Penninvenytys osa 4. Toinen isompi kauppareissu (ja käynti Lidlissä).

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Alunperin mun piti mennä kauppaan vasta huomenna, mutta kun ajelin kaupan lähistöllä, niin päätin poiketa sinne jo tänään. Ei paha "saavutus" siltikään, sillä viime kauppareissusta on 6 päivää, joka on meidän perheemme kauppareissussa TODELLA iso väli :)

Kävin Prismassa täydentämässä lähinnä maitotaloustuotteita jotka siis rupeaa loppumaan, mutta vajetta oli myös kahvissa, munissa, mehussa ja kasviksissa. Oikeastaan kaikki muut ostokset oli nyt juuri tällä hetkellä turhia, mutta ostin ne sillä ajatuksella, että eiköhän niitä viikon sisällä käytetä...tai ainakin kuukauden :D

Ja ennen kun alkaa taas kaamea show noista protskuista niin kyllä, ne oli PAKKO ostaa :)

Koska tein tuon kauppareissun vähän extempore, niin mulla ei ollut autossa riittävästi kasseja. Siispä jouduin taas ostamaan pari muovikassia. Josko sitä seuraavalla kerralla osais ennakoida?!?

Kotimatkalla kävin LIDLISSÄ! Sitä Lidliä aina joku jaksaa hehkuttaa, joten se piti käydä katsomassa. Ihan loistavaa että kävin, sillä nyt mun ei enää tarvitse siellä uudestaan käydä. Se kun ei ollut MEILLE sen halvempi kuin Prismakaan.
Oli siellä joitakin tuotteita halvemmalla kuin mitä Prismassa, mutta ne tuotteet olivat sellaisia joita me ei juurikaan käytetä. Tosin limpparit siellä oli edullisia ja niitä meillä kuluu, joten ostin pari pulloa.

2 muovikassia 0,34€
2 pss proteiinijauhetta 23,90€
juhlamokka 3,35€
fun light 3,21€
15 kpl munia 2,09€

8 maitoa 5,36€
jogurtti 1l 0,95€
8 prk ruokakermaa 4,48€
11 prk maitorahka 7,59€
2 prk kermaviiliä 0,86€

Jäävuorisalaatti (2,55€/kg) 0,99€
Tomaatti (2,56€/kg) 1,40€
Kurkku (2,09€/kg) 1,34€

Naudan jauhelihaa 2,56 kg (4,50€/kg) 11,56€
Broilerin paistijauheliha 800g 5,50€
Tonnikalapaloja vedessä 2 prk 1,70€
lihapiirakka 6 kpl 0,99€

Perhekalkkunaleikkele 250g 2,54€
Grillinakki 2,85€
Arkijuusto 5,69€
Leivontamargariini 0,95€

he-ma-pap 1 kg 1,75€
parsak-kukkak-porkkana 1 kg 1,75€

YHT: 90,88€

Lidlin "sprite" 2 pll 2,60€

TOTAL 302,96€

Eli nyt ois noin 250€ käyttövaraa jälellä. Ja mä olen edelleen täysin vakuuttunut siitä että se riittää, enkä usko että tekee edes kovinkaan tiukkaa. Saas nähdä joudunko syömään tuon tiukkuuden suhteen sanani vai en :D :D

Aiemmat ketjut: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1926582-penninvenytys-osa-2-herateostoja/

[QUOTE="vieras";23209619]En usko että onnistut. Mitä olen juttujasi seurannut niin sulla ei ole pätkääkään itsekuria ;) Veikkaa loppusaldoksi ainakin 700 euroa :xmas:[/QUOTE]

Kiitti luottamuksesta :laugh: :D

No et sä ihan hirmuista tiimarinvihkoa ole musta saanut aikaan, sillä olenhan mä onnistunut 12 kilon painonpudotuksessa josta kerroin täällä, sekä vuosi sitten venytin penniä tosiaan koko kuukauden (itseasiassa jopa 3 kuukautta) ja silloinkin siis onnistuin.

