Pelko yksinjäämisestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miss Miss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miss Miss

Vieras
Laitoin tämän tänne, sillä voisin kuvitella parisuhde-palstalta löytyvän mielipiteitä ja kokemuksia tähän asiaan.

Olen 26-vuotias nainen ja seurustellut muutamia kertoja. Kaksi ensimmäistä suhdetta kesti vain hieman päälle vuoden. Toisessa tapauksessa mies jätti minut toisen naisen vuoksi, toisessa taas suhde kaatui miehen mahdottoman käytöksen vuoksi (johon oli erinäisiä syitä).
Kolmas suhde kesti yli neljä vuotta, ja mies hylkäsi minut loppujen lopuksi osittain toisen naisen, osittain sellaisten syiden vuoksi, jotka ovat minulle edelleen epäselviä. Toisaalta, miehellä ei edes ollut pokkaa hoitaa asiaa kasvotusten, joten tämäkin kertoo hänestä paljon.

Kaiken kokemani jälkeen minulle on kuitenkin tullut hillitön, epärealistinenkin pelko siitä, että tulenko enää koskaan löytämään ketään. Lähipiirissäni on ollut viime aikoina paljon yhteenmuuttamisia, lasten syntymiä, avioliittoja jne. Alan olla siinä iässä, että samanikäiset ystäväni vakiintuvat. Itse asun soluasunnossa, olen sinkku ja tuntuu, ettei elämässäni ole oikein mitään kiinnekohtaa.

Olen myös huomannut sellaista, että minua ei tilanteeni vuoksi oikein pidetä aikuisena ihmisenä. Minulla on pari vuotta nuorempi veli, ja hän asuu omassa taloudessaan (ei solussa) ja seurustelee. Jos lähipiirissä on esim. juhlat, hänelle lähtetetään oma kutsu, kun taas minut liitetään vanhempieni kutsuun. Tai sitten jätetään kutsumatta ja voivotellaan myöhemmin, että olisinhan minä voinut tulla vanhempieni kanssa samalla kutsulla. Myös esim. hääkuvia, kiitoskortteja yms. ei koskaan lähetetä minulle, mutta veljeni kyllä saa omat. Olen ollut tästä käytöksestä aika hölmistynyt. Tulee sellainen olo, että minua ei pidetä aikuisena ihmisenä. Myöskään koskaan ei ajatella, että toisin jonnekin mukanani avecin. On kuin minulla lukisi otsassa "vanhapiika", tai "ei kelpaa kellekään".

Tiedän, että en ole vielä kovin vanha, mutta olen alkanut pelätä, tuleeko elämääni koskaan hyvää kunnollista parisuhdetta. En tiedä haluanko joskus lapsia, ehkä 1-2 saattaisin haluta. Mutta nyt olen alkanut pelätä jopa sitä jäänkö lapsettomaksi. Yksi jonkun verran vanhempi sukulaisnainen taannoin minulle vihjaili, että joku pitäisi olla ennen kuin täyttää 30 v. Tällaiset puheet tuntuvat absurdeilta, mutta myös lisäävät ahdistustani. Tuntuu myös siltä, että aina kun tapaan jonkun mukavan sopivanikäisen miehen, hän on aina varattu.

Kyse ei ole siitä, että kaikki onneni olisi toisen ihmisen varassa, mutta koen että elämässäni on jokin tyhjä alue, kun ei ole sitä jonka kanssa jakaa asioita.

Millä pääsisin tästä tunteesta eroon? Entä te muut? Onko täällä muita saman kanssa painiskelleita? Olisi mielenkiintoista kuulla miten teidän tarinanne ovat menneet. :)

Muuta ajattelumaailmaasi. Se on helppoa. Siis laittaudut, pue vaatteet joista pidät, mene ihmisten pariin, viihteelle. Mene sillä asenteella, että kelpaat kenelle vaan. Pyri saamaan hyvänolontunne itsellesi niin, että nautit tilanteista, tanssit, ostat mielidrinkkisi, mene kävelylle, nauti keväästä.

Pyri pois ajattelumaailmasta, jossa mietit miltä näytät muiden silmin, älä ajattele, että et kelpaisi, et löytäisi ketään, mikä on minussa vikana, mitä teen väärin.

Ole oma itsesi ja nauti siitä, silloin sinusta kiinnostutaan ja seuraasi halutaan. Ole vähän arvoituksellinen, se on hauskaa...

