Peltisämpylät

Tekaisin tossa sämpylätaikinan ja arvioin lasten päikkäripituuden vähän väärin. Voisinko ehkäistä katastrofin niin että kaadan lepäämässä olevan, löysänpuoleisen taikinan pellille ja paistan niine hyvineen?Jäiskö raa'aksi keskeltä? :snotty:
 
mä mietin just tota elovenan pakettia, et erooko se jotenki perustaikinasta.. mulla siis puolen litran taikina, siinä pakka hiivaa, suolat, siirapit ja n.10dl jauhoja sekä oliiviöljyä.
täytyypä vaan kylmästi kokeilla.
 
kumikameli
http://www.elovena.com/modules/system/stdreq.aspx?P=562&VID=default&SID=734385524484521&A=open%3aelovena%3aitem%3a338&S=1&C=35988


2. Kaada taikina uunipannulle leivinpaperin päälle. Ripottele pinnalle vähän jauhoja ja taputtele taikina tasaiseksi levyksi (noin 30 x 35 cm). Anna kohota liinan alla lämpimässä paikassa noin 40 minuuttia.
3. Laita uuni lämpenemään 225 asteeseen.
4. Voitele pinta munalla ja ripottele pinnalle kaurahiutaleita. Leikkaa levy taikinapyörällä neliöiksi.
5. Paista uunin keskitasolla 15-20 minuuttia
 
kumikameli
(uunipannullinen)

5 dl vettä
4 dl Elovena-kaurahiutaleita
1 ps Sunnuntai-kuivahiivaa
1 rkl sokeria
1 tl suolaa
1/2 dl Keiju Rypsiöljyä
6 dl Sunnuntai-vehnäjauhoja
Voiteluun: munaa
Pinnalle: Elovena-kaurahiutaleita
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
mä mietin just tota elovenan pakettia, et erooko se jotenki perustaikinasta.. mulla siis puolen litran taikina, siinä pakka hiivaa, suolat, siirapit ja n.10dl jauhoja sekä oliiviöljyä.
täytyypä vaan kylmästi kokeilla.
Itse en ole käyttänyt mitään erityistä ohjetta.
Olen tehnyt vain löysähkön sämpylätaikinan...tavallisestikkin lisään sinne jotakin puurohiutaletta.
Hyvää on tullut joka kerta. Lasten herkkua :p

 
Alkuperäinen kirjoittaja kumikameli:
(uunipannullinen)

5 dl vettä
4 dl Elovena-kaurahiutaleita
1 ps Sunnuntai-kuivahiivaa
1 rkl sokeria
1 tl suolaa
1/2 dl Keiju Rypsiöljyä
6 dl Sunnuntai-vehnäjauhoja
Voiteluun: munaa
Pinnalle: Elovena-kaurahiutaleita
no suht tuollain olen tehnyt...tosin ilman tuota ohjetta :)
Ja en ole kyllä voidellut millään. Ja varmaan hitusen vähemmän hiutaleita.

 

Yhteistyössä