pelottavia kuumehouraluja 10v pojalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ev

Vieras
poika jo muutaman päivän kuumeessa, eilen illalla ennen nukkumaan menoa näytti 38,8. annettiin lääke ja nukkumaan. noin tunti siitä poika hoipertelee sekavana meidän huoneeseen ja huutaa auttakaa häntä auttakaa..... otin pojan syliini ja hän oli tulikuuma, sellainen pelottavan kuuma jo(kuumetta tässä vaiheessa 39,4). pistin pojan pitkälleen ja rauhoittelin "äiti tässä, ei hätää, näet vain unta, kaikki hyvin" poika katsoi minuun silmät selällään, näki siis minut mutta ei tunnistanut. alkoi huutaa lopettakaa, älkää, menkää pois. jatkoin rauhoittelua, pojan ilme oli kokoajan pelottava, ei ollut tässä maailmassa. kun hieman rauhoittui, kysyin mitä näet, "taivaan" vastasi poika ja tuijotti kattoon silmiään räpäyttättä.

aloin puhua että herääs nyt, ei hätää, mutta koita herätä. äiti ja isä tässä vaan, kukaan ei satuta sinua. no, sitten poika virkosi tähän maailmaan ja kertoi että näki minut ja isänsä joinakin hirviöinä ja me kuulemma koitettiin repiä häneltä käsiä ja jalkoja irti. :o

nuo on pelottavia. eikä tuo eilinen ollut edes pahin, noita on ollut pahempiakin aina kun pojalle nousee yli 39 kuume. ja pojan isä on tehnyt lapsena kuumeessa kuulemma ihan samaa.

Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
kyllä mä veisin jo päivystykseen tossa vaiheessa. ei noiden lämpöjen vielä pitäs hourailuja aiheuttaa ja tuo kyllä kuulosti tosi pelottavalta :o

olen jutellut lääkärin kanssa tästä ja on kuulemma ihan normaalia.joillain lapsilla ja aikuisillakin korkea kuume aiheuttaa houreilua. kun mieheni oli lapsi, hänet houreet oli todella pahoja. se oli kuulemma kerrankin juossut ympäri kämppää luulleen että joku jahtaa häntä. siis omassa kotonaa. :o ja on kuulemma vahvasti perinnöllistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyllä mä veisin jo päivystykseen tossa vaiheessa. ei noiden lämpöjen vielä pitäs hourailuja aiheuttaa ja tuo kyllä kuulosti tosi pelottavalta :o

olen jutellut lääkärin kanssa tästä ja on kuulemma ihan normaalia.joillain lapsilla ja aikuisillakin korkea kuume aiheuttaa houreilua. kun mieheni oli lapsi, hänet houreet oli todella pahoja. se oli kuulemma kerrankin juossut ympäri kämppää luulleen että joku jahtaa häntä. siis omassa kotonaa. :o ja on kuulemma vahvasti perinnöllistä.

:o kamalaa. oman lapsen taipumus kouristeluihin tuntuukin yhtäkkiä tosi pieneltä ja helpolta jutulta

Alkuperäinen kirjoittaja dd:
:o kamalaa. oman lapsen taipumus kouristeluihin tuntuukin yhtäkkiä tosi pieneltä ja helpolta jutulta

meille kouristus on tullut vain kerran, mutta enpä toivo toista näkeväni.. :x

joo meilläki tullu van kerran. sen jälkeen on kyllä kuumetta lääkitty heti ja pidetty niin alhaalla kun vaan voi. enpä mäkää toista halua ikinä nähdä. kauheeta nähdä oma pikkunen tajuttomana :o taipumusta on ku sitä on meidän suvussa niin paljon. kuumetaudit pitää ottaa aina vakavasti ja pitää se kuume alhaalla

on kai se normaalia vaikka kuulostaa ja tuntuu hirveältä. Toiset vaan herkemmin alkaa hourailemaan, mulla mies jo silloin kun kuume nousee 38 yli. Puhuu ihan sekoja.. Lääkkeillä vaan pidettävä lämmöt alhaisina.

Alkuperäinen kirjoittaja dd:

meille kouristus on tullut vain kerran, mutta enpä toivo toista näkeväni.. :x

joo meilläki tullu van kerran. sen jälkeen on kyllä kuumetta lääkitty heti ja pidetty niin alhaalla kun vaan voi. enpä mäkää toista halua ikinä nähdä. kauheeta nähdä oma pikkunen tajuttomana :o taipumusta on ku sitä on meidän suvussa niin paljon. kuumetaudit pitää ottaa aina vakavasti ja pitää se kuume alhaalla

jep. mä sain juuri lääkäriltä tietää että olen alilääkinnyt lapsiani. tuon ikäisella kuulemma tujut annokset jo käyttöön, esim. 400mg parasetamolia ja 400mg ibuprofenia samalla kertaa.

minä olen ennen anatanut 200-250mg jompaakumpaa, en koskaan samaan aikaan.

Yhteistyössä