Jotta kyllä mulla vähän itsekuria on. Aina välillä :D

Ja mä haluaisin kysyä tuosta Lidlistä, että noita kaikkia ostamiasi tuotteita (paitsi ehkä protskujauhe) myydää Lidlissä (ja suomalaisina myös). Miksi et siis ostanut sieltä kaikkia? Ihan vain kysyn. Ymmärrän, jos keräätte boonuksia, se kannatta kyllä. (not) :D

[QUOTE="xyz";23209717]Tuli tuosta funlight -lisäainelitkusta mieleen, että onko syksyllä tarkoitus kerätä luonnonmarjoja?[/QUOTE]

Ei ole.

Mä en fyysisesti siihen hommaan kykene, joten se on siksi mahdottomuus. Anoppi saattaa marjastaa, jolloin saamme sieltä marjoja. Muutoin ne ostetaan torilta tai kaupan pakastealtaasta.

Meillä ei osa lapsista syö marjoja lainkaan (ei siis edes hilloja) joten niiden kulutus on meillä melko pieni. Tänään oli aamupuuron joukossa vadelmia ja jösses sitä showta, minkä ne pari vadelmarämmälettä aiheutti.

Ei ole.

Mä en fyysisesti siihen hommaan kykene, joten se on siksi mahdottomuus. Anoppi saattaa marjastaa, jolloin saamme sieltä marjoja. Muutoin ne ostetaan torilta tai kaupan pakastealtaasta.

Meillä ei osa lapsista syö marjoja lainkaan (ei siis edes hilloja) joten niiden kulutus on meillä melko pieni. Tänään oli aamupuuron joukossa vadelmia ja jösses sitä showta, minkä ne pari vadelmarämmälettä aiheutti.

Vinkkinä, että viinimarjojakin voi ostaa poimittuna ja mehuttaa itse.
Ja marjoja voi soseuttaa tehosekoittimella (ja vadelmasoseesta sitten siivilöidä kivet).

Ei ole.

Mietin vaan että niistä marjoista itse tehdyt mehut on jotain ihan toista luokkaa kuin nuo litkut. Noin niinkuin terveysmielessäkin. :)
Ja muuten taidat joutua käymään lidlissä toistekin, niitten pulloja kun ei voi muualle palauttaa. :P Toi limppari muuten on ihan turhaa.

Lidl ON kamala kauppa.

Asiaan. Onko sulla nyt jo tiedossa mitä ruokia teet taas jatkossa ?
Uteliaana vaan kyselen. Oletko jo johonkin listaillut mitä teit viime ostosreissun jälkeen ? Jos olet, niin ei tarvi toistoo,käyn lueskelmas sit sielt mistä löytyy.

Ei ole.

Nuori ihminen ei kykene fyysisesti esim. seisomaan tai istumaan marjapuskan vieressä ja poimia? Jos sä oot sama Chef joka kirppareita jaksat kierrellä, taatusti kykenet marjastamaan.

[QUOTE="vieras";23209734]Ja mä haluaisin kysyä tuosta Lidlistä, että noita kaikkia ostamiasi tuotteita (paitsi ehkä protskujauhe) myydää Lidlissä (ja suomalaisina myös). Miksi et siis ostanut sieltä kaikkia? Ihan vain kysyn. Ymmärrän, jos keräätte boonuksia, se kannatta kyllä. (not) :D[/QUOTE]

Mun on varmaan täysin turha vastata tähän mitään, sillä olen melko vakuuttunut siitä että vastaan mitä tahansa, on vastaus mielestäsi väärä.

Mä olen melko merkkiuskollinen. Ja se johtuu puhtaasti siitä, että mä pidän tiettyjen ruokien mausta vain siinä tietyssä merkissä. Pastaa juustokastikkeessa on syötävää vain pirkkana, Nuudelit vain yam yamina, maksalaatikko vain saarioisilta ja rahka pelkästään Ehrmanilta. Listaa voisi jatkaa melko pitkään.

Lidlissä EI OLLUT ehrmannin rahkaa ja muuta rahkaa en kelpuuta. Joten mä joutuisin joka viikko käymään kahdessa kaupassa vain siksi että haluan rahkaa. Myöskin Lidlin pesuaineet saa mun puolestani jäädä sinne Lidliin.

Se edestakaisin ajelu vie aikaa, vaivaa ja bensaa, joten kannattaako se lopulta?

