Kamalia nuo lasten kauhukohtaukset!

Meillä on lapsella niitä ollu sillon tällön ja nyt taas oli.. Tää oli vaan erilainen kuin yleensä, normaalisti se vaan sängyssä riehuu ja rauhottuu kun juttelee ja/tai silittelee. Mutta nyt..

Poika huuteli sängyssä äitiä ja kun menin, niin katso kuin vierasta, silmissä näky kauhu ja alkoi huutaa entistä enemmän. Sitten poika kiipesi pois sängystä ja alkoi juosta ympäri kämppää peloissaan, äitiä etsien ja huutaen ja äiti juoksi perässä hokien "äiti on tässä, ei oo hätää".. mutta poika huutaa "sitä toista äitiä" eikä rauhoitu millään.
Lopulta isi koppasi pojan syliinsä ja kun poika siihen heräsi/havahtui, niin tunnisti äidin ja isän ja lähti takaisin nukkumaan. Huh.

Mutta voi ei sitä tunnetta kun oma poika ei tunnista, vaan tuijottaa vain kauhuissaan ja huutaa... vaikka tietää ettei se täysin järjissään ole, niin silti tuntuu pahalta.
Toivottavasti nää kohta jo loppuis, ei oo kellekään kivoja tämmöset yölliset seikkailut!

Nii ja poika on siis 2v.
 
Eikai niiden varsinaista syytä tiedetä(?), mutta esim kuume, väsymys ja hälinä voi aiheuttaa/lisätä niitä. Ja ovat kuulema myös jollain tapaa perinnöllisiä. Meillä kyllä tulee ihan sattumanvaraisesti millon sattuu, eikä esim aina kipeeks tullessa tms. Mutta on kyllä kurjia ja pelottaviakin!
 
"Kukka"
Pikkuveljeni kärsi tuollaisista kauhukohtauksista (painajaisten myötä) ihan teiniksi saakka. Oli se kauheaa katsella! Ja kun ei oikein mikään auttanut tilanteissa - piti vain odotella, että herää.
 
voih.. :(
Oon itse 13 vuotias tyttö ja mulla on ollut aikaisemmin pahempia ja nyt ei niin pahoja samantyyppisiä kohtauksia... Mulla ne johtuovat kuoleman pelosta koska olen kuolemaa joutunut käsittelemään aivan pienestä pitäen veljeni kuoleman takia ( hän joutui olemaan paöjon sairaaloissa ja sairaus tuli siis koko ajan julki) välillä tulee vain paniikki ja vasten tahtoakaan rupee huutamaan ja itkemään ja viskelemään tavaroita ... Onko yeillä ollut mitään aiheita joista tämä olisi saanut ns. Syytä pelätä tai jotain samankaltaista ? Terkkuja ja voimia koko perheelle :)
 
Voi ei jos meilläkin kestää kouluikään asti :/ Tuo huuto on oikeesti kamalan kuulosta, mutta ehkä vielä pahempaa tuo kun lähtee hortoilemaan ympäriinsä ihan sekavana.


Eikä ole meillä tapahtunut mitään sellaista, mistä olisi voinut alkunsa saada. Ainoa isompi asia on pikkusisaruksen syntymä, mutta näitä kohtauksia oli jo ennen sitä.
 
Voi ei jos meilläkin kestää kouluikään asti :/ Tuo huuto on oikeesti kamalan kuulosta, mutta ehkä vielä pahempaa tuo kun lähtee hortoilemaan ympäriinsä ihan sekavana.


Eikä ole meillä tapahtunut mitään sellaista, mistä olisi voinut alkunsa saada. Ainoa isompi asia on pikkusisaruksen syntymä, mutta näitä kohtauksia oli jo ennen sitä.
Ei kait niihin olekaan mitään erityistä syytä, tai siis ei oikein tiedetä et mikä se on. Siskon perhe on kans ihan tavallinen, toisella lapsella näitä oli ja toisella ei.

Toivottavasti olis teillä nopeammin ohi =)
 
voi :(
Uskon että alkaa nuo kohtaukset rauhoittua iän myötä. Minä olen hereillä aina paniikissa ollessani japystyn itse aika hyvin ns. Säätämään huutoani että en kurkku kipeänä huuda .... Mutta noin pienelle ja vielä unissaan niin sehän on mahdotonta :/ mutta uskon että iän myötä ainakin vähenee ellei lopu . Toivottavasti... :)
 

Yhteistyössä