Pelottaa... Selittäkää nyt joku, mitä viime yönä tapahtui

  • Viestiketjun aloittaja Crrr
  • Ensimmäinen viesti
Crrr
Eilen siis mieheni kanssa ensin istuimme iltaa kahden, mies sitten lähti kaverinsa luo ja minä kaverini luo kuten oli sovittu. Alkoholia nautittiin, mutta koska olin noussut aikaisin, en jaksanut kovin kauaa riekkua vaan lähdin kotiin nukkumaan.

Asumme hyvin pienellä paikkakunnalla syrjässä. Mieheni jäi kaverinsa luo yöksi, koska heidän oli tarkoitus lähteä aamulla metsälle.


Minä nukuin makuuhuoneessa suljetun oven takana, koira oli olohuoneessa. Heräsin neljän aikaan siihen, että koira haukkui olohuoneessa ( yleensä jos joku tulee ovesta niin koira haukkuu eteisessä ) samassa kuulin keittiöstä meteliä, kuin joku olisi liikkunut ja tuoli siirtynyt.
Miehelläni on sellainen huvittava tapa, että humalassa sammuu joskus mihin sattuu, joten ensimmäisenä ajattelin hänen tulleen kotiin ja sammuneen keittiöön. Ihmettelin tosin, miksi koira olisi miehelle haukkunut. Reippaasti sitten nousin sängystä valmiina herättämään miehen nukkumaan oikeaan paikkaan.
Tulin makuuhuoneesta, ei ketään missään ja koira nukkui sikeästi olohuoneen nojatuolissa. Ja aikaa noiden äänien kuulumisesta siihen että tulin makuuhuoneesta ulos ei kulunut varmasti minuuttiakaan... En meinannut saada unta koko loppu yönä ja nukuin valot päällä.


Mitä ihmettä siis tapahtui?? Miksi kuulin koiran haukuntaa jos koira ei haukkunutkaan? Ja vannon olleeni siinä vaiheessa jo niin hereillä ettei koiran haukunta ollut unta.

Jos talossa olisi ollut murtovaras/murhamies/mikä lie, joka piti meteliä keittiössä, hän ei olisi millään ehtinyt talosta ulos siinä ajassa kun tulin makuuhuoneesta, eikä niin äänettömästi. En kuullut tuon jälkeen auton ääniä, en mitään, ja pihamme oli siinä vaiheessa niin lumen peitossa, ettei sinne olisi autolla päässytkään.

Hiiriä ja muitakin tästä talosta löytyy, mutta ne eivät ole koskaan noin kovaa meteliä pitäneet eivätkä sentään huonekaluja siirtäneet.


Selittäkää nyt joku tämä asia jotenkin järkevästi?? Ensi yönä ei paljon nukuta, se on varma.
 
"higga"
[QUOTE="juu";23018958]Koira näki painajaista, pomppasi pystyyn niin että tuoli liikahti ja haukkui itselleen. tuttu juttu. :D[/QUOTE]

Joko näin, tai vaikka sinä et ollutkaan niin hereillä kuin luulit, vaan osa mielestä oli edelleen unessa, joissa mielessäsi luodut äänet ja muut tuntuavat todellisilta, vaikka et niitä siis oikeassa maailmassa kuulisikaan. Se on kuin eräänlainen hallusinaatioa, mutta kyse on enemmänkin hetkellisestä jumiutumisesta unen ja valveen rajamaastoon.
 
..
Jos teidän koira on unissaan säpsähtänyt johonkin hiiren rapinaan ja ulvassut puoliunessa muutamasti ja kun todennut, ettei se ollutkaan mitään niin nukahtanut uudestaan.:)

Oon kans vähän sellanen et en varmaan nukkuis ainakaan viikkoon kun mielikuvitus alkaa laukkaamaan. Kävisin varmaan kaikki mahdolliset kaapit jne. läpi, ettei ketään varmasti ole talossa ja sitten miettisin asiaa niin kauan, että kyllästyisin ja tajuaisin olevani vainoharhanen ja varmaan lukisin muutaman aku ankan ja sit ei enää pelottais niin paljoa..:D Mä en pysty pitämään edes suihkussa silmiä kiinni jos oon yksin kotona ku pelkään kokoajan kaikkea, vaikka tiedän ihan tasan tarkkaan et ei oo mitään pelättävää.
 