Aikoinaan mä olen kyllä asioinut Lidlissä, joten kyllä mä tiedän ainakin suunnilleen että mitä siellä myydään. Siellä on muutamia tuotteita joita sieltä kannattaa sillointällöin hakea, mutta meidän ei kannata siirtyä Lidlin valikoimin koska ne valikoimat ovat melko suppeat, enkä näe että säästöä lopulta syntyy. Lidliin on pidempi matkakin, kuin mitä lähikauppaan.

Ja mitä niihin bonareihin tulee, niin me saadaan joka kk vähintään 50€ takaisin...parhaimpina kuukausina 120€. Mun mielestäni se ON iso raha ja järkevä säästö. Ja väitän, että Lidlissä asioimalla EMME säästä 50€, saati sitten 120€ kuussa.

[QUOTE="xyz";23209777]Mietin vaan että niistä marjoista itse tehdyt mehut on jotain ihan toista luokkaa kuin nuo litkut. Noin niinkuin terveysmielessäkin. :)
Ja muuten taidat joutua käymään lidlissä toistekin, niitten pulloja kun ei voi muualle palauttaa. :P Toi limppari muuten on ihan turhaa.[/QUOTE]

Marjamehut on mun mielestä hyviä, mutta ei kelpaa lapsille. Tosin lapset ei kyllä tuota fun lightiäkään juo, joten ei heihin vaikuta.

Limppari on toki turhaa, mutta hyvää :D

[QUOTE="hui";23209844]Nuori ihminen ei kykene fyysisesti esim. seisomaan tai istumaan marjapuskan vieressä ja poimia? Jos sä oot sama Chef joka kirppareita jaksat kierrellä, taatusti kykenet marjastamaan.[/QUOTE]

Kyllä mä pystyn kirppareita kiertämään ja jopa osa-aikatöitä tekemään mutten todellakaan pystyisi marjoja poimimaan. Tai no kyllä mä pystyisin mutta olisi typerää hajottaa selkää vielä LISÄÄ.

Lidl ON kamala kauppa.

Asiaan. Onko sulla nyt jo tiedossa mitä ruokia teet taas jatkossa ?
Uteliaana vaan kyselen. Oletko jo johonkin listaillut mitä teit viime ostosreissun jälkeen ? Jos olet, niin ei tarvi toistoo,käyn lueskelmas sit sielt mistä löytyy.

No kun ei ole. Vieläkään. Mulla on edlleen tekemättä se broilerimakaroonilaatikko, kun en ole sitä misään välissä ehtinyt tekemään. Siis kun mies häärää tuolla keittiössä jatkuvasti. Tosin en valita, mä en edelleenkään tykkää tehdä ruokaa :)

Ei ole listaa viime kerrasta, mutta nyt olen näihin ketjuihin kirjoitellut mitä ollaan nyt tehty. Ja siitä puheenollen, eilen oli makaroonia ja lihapullia...vaihtoehtoisesti oli sellaisia jauhelihataskuja, joiden sisällä oli sulatejuustoa.

Tämän päivän pöperöistä ei vielä tietoa, mutta lähipäivinä on tonnikalasalaattia :)

[QUOTE="hui";23209844]Nuori ihminen ei kykene fyysisesti esim. seisomaan tai istumaan marjapuskan vieressä ja poimia? Jos sä oot sama Chef joka kirppareita jaksat kierrellä, taatusti kykenet marjastamaan.[/QUOTE]

Kyllä, valitettavasti se menee juurikin niin. Ja taatustikaan en kykene. Olen kyllä kokeillut joka kesä, mutta en saa poimittua mustikoita edes desilitraa, kun jo sattuu niin paljon että on pakko lopettaa.

Olen jatkuvalla kipulääkityksellä varmaan hamaan loppuun saakka, jotta kyllä tässä nyt on ihka oikeista kivuista kyse.

Pystyn kävelemään ja se itseasiassa tekee jopa pirun hyvää. Mutta seisominen ja istuminen ilman nojaa on tuskaa.

Kipuni kyllä vaikuttavat myös kirppistelyyn. En pysty kykkimää alahyllyille ja ne jääkin siitä syystä usein kolumatta. Hetken aikaa voin matalana olla, mutta nyt puhutaan noin minuutista, jonka aikana en kovinkaan montaa marjaa nouki.

