pelottaa.. huomiseen iltaan aikaa asti antaa vastaus kosintaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "marii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaikka en itsekään tykkää narsismikortista, niin nyt pitää sanoa että hieman kyllä haiskahtaa potentiaaliselta narsistilta tuo mies. Ap pitää itseään huonompana kuin miestä (toisesta oikeasti välittävä ihminen ei ikinä halua, että toinen pitää itseään huonompana!), mies antaa itsestään täydellisen kuvan (kukaan ei ole täydellinen!) ja mies haluaa sitoa ap:n itseensä nopeasti ja tiukasti. Normaalissa suhteessa normaali ihminen haluaisi ensin SEURUSTELLA, ihan molempien hyvinvoinnin takia. Etenkin, jos toisella on mt-ongelmia ja hän on epätietoinen tunteistaan. Normaali ihminen ei siinä tilanteessa pyri vain mahdollisimman äkkiä sitomaan toista itseensä. Näin toimii narsisti, jonka tavoitteena nimenomaan on saada toinen tuntemaan itsensä huonoksi, tehdä toinen avuttomaksi ja sitoa toinen tiukasti itseensä.

Ap, ole oikeasti TODELLA varovainen. Mitään hyvää syytä ei ole suostua kosintaan noin äkkiä, vaikka sen päätöksen olisitkin jo tehnyt - teitkö sen vain siksi, että muuten pelkäät miehen suuttuvan tai häipyvän, tai siksi, että pelkäät ettet löydä parempaakaan? Kumpikaan ei ole hyvä syy mennä naimisiin!

Kuulostaa romanttiselta kyllä.
Mutta silti seurustelisin pari vuotta kosijan kanssa päästäkseni varmuuteen omista tunteistani. Jos mies todella rakastaa sinua, hänellä ei tämän asian kanssa pitäisi olla mitään ongelmaa.

Hyvä ystävyys on eri asia kuin hyvä parisuhde. Et voi tietää, miten mies parisuhteessa ollessaan käyttäytyy.

Viimeksi muokattu:
Voithan lupautua, mutta sovitte, että häät pidetään vasta vuoden päästä. Eli olette edes kihloissa nyt jonkin aikaa. Siitä on sitten edes vähän helpompi lähteä, jos ei toimi.

Edellyttääkö kosintaan suostuminen sitä, että naimisiin mennään niin pian kuin mahdollista? Voithan suostua, mutta älkää kiirehtikö alttarille/maistraattiin.

Minä sairastan paniikkihäiriötä,mutta silti pidän itseäni hyvinkin normaalina ihmisenä. Lääkitys estää kohtaukset eikä minulla ole muunlaisia mielenterveysongelmia. En tiedä onko ap:lla näin myös, mutta kolahti hieman tuo että jos sairastaa paniikkihäiriötä on myös automaattisesti "päästä pipi" eikä kykene järkeviin ratkaisuihin elämässään.
Minä olen tavannut elämäni miehen kesällä. Suhdetta takana siis vasta nelisen kuukautta, mutta jos hän kosisi,vastaisin miettimättä "kyllä".
Minä vain tiedän,että tässä se mieheni on.Ja se on hurjan varma tunne!

Avoliittoa voisin kokeilla. Onko miehellä jotain uskonnollista taustaa tai periaatetta, että seksi kuuluu vasta avioliittoon? Se selittäisi kiirettä edes vähän, tosin mä en suostuisi pikakihloihin sittenkään. Jos mies ei kestä vastaukseksi "ehkää" tai ehtoa, että alle vuodessa eivät hääkellot soi, en lähtisi tuohon mukaan.

Voihan se mies ollakin romanttinen höpsö, mutta jos se olisi oikeasti rakastunut, sen pitäisi ymmärtää myös, että toisella menee enemmän aikaa sopeutumiseen.

Kummallinen kuvio tuo kyllä on...

kihloissa voi olla pitempäänkin, ei se ole mikään kiveen kirjoitettu lupaus.

" Kihlaus on sopimus (jolla ei ole lainvoimaa tai juridista merkitystä) ja lupaus vastaisesta avioliiton solmimisesta. Sopimuksen syntymiselle ja kihlauksen pätevyydelle ei ole merkitystä onko kihlaus julkistettu vai onko sopimus vain kahdenkeskeinen."

Ei ei ei ei ei. Tässä jutussa on liikaa varoitusmerkkejä: nainen, jonka henkinen vointi ei ole parhaimmillaan, mies joka "on huolissaan naisesta" ja vaatii hyvin nopeasti hyvin syvää sitoutumista, vaikka pariskunta ei varsinaisesti edes seurustele eikä ole mennyt sänkyyn. Kuulostaa hyvin tukahduttavalta tilanteelta. Aloitit viestisi sanalla "pelottaa", kosinnan jälkeen ei pitäisi tuntua siltä.

Monet sanovat, että kuulostaa romanttiselta. Minä sanon, että kuulostaa vaaralliselta.

Siis kuinka voi asua miehen luona, mutta ei mennä kihloihin ja naimisiin; vai oletteko vaan kämppiksiä? Tässä sen huomaa että kämppiksiä voidaan olla, mutat sitoutua ei voida. Kummallista!

Yhteistyössä