pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tipsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tipsu

Vieras
Nyt näin raskauden loppuvaiheessa on alkanut kaivertamaan mieltä kaikenlaiset kummalliset unet ja unista seuraavat pelot. Ajattelen että unet yrittävät vihjata että kaikki ei olekaan niin kuin pitäisi, vaikka kaiken pitäisi olla aivan oikein ja normaalisti. Välillä olen aivan varma että vauva syntyy kehitysvammaisena tai vauvassa on joku kummallinen poikkeama, esim. sillä on vain yksi silmä päässä tai että se ei osaakaan hengittää tai syödä ollenkaan. Pelkään että minä tai mieheni satutamme vauvaa jotenkin, emme ymmärrä, jos vauvalla on jokin hätänä. Pelottaa että joudun synnyttämään vauvan yksin tai että vauvoja onkin oikeasti kaksi, mutta kukaan ei ole kertonut sitä minulle. En oiken halua puhua näistä asioista kenellekään, koska tuntuu että ihmiset pitäisivät minua ihan hulluna. Joskus nämä ajatukset naurattavat itseäni, mutta jotenkin ne vaan pyörivät alitajunnassa... Voi, kun vauva tulisi maailmaan pian, niin näkisin että kaikki on ok.
Tipsu 38+1

jossain neuvolaoppaassa sanottiin, että painajaiset tai vilkkaat unet kuuluu asiaan... kai sitä työstää tulevaa...

itse olen nähnyt myös painajaisia, kun la lähenee: irtonaisia päitä ja muuten vaan ruumiita ym ikävää. ei suoraan vauvaan liittyvää, mutta inhottavaa kuitenkin. koitan valikoida tv:stä, kirjoista ym nyt vaan kaikkea kivaa, ettei niistä ainakaan jää ikävää mieleen :)

samoin mulle tulee aina välillä mieleen jotain kauhujuttuja, joita voisi tapahtua. ehkä niitä ei vaan pidä ajatella liikaa.

Yhteistyössä