Ja tänäänkin jouduin istumaan maitohyllylle jotta sain kaupassa nostettua litra maitopurkkeja. Jotta hei vaan kaikille jotka oli tänään Prismassa...SE olin minä, joka siellä istui.

Viimeksi muokattu:
No kun ei ole. Vieläkään. Mulla on edlleen tekemättä se broilerimakaroonilaatikko, kun en ole sitä misään välissä ehtinyt tekemään. Siis kun mies häärää tuolla keittiössä jatkuvasti. Tosin en valita, mä en edelleenkään tykkää tehdä ruokaa :)

Ei ole listaa viime kerrasta, mutta nyt olen näihin ketjuihin kirjoitellut mitä ollaan nyt tehty. Ja siitä puheenollen, eilen oli makaroonia ja lihapullia...vaihtoehtoisesti oli sellaisia jauhelihataskuja, joiden sisällä oli sulatejuustoa.

Tämän päivän pöperöistä ei vielä tietoa, mutta lähipäivinä on tonnikalasalaattia :)

okrapokra :)
mulla menee tuolla tekniikalla rahaa hirveesti. parempi aina kirjata ruokia mitä teen ja ostaa niihin tarpeet.eihän sitäkä tartte sit kuiteska orjallisesti noudattaa.kandee tosiaan kokeilla sitä,jos et ole vielä niin tehnyt!
meillä kans mies on parempi kokki.PALJON parempi. kun musta tuntuu, että kaapeissa ei ole mitään ruokaa, niin mies loihtii koko poppoolle sellaset sapuskat, että NAMSKIS :p

Mun on varmaan täysin turha vastata tähän mitään, sillä olen melko vakuuttunut siitä että vastaan mitä tahansa, on vastaus mielestäsi väärä.

Mä olen melko merkkiuskollinen. Ja se johtuu puhtaasti siitä, että mä pidän tiettyjen ruokien mausta vain siinä tietyssä merkissä. Pastaa juustokastikkeessa on syötävää vain pirkkana, Nuudelit vain yam yamina, maksalaatikko vain saarioisilta ja rahka pelkästään Ehrmanilta. Listaa voisi jatkaa melko pitkään.

Lidlissä EI OLLUT ehrmannin rahkaa ja muuta rahkaa en kelpuuta. Joten mä joutuisin joka viikko käymään kahdessa kaupassa vain siksi että haluan rahkaa. Myöskin Lidlin pesuaineet saa mun puolestani jäädä sinne Lidliin.

Se edestakaisin ajelu vie aikaa, vaivaa ja bensaa, joten kannattaako se lopulta?

Aikoinaan mä olen kyllä asioinut Lidlissä, joten kyllä mä tiedän ainakin suunnilleen että mitä siellä myydään. Siellä on muutamia tuotteita joita sieltä kannattaa sillointällöin hakea, mutta meidän ei kannata siirtyä Lidlin valikoimin koska ne valikoimat ovat melko suppeat, enkä näe että säästöä lopulta syntyy. Lidliin on pidempi matkakin, kuin mitä lähikauppaan.

Ja mitä niihin bonareihin tulee, niin me saadaan joka kk vähintään 50€ takaisin...parhaimpina kuukausina 120€. Mun mielestäni se ON iso raha ja järkevä säästö. Ja väitän, että Lidlissä asioimalla EMME säästä 50€, saati sitten 120€ kuussa.

Jaa, kyllä sä mun puolesta saat olla mitä mieltä vain. Ei sun vastaus voi olla mitenkään väärä. Paha se on mun väittää, että pirkkaa saisi Lidlistä, kun ei sitä saa. Mutta ei sitä kyllä saa Prismastakaan.. Merkkiuskollisuus on ihan ok peruste käydä jossain kaupassa. Itse olen kyllä todennut Lidlin olevan ihan hyvä kauppa. Suppea kyllä, mutta ostan sitten erikoiskaupoista tai noin kerran kuussa marketista ne loput tuotteet. Oon positiivisesti yllättynyt siitä, että Lidlissä on koko ajan lisää ja lisää suomalaisia ja lisää myös terveellisiä (ei pelkkiä saksalaisia eineksiä siis). Itse asiassa me ei kyllä osteta muita eineksiä kuin joskus pinaattilettuja, makkaraa ja nakkeja. Ja käydään siis lähinnä Lidlissä. Nelihenkisen perheen ruokalasku on noin 250-300 e/kk, mutta mies ei syö lounasta kotona. Mutta me ollaankin pihistelijöitä ihan luonnostamme. Ja tehdään itse paljon ja syödään terveellisesti.