Crrr
[QUOTE="juu";23018958]Koira näki painajaista, pomppasi pystyyn niin että tuoli liikahti ja haukkui itselleen. tuttu juttu. :D[/QUOTE]

Tämä olisi hyvin todenäköistä muuten, mutta olohuoneesta keittiöön on sen verran matkaa, että olisin kyllä kuullut, jos koira olisi juossut takaisin olohuoneeseen. Ja sen olisi täytynyt rynnätä takaisin nukkumaan todella nopeasti, etten olisi kuullut edes kun se hyppää nahkaiselle nojatuolille :(
 
"Loppis"
Joskus unet ovat todentuntuisia. Vaikka kuvittelee olevansa hereillä, aivot voivat olle vielä todellisuudessa unessa. Ei ole tavatonta, että tällaisessa jonkinlaisessa unen ja heräämisen välitilassa kuulee ääniä ja kokee asioita, jotka tuntuvat hyvin tosille. Herkät ihmiset vain antavat näille normaaleilla tapahtumille helposti yliluonnollisia selityksiä.
 
Noh, entäs nämä`?
Tai sitten se oli se todennäköisempi ja järkiperäisempi syy, eli teillä on tuonpuoleisen ongelma. Henget räyhäävät yötä myöten ja valitsivat juuri sen illan, kun satuit juomaan vähän ja jona menit yksin kotiin. Koska ne eivät luonnollisesti uskalla tulla esiin, kun mies on kotona!

Niin tai sitten teillä on oli joku komeroon mahtuva lyhytkasvuinen rosvo, joka meni keittiön kaappiin chihuahuansa kanssa piiloon ensin kolisteltuaan ja haukuttaan keittiössä? :D
 
kjlkjl
Eilen siis mieheni kanssa ensin istuimme iltaa kahden, mies sitten lähti kaverinsa luo ja minä kaverini luo kuten oli sovittu. Alkoholia nautittiin, mutta koska olin noussut aikaisin, en jaksanut kovin kauaa riekkua vaan lähdin kotiin nukkumaan.

Asumme hyvin pienellä paikkakunnalla syrjässä. Mieheni jäi kaverinsa luo yöksi, koska heidän oli tarkoitus lähteä aamulla metsälle.


Mitä muka tähän aikaan vuodesta saa metsästää?
 
"pop"
Valveuni. Minulle kävi kerran niin, että kelloradio soitti ja herätti, kuten joka arkiaamu. Heräsin kuuntelin aamu-uutiset ja suljin radion. En ehtinyt nousemaan sängystä, kun radio herätti taas, tällä kertaa oikeasti :D

Tunne on höhlä ja aivan varma olin siitä etten unessa ollut ollut. Myöhemmin olen lukenut unista ja unijaksoista. Joskus tietyssä unen vaiheessa voi todella luulla olevansa hereillä ja kuulevansa ja näkevänsä kaikenlaista. Aivot ovt vielä unessa, mutta tajunta on niin lähellä heräämisen tasoa, ettei varsinaista unen ja heräämisen vaihettta itse huomaa. Voi siis toimia vielä unessa ollessaan ja herätä siihen luontevasti jatkumona ja luulla olleensa koko ajan hereillä.
 
.
Eilen siis mieheni kanssa ensin istuimme iltaa kahden, mies sitten lähti kaverinsa luo ja minä kaverini luo kuten oli sovittu. Alkoholia nautittiin, mutta koska olin noussut aikaisin, en jaksanut kovin kauaa riekkua vaan lähdin kotiin nukkumaan.

Asumme hyvin pienellä paikkakunnalla syrjässä. Mieheni jäi kaverinsa luo yöksi, koska heidän oli tarkoitus lähteä aamulla metsälle.


Mitä muka tähän aikaan vuodesta saa metsästää?
peuraa vielä pari päivää
 

Yhteistyössä