen yhdistelmä, virallisesti siis terveyskeskuspäivystys, jossa ympärivuorokautinen päivystys. Viikonloppuisin tänne tulee potilaita kolmesta kunnasta. Vaihtelevasti potilaita, yleensä suht paljon kävijöitä. Täällä on väliin haasteellisiakin tapauksia ja ns. vaikeita ja hoidettavia potilaita, koska kuitenkin välimatkan melko pitkiä. Ei siis sellainen perinteinen eteläisemmän Suomen terveyskeskus, jossa otetaan vain pika-CRP ja jos vähänkin vakavampaa, niin potilas eteenpäin.
Täältä löytyy kolme osastoa: vuodeosasto, ns. sisätautinen osasto ja kirurginen osasto. Arkisin virka-aikana myös leikkaustoimintaa ja erikoislääkäreitä käy säännöllisesti.
Erittäin monipuolinen työpaikka. Olen viihtynyt. Ja verrattuna muihin työpisteisiin, missä olen ollut -mielestäni paras tähänastisista. Sairaalassa työskentely onkin sitten erilaista.
Muistan, että olet maininnut tekeväsi keikkaa entiseen kotikuntaasi (asunut siellä myös joskus vuosia sitten)? Oletko kotikunnassasi nyt? Voisitko kuvitella palaavasi perheinesi sinne valmistuttuasi? Onko vaimosi myös samalla alalla?
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:Ok. Kuulostaa monipuolisen haastavalta paikalta.Ja sitten vielä on aikaa hengähtääkin, usein kuulee sitä toisenlaista tarinaa, että vaikka työ on ok, niin ei ehdi tekemään sitäkään kunnolla, kun on niin kiire.