okrapokra :)
mulla menee tuolla tekniikalla rahaa hirveesti. parempi aina kirjata ruokia mitä teen ja ostaa niihin tarpeet.eihän sitäkä tartte sit kuiteska orjallisesti noudattaa.kandee tosiaan kokeilla sitä,jos et ole vielä niin tehnyt!
meillä kans mies on parempi kokki.PALJON parempi. kun musta tuntuu, että kaapeissa ei ole mitään ruokaa, niin mies loihtii koko poppoolle sellaset sapuskat, että NAMSKIS :p

Mä olen ostallut nyt sen perusteella että mikä on ollut halpaa. Ja siitä sitten kyhännyt jonkun ruoan...tai siis mies on kyhännyt :)

Nuo tämänkin päivän lihat oli päiväystuotteita, eli alennuksessa. Ja koska roskiin ei ole mennyt viikon sisällä juuri mitään, niin uskon että vaikka en ole etukäteen ruokia suunnitellut, niin säästöä syntyy silti :)

Mulla on yksi ruokalaji suunniteltu sen broilerimakaroonilaatikon lisäksi, mutta sen toteutus on liian kallista...pitää löytää tarjouksesta ne lihat, jotta sen tekeminen on edukkaampaa.

Kyllä minäkin selälläni pystyn kirppiksiä kiertään, mutta EN TODELLAKAAN pysty menemään marjaan, hyvin harvat selkävammaiset pystyvät istumaan tai varsinkaan olemaan etukumarassa, mitä marjastaminen vaatii.
Tai pystyyhän sitä, mutta sieltä ei enää nousta ylös ilman piipalanssia.

Tämä siis jos muistan oikeen Chefin olleen myös selkävammainen.

[QUOTE="vieras";23209921]Jaa, kyllä sä mun puolesta saat olla mitä mieltä vain. Ei sun vastaus voi olla mitenkään väärä. Paha se on mun väittää, että pirkkaa saisi Lidlistä, kun ei sitä saa. Mutta ei sitä kyllä saa Prismastakaan.. Merkkiuskollisuus on ihan ok peruste käydä jossain kaupassa. Itse olen kyllä todennut Lidlin olevan ihan hyvä kauppa. Suppea kyllä, mutta ostan sitten erikoiskaupoista tai noin kerran kuussa marketista ne loput tuotteet. Oon positiivisesti yllättynyt siitä, että Lidlissä on koko ajan lisää ja lisää suomalaisia ja lisää myös terveellisiä (ei pelkkiä saksalaisia eineksiä siis). Itse asiassa me ei kyllä osteta muita eineksiä kuin joskus pinaattilettuja, makkaraa ja nakkeja. Ja käydään siis lähinnä Lidlissä. Nelihenkisen perheen ruokalasku on noin 250-300 e/kk, mutta mies ei syö lounasta kotona. Mutta me ollaankin pihistelijöitä ihan luonnostamme. Ja tehdään itse paljon ja syödään terveellisesti.[/QUOTE]

Ei saa Pirkkaa Prismasta, mutta me syödäänkin tuota ehkä sen 2 kertaa vuodessa jolloin joudutaan käymään kahdessa kaupassa.

Mulle se kotimaisuus ei ole mikään must, eli en sitä varten jätä Lidlissä käyntiä väliin. Suurin syy on tosiaan se, ettei sieltä saa sitä merkkiä mitä haluan ja valikoima on muutoinkin suppea.

Muutama viikko sitten maistoin kaverin luona Lidlin pikkupizzzoja...sellaisia pieniä pyöreitä. oli huisin hyviä ja ihan takuulla niitä meille joskus ostetaan. Mutta en mä millään näe että kokonaan tai edes puoliksi Lidlin asiakkaiksi siltikään siirryttäisiin.

Yhteistyössä