Pellettilämmitys

Meillä on pellettilämmitys. En muista paljoko maksaa laittaa systeemit, ei ihan halpaa...
Huoltoa vaatii parin viikon välein vähintään, nuohousta. Vahtimista muutenki että systeemit toimii ja välillä huoltaa kun tulee pientä ongelmaa.
Ei oo enää ees niin "edullista" ku joskus muutama vuosi sitte, pelletin hinta on noussu koko ajan. : /
 
Meillä on pellettilämmitys. En muista paljoko maksaa laittaa systeemit, ei ihan halpaa...
Huoltoa vaatii parin viikon välein vähintään, nuohousta. Vahtimista muutenki että systeemit toimii ja välillä huoltaa kun tulee pientä ongelmaa.
Ei oo enää ees niin "edullista" ku joskus muutama vuosi sitte, pelletin hinta on noussu koko ajan. : /


Joitain osia voi joutua uusimaan 1-1,5 vuoden välein, jotenkin liittyis iihen sytyttämiskertoihin että poksahtaa se jokin (en muista mikä)
 
"vieras"
Kustannukset riippuu aika paljon säiliön koosta ja jos ei halua jatkuvasti olla täyttämässä, sailiö maksaa aika tavalla ja pellettikin on suht hintavaa nykyään.
 
"mä"
riippuu ihan talon ja perheen koosta, meillä neliöitä 250, ja hankintahinta 10000 kieppeillä asennettuna. Tuhkat poistetaan noin 5 vkon välein ( ei iso homma) Pelletti haetaan itse. 1000kg maksaa 125 euroa ja tuota pellettiä menee meillä vuoteen 4 tonnia, vesikin lämpiää sillä. Kunnalta saatiin pellettiavustus n: 1000 euroa. Jos kattilaan tulee joku vika, antaa se jatkuvan merkkiäänen niin kauan kun joku sen sammuttaa ja koneessa oleva näyttö kertoo missä vika, meillä se on johtunut siitä että ukko ei ole lisännyt pellettiä, täytämme pienen säiliön 1 kerran 2 viikkoon.
 
Meillä oli just jotai mdf-pellettiä, ni se kulutti polttoarinan rikki, piti uusia se. Parin sadan euron juttu. Lisäksi tuo ei ollu niin tehokasta pellettiä... Oikeaa puupellettiä sen pitää olla, palaa kunnolla.
 
[QUOTE="mä";23104360]riippuu ihan talon ja perheen koosta, meillä neliöitä 250, ja hankintahinta 10000 kieppeillä asennettuna. Tuhkat poistetaan noin 5 vkon välein ( ei iso homma) Pelletti haetaan itse. 1000kg maksaa 125 euroa ja tuota pellettiä menee meillä vuoteen 4 tonnia, vesikin lämpiää sillä. Kunnalta saatiin pellettiavustus n: 1000 euroa. Jos kattilaan tulee joku vika, antaa se jatkuvan merkkiäänen niin kauan kun joku sen sammuttaa ja koneessa oleva näyttö kertoo missä vika, meillä se on johtunut siitä että ukko ei ole lisännyt pellettiä, täytämme pienen säiliön 1 kerran 2 viikkoon.[/QUOTE]

Mistä saa noin hyvää ja halpaa pellettiä?

Meillä pienempi talo, pellettiä menee varmaan 6 tonnia vuodessa ja siitä joudutaan maksamaan reilu 100€ enemmän per tonni.
Hankintahinta sentään muutama tonni pienempi kuulemma. :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä