Peniksestä verta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen 45v mies ja huomasin että peniksestä tuli siemensyöksyn yhteydessä verta. Olen pari vuotta sitten huomannut saman, mutta kevyesti. Nyt tuli enemmän. Välissä oli tauko että ei verta ollenkaan.
Pitäiskö huolestua? Mitä tehdä?
 
vierailija
Mulla ollut sama juttu, tosin sillä erotuksella, että tyttöystävä teki käsi homman, niin verta oli mukana.
Lekuri sanoi, että ei ole huolestuttava juttu.
Kuitenkin suosittelen sinun menevän lekuriin, koska tuo uusiutui, aivan varmuuden
Vuoksi.
 
vierailija
Pitää huolestus ja pitää mennä pikimiten urologille. Ja välittömästi täysin verenkuva, josta näkyy psa-arvo. Ikä huomioon ottaen eturauhassyöpä on jopa ihan todennäköinen vaihtoehto syypääksi. Aikaisin löydettynä ennuste on hyvä, mutta hoitaa pitää ja nopeasti, jos siitä on kyse.
 
vierailija
Teillä on hyvä sopimus työterveydessä. Meille ei kuulu hammashuolto eikä gynekologiset eikä näin ollen urologisetkaan tutkimukset.
Meilläkään eivät kuulu, mutta verikokeet kuuluvat (tässä tapauksessa olisi psa-arvo) ja työterveyslääkäri kirjoittaisi lähetteen julkiselle puolelle. Siellähän se mahdollinen syöpähoito tapahtuisi kuitenkin kun Suomessa työterveys lähinnä rahastaa eikä hoida sairauksia.
 

Yhteistyössä