Pelottaa miehen koirat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen siis seurustellut muutaman kuukauden miehen kanssa, joka on muuten kaikin puolin unelma, mutta ne koirat..... Itselläkin on ollut koira, joten olen suht koiraihminen, mutta silti pelottaa voimakkaat, isot koirat. Lapsen puolestakin.

Koirat tekevät kaiken hankalaksi, emme voi lapsen kanssa mennä kyläilemään koska pelkään oikeasti tajuttomasti niitä koiria. En luota yhtään, vaikka olisi kuinka koulutettu. Enkä laske lasta lähelle.

Mutta onnistuuko se suhde? Emmehän me voi ikinä muuttaa edes yhteen kun en uskalla olla samassa tilassa noiden koirien kanssa? Voi perse, aina on joku pielessä jokaisessa suhteessa mikä minulla on ollut :(

No mies ei ymmärrä miksi pelkään, hän sanoi vaan että ei ole mitään syytä pelätä. Mutta ei se auta kun ihan oikeasti pelkään niitä, ja niin lapsikin. Olen sitten onnistunut lapseenkin lietsoamaan pelkoani :/

Minusta mies voisi suhtautua pelkoosi ymmärtäväisemmin tai ainakin yrittää ymmärtää. Eihän se sillä kuittaannu, ettei hänen mielestään ole syytä pelätä - hänhän nyt tuskin pelkääkään omia koiriaan, tuntee ne paremmin ja on niiden isäntä.

Minkä rotuisista koirista kyse? En kyllä näe tulevaisuutta suhteellenne, mies tuskin luopuu koiristaan (ei tarvitsekaan) ja sinäkään tuskin haluat pelossa elää jatkuvasti.

Totta kai lapsi pelkää kun kerran olet sitä mieltä että niissä on jotain pelättävää, sun mielestä niitä kuuluukin pelätä. Osaatko sanoa miksi pelkäät ja miksi et luota niihin koiriin? Vai koskeeko tämä kaikkia koiria? Vai pelkästään isoja koiria?

Eli kun joku rottweiler on käynyt jonkun kimppuun, se on rodusta johtuva ominaisuus ja siksi niitä kaikkia tulee pelätä? Mä kun olen tavannut vain sellaisia rotikoita jotka kuka tahansa saa kääntää selälleen. ;)

Juu koirassa on aina vika ja rodussa, ei koskaan omistajassa! Näin on, sulla on tosi syytä pelätä, onhan rotikka raadellut jonkun, eli se rotu on tosi vaarallinen. Muista kertoa lapsellesi usein ja jatkuvasti että miten vaarallisia ne on.

Aloitat niin, että menet miehen kanssa kahdestaan koirien viereen kyykkyistumaan ja tarjoat kättä nuuskittavaksi. Jos ne ei ole aiemminkaan suhun suhtautunut vieraana ihmisenä aggressiivisesti tai jotenkin muuten ärhäkkäästi, niin ei ne sulle kyllä nytkään mitään tee.

Heiluttavatko häntää kun tulet?

Vai miten käyttäytyvät koirat?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kaksi rottweileriä ja dopermanni. onpahan tullut luettua uutisia juuri kyseisistä roduista...

Tää on niin hienoo! Ko. koiria on suomessa monia tuhansia ja pari niistä on päätynyt otsikoihin, koska omistaja ei ole koiraansa osannut käsitellä, niin nyt ihmiset on sitten hermoheikkoja. Oikein koulutettuna rotikka on mitä lempein ja ystävällisin koira, mutta puollustaa tarpeen vaatiessa omiaan. Eli suosittelen tutustuun koiriin ihan omaan tahtiisi, niin voit yllättyä todella positiivisesti. Itse kävin rottweiler yhdistyksen tottelevaisuus koulutuksessa koirani kanssa ja siellä niitä turrikoita oli vaikka kuinka ja paljon. Erittäin lempeä ja tottelevainen rotu.

Jokainen koira on yksilö, aivan kuten ihminenkin. Pikku hiljaa lähdette tutustumaan ja pelkoa ei saisi koskaan siirtää lapseen. Entistä vaikeampi sitten lähteä tutustumaan.

Yhteistyössä