Penninvenytys vol. 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Tuli tehtyä extempore-kauppareissa kun mies halusi laskiaispullia...lapsilla ostettiin pillimehua kun mennään tänään mäkeä laskemaan.
Juustokin tosin oli ihan finaalissa, koska käytettiin sitä ruoanlaittoon. Samalla tuli ostetua maitoa, rahkaa ja vauvalle sapuskaa ja jotain muutakin.

Edelleennäyttää siltä, että budjetti riittää hyvin, vaikka ns. turhiakin ostoksia on tullut tehtyä :D

Vadelma-riisipuurojauhe 2,04€
Hedelmäiset palat 0,69€
Äidinmaidonkorvikejauhe 5,65€
Vehnäpulla 2,29€
Maito 3l 2,16€
pillimehu 4 kpl 1,40€
Jogurtti 1l 1,25€
Kuohukerma 1,10€
Mansikkahillo 2,54€
Ananas 2 prk 1,44€
Maitorahka 8 prk 5,52€
Kiiwirasia 2 kpl 1,98€
Munia 15 kpl 2,15€
Täysjyväspagetti 1,15€
Lihapullat (koiralle treenipalkaksi) 0,89€
Arkijuusto 5,75€

yht: 38€

TOTAL: 463,21€

Edelliset ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1934473-penninvenytys-vol-8-a/

Ootko muuten Chef laskenut tohon summaan koirien (ja muiden lemmikkien?) ruokakulut? Paljonko ne tekee kuukaudessa/eläin?

En ole, sillä ne ostetaan eläinkaupasta. Tuo mun budjettini on laskettu vain meidän ihmisten menoille :)

Gerbiilien hoito (ruoka, purut yms) maksanee kuukaudessa noin 15€, kissalle ostetaan muutaman kerran vuodessa 10 kg raksusäkki, sekä iso satsi purkkiruokaa jolloin ostokset tekevät varmaankin noin 100€ kerralla ja koiranruokasäkki (75€) kestää vissiinkin 2-3kk. Treenipalkat tuohon sitten päälle, mutta en osaa niiden summaa arvioida.

Itse olen ajatellut sellaista, että ihan pysyvästi alkaisin ruokkimaan perheeni 20€/pvä (5hlöa).
Eli n. 600€/kk. Uskoisin, että onnistun.
Ja itseasiassa kun 18pvää säilytin kauppakuitteja oli itse kauppaan mennyt n. 20€/pvä mutta mm. ravintolaruokailuihin 80€ + muuhun hömpötykseen 80€ *(ikea käynti yms...)

[QUOTE="nii";23307189]Itse olen ajatellut sellaista, että ihan pysyvästi alkaisin ruokkimaan perheeni 20€/pvä (5hlöa).
Eli n. 600€/kk. Uskoisin, että onnistun.
Ja itseasiassa kun 18pvää säilytin kauppakuitteja oli itse kauppaan mennyt n. 20€/pvä mutta mm. ravintolaruokailuihin 80€ + muuhun hömpötykseen 80€ *(ikea käynti yms...)[/QUOTE]

600€ pelkästään ruokaan on kyllä todella iso summa :) Mulla on tällä kertaa listalla yhtä sun toista ylimääräistä, mutta kun perhekokomme oli vuosi sitten 2+2, meni ruokaan kuussa 350€ ja loput 200€ sitten taloustavaroihin yms :)

Tälläkin kertaa olen ostanut lapsille kengät (46€) eli ilmaa on tuossakin budjetissa melkoisesti jos ihan tiukille meinais vetää :)

Mäkin kävin juuri ikeassa ja tilasin netostä lapsille vaatteita...mutta ne ostokset eivät kuulu budjetointiin :D

En ole, sillä ne ostetaan eläinkaupasta. Tuo mun budjettini on laskettu vain meidän ihmisten menoille :)

Gerbiilien hoito (ruoka, purut yms) maksanee kuukaudessa noin 15€, kissalle ostetaan muutaman kerran vuodessa 10 kg raksusäkki, sekä iso satsi purkkiruokaa jolloin ostokset tekevät varmaankin noin 100€ kerralla ja koiranruokasäkki (75€) kestää vissiinkin 2-3kk. Treenipalkat tuohon sitten päälle, mutta en osaa niiden summaa arvioida.

Juu, ok! :)

600€ pelkästään ruokaan on kyllä todella iso summa :) Mulla on tällä kertaa listalla yhtä sun toista ylimääräistä, mutta kun perhekokomme oli vuosi sitten 2+2, meni ruokaan kuussa 350€ ja loput 200€ sitten taloustavaroihin yms :)

Tälläkin kertaa olen ostanut lapsille kengät (46€) eli ilmaa on tuossakin budjetissa melkoisesti jos ihan tiukille meinais vetää :)

Mäkin kävin juuri ikeassa ja tilasin netostä lapsille vaatteita...mutta ne ostokset eivät kuulu budjetointiin :D

no itseasiassa tuo 600€ kattais kaikki mitä kaupasta kotiin kannetaan...pesuaineet saadaan "suhteilla" ilmaiseksi yleensä,mitä nyt jonkun tiskiharjan joskus ostan ja joskus jotain muuta satunnaista...
mut siis oikeasti meillä putoo tulot syksyllä joten pitäis alkaa "harjottelee"

[QUOTE="mä";23307401]no itseasiassa tuo 600€ kattais kaikki mitä kaupasta kotiin kannetaan...pesuaineet saadaan "suhteilla" ilmaiseksi yleensä,mitä nyt jonkun tiskiharjan joskus ostan ja joskus jotain muuta satunnaista...
mut siis oikeasti meillä putoo tulot syksyllä joten pitäis alkaa "harjottelee"[/QUOTE]

600e ihan jatkuvasti vaatis multakin kyllä vähän harjoittelua :) Tsemppiä! :D

Yhteistyössä