Pelottaa

  • Viestiketjun aloittaja Unetonta
  • Ensimmäinen viesti
Unetonta
Olen joutunut valvomaan todella paljon ja tästä johtuen aina se vähäinen mitä nukun, nään kamalia painajaisia. Näissä unissa aina joku käy kimppuuni ja puolustaudun. Eilen nukahdin pieni kahden kuukauden ikäinen vauva sylissäni, hänen päänsä rinnallani ja vauva nukkui siis myös.
Näin unta, että kimppuuni hyökättiin ja puolustauduin, yhdellä vaiheella näin pään ja käteni pitivät päästä kiinni sormilla tiukasti painaen ja kuului rusahdus, yhtä äkkiä kuulin lapseni nimen ja havahduin hereille. Säikähdin, kun näin ensimmäisenä lapseni pään rinnallani ja nyt pelkään, että olen unissani painanut lapseni päätä ja siitä kuulunut rusahdus.
Kaksikin vuorokautta saattanut mennä lähes samoilla silmillä ja tässä semmoinen olo, että mitä tapahtui, oliko unta, vai totta.
Olen siis usein heilunut unissani, kun olen nähnyt painajaisia. Lapseni hieman ähisi unissaan, kun heräsin. Olisihan hän itkenyt kovasti, jos olisin unissani hänen päätä painanut?! Aivan kamala olo ja en tiedä, miten päin olisin, kun pelottaa. Lapsi syönyt normaalisti, nukkunut normaalisti, hymyillyt, hieman jokeltelua ym. Kylvyssä oli mielissään, tyytyväinen on ollut. Olen netistä etsinyt tietoa jo kaikenmaailman kallomurtumista ja aivoverenvuodoista.
 
vierailija
Yritä rauhoittua, todennäköisesti vauva olisi itkenyt jos olisi sattunut. Väsyneenä ja puoliunessa voi kuulla ääniä jotka ovat vain pään sisällä. Olisiko mahdollista saada joku vaikka ulkoilemaan vauvan kanssa jotta saisit vähän nukkua? Jos lapsia on vain yksi niin yritä nukkua aina kun mahdollista, unohda kaikki muu, kotityöt odottaa, syö valmisruokia ym. Nyt lepo on tärkein. Jos ei nukkumalla helpota käy lääkärissä, voi olla lapsivuodepsykoosia.
 

Yhteistyössä