Penninvenytys vol. 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Kävin eilen kaupassa, mutten ehtinyt siitä tuolloin ustaamaan, joten tässä eilisen kauppareissun ostokset. Lidlin limut oli loppu ja koska se limppari oli hyvää niin ajattelin käydä ostamassa sitä lisää. Mies sitten vinkkasi että voisin ostaa samalla kaikki muutkin ostokset sieltä ja lupasin näin tehdä. Tai ainakin yrittää. Kaikkia tuotteita ei Lidlissä kuitenkaan ollut, joten poikkesin myös S-markettiin.
En edelleenkään innostunut Lidlistä, joten jatkossa asioin taas S-marketissa, kuten tähänkin saakka.

LIDL:
Jäävuorisalaatti 2,49€/kg 1,47€
Tomaatti 3,49€/kg 2€
Banaani 0,99€/kg 0,97€
Kurkku 1,99€/kg 0,92€

Maito 3l 1,92€
Kerma 4 prk 2,76€

Kalkkunafilee 2,69€

Limppari 2 pll 2,58€
Applesiinolonkero 1,99€
Lonkero 1,99€

Puuroriisi 0,95€

YHT: 20,25€

S-Market

Kotisima 2,10€
Maitorahka 8 prk 5,52€
Viili 0,29€
Salsakastike 2,39€
Raejuusto 2,58€

YHT: 12,88€

TOTAL: 420,71€

Seuraavalle 11 päivälle on budjetti 130€. Veikkaan, että kauppaan tulee menemään alle 100€, mutta ei sitä koskaan tiedä mitä tässä vielä sattuu ja tapahtuu :)

Viimeaikoina ollaan syöty broilerpullia, pizzaa, kinkkukiusausta ja lasagnea ainakin...muita en nyt tähänhätään muista. Keitosta haaveilen, eli jotain keittoa teen varmaan lähipäivinä :)

Edelliset osat:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1932428-penninvenytys-osa-7-a/

www.saituri.org

Miksi ostaa kallista valmissimaa kun tuolla rahalla saa ämpärin omatekoista?

Siksi kun tuo sima on ihan sikahyvää ja mun teki sitä eilen mieli...ei viikon päästä, kun itsetehty sima on valmista :) Ja jos meillä on ämpärillinen simaa, niin mä juon siitä vähintäänkin puolet ja ihmettelen sitten sen jälkeen miksi persus on levinnyt :D :D :D

Ja edelleenkään mun tarkoitukseni ei ole tehdä kaikkea itse, eikä säästää kaikessa missä voi. Mun tarkoitukseni on pitäytyä 550€ pudjetissa ja syödä, juoda ja tehdä ruokaa sitten sen pudjetin puitteissa. Niinpä sinne mahtuu ihan hyvin tuo simapullokin :)

mikäs penninvenytys tämä on?en ymmärrä...paljon saa mielikuvitusta käyttää,että noista kuvissa olevista tuotteista saa tehtyä murkinaa:)

No yhden ketjun perusteella ei varmaan kukaan ymmärrä :D

Meillä meni siis kauppaan 900€ rahaa kuukaudessa ja koska perhekoko on 2+3, niin pidin sitä melko suurena summana. Vuosi sitten pidin leikkimielisen penninvenytyskuukauden jolloin sain pudotettua 700€ kauppalaskun (perhekoko tuolloin 2+2) 550€ ja ajattelin kokeilla onnistuisko se tälläkin kertaa, vaikka nyt kauppaan menee vielä enemmän.

Lihat, leivät, pastat, riisit ja potut on jo kaapissa, eli nyt teen lähinnä sellaisia täydennysostoksia niiden tueksi. Eli lähinnä maitotaloustuotteet ja kasvikset sekä muut hötöt.

melkein tonni kuussa ruokaan?ei millään pahalla,mutta sillä ruokkis jo pienen pataljoonan:whistle:
ostatko ruokia puolivalmiina?(tyyliin lämmitä mikrossa)kunnon kotiruoka ei tule kalliiksi,kun ite tekee

melkein tonni kuussa ruokaan?ei millään pahalla,mutta sillä ruokkis jo pienen pataljoonan:whistle:
ostatko ruokia puolivalmiina?(tyyliin lämmitä mikrossa)kunnon kotiruoka ei tule kalliiksi,kun ite tekee

Ei ruokaan, vaan kauppaan kokonaisuudessaan. Sitältää siis myös pesuaineet, hygieniatuotteet ja milloin mitäkin. Ollaan saatettu ostaa muksuille joku lelu, tai jotain vaatetta. Tai vaikka kotiin jotain kodinsisustusjuttua.

Ostin jonkinvertaa puolivalmiita ruokia, mutta varmasti 100€, ellei jopa enemmänkin meni joka kk ihan puhtaasti herkkuihin. Nyt ollaan tehty niitä herkkuja itse ja vähennetty radikaalisti limppain litkimistä. Kyllä sitä edelleen menee, mutta huomattavasti vähemmän kuin ennen :)

Tiedän kyllä että itse tehty on einesruokaa edullisempaa, siksi olemme nyt siihen itsetehtyyn enempi panostaneetkin.

Iltasella huomasin että vauvan maito olikin loppu. Niinpä kipaisin pikaisesti Valintataloon hakemaan 3 purkkia maitoa. Ostin samalla oreganoa, kun se on jo pitkään ollut meiltä ja s-marketista loppu. Ostokset tekivät 4,50€.

TOTAL: 425,21€

Yhteistyössä