Olet vielä hyvin nuori, koska muiden mielipiteet ja elämänmallit vaikuttavat sinuun noin kamalan voimakkaasti. Suorita opinnot loppuun, aseta itsellesi tavoitteita, ja anna elämän tuoda eteesi mitä se tuo. Ihmettelen, miksi nuoret naiset vieläkin arvottavat itseään parisuhteen tai miesten kautta. Miksette te lapsukaiset vain elä tätä elämää. Miehiä riittää, ei ne kesken lopu.

Olet vielä hyvin nuori, koska muiden mielipiteet ja elämänmallit vaikuttavat sinuun noin kamalan voimakkaasti. Suorita opinnot loppuun, aseta itsellesi tavoitteita, ja anna elämän tuoda eteesi mitä se tuo. Ihmettelen, miksi nuoret naiset vieläkin arvottavat itseään parisuhteen tai miesten kautta. Miksette te lapsukaiset vain elä tätä elämää. Miehiä riittää, ei ne kesken lopu.
Miehie ei riitä kaekille halukkaelle. Perustelut perrään, tyttöjä syntyy enemmän kun poekie ja ukot kuoloo nuorempina ku akat.
Hyvvie naesie on kyllä pilivin pimmein van hyvät ukot on harvassa....aenahi vanahemmille naesille.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;11175283:
Miehie ei riitä kaekille halukkaelle. Perustelut perrään, tyttöjä syntyy enemmän kun poekie ja ukot kuoloo nuorempina ku akat.
Hyvvie naesie on kyllä pilivin pimmein van hyvät ukot on harvassa....aenahi vanahemmille naesille.

Perustelusi olivat osuvia, mutta käytännössä tuota ei huomaa. Hyviä miehiä on ihan liikaa - vaikea valita!

Perustelusi olivat osuvia, mutta käytännössä tuota ei huomaa. Hyviä miehiä on ihan liikaa - vaikea valita!

Tulit taas tapasi mukaan "lohduttamaan" kommentillasi? Kun toinen kertoo miten vaikeaa on löytää hyvä mies, niin sinä kehaiset että sinullapa on yllinkyllin hyviä miehiä valittavana?

Jos joku kertoisi että on ikävää kun jalka meni poikki, niin sinä tietenkin siihen että voi, voi minullapa on kolme!!

Viimeksi muokattu:
Tulit taas tapasi mukaan "lohduttamaan" kommentillasi? Kun toinen kertoo miten vaikeaa on löytää hyvä mies, niin sinä kehaiset että sinullapa on yllinkyllin hyviä miehiä valittavana?

Jos joku kertoisi että on ikävää kun jalka meni poikki, niin sinä tietenkin siihen että voi, voi minullapa on kolme!!

HÄH? Vastasin Väenön viestiin. Keskustelin siis Väenön kanssa - tai siis yritin - ei ole vastannut minulle.

Näitä monen monia keskustelupolkuja vaan on.

Viimeksi muokattu:

Kyllä niitä on, sehän riippuu itsestä mitä vaatii. Nuorella naisella lista on pitkä kuin paavin pallisektori. Vanhemmat naiset eivät välitä muusta kuin siitä, mitä korvien välissä on ja valikoima laajenee. Siinäpä vinkki nuorille naisille, kunhan pääsette siitä "mitä muut ajattelee" -ikeestänne.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;11175283:
Miehie ei riitä kaekille halukkaelle. Perustelut perrään, tyttöjä syntyy enemmän kun poekie

Aprillipilasi onnistui!

Oikeasti poikia syntyy Suomessa 104 jokaista sataa tyttöä kohti, joten kyllä pitäisi riittää.
Sitäpaitsi halukkaita naisia on vain se yksi kolmasosa, joten jokaiselle on kahdesta kolmeen miestä!

Ei tässä edes mitään mahdottomia vaadita. Kokemusten myötä yhdeksi korkeimmista kriteereistä on muodostunut se, että mies kykenee huolehtimaan itsestään ja taloudestaan. Yksi entisistä seurustelukumppaneistani oli niin onneton rahan kanssa, että jouduin välillä hankkimaan hänellekin ruoan pöytään. Ikinä ei myöskään voitu tehdä yhteisiä ulkomaanmatkoja tms. kun mies tuhlasi kaikki rahansa. Hän ei kyennyt säästämään.

Toinen tärkeä kriteeri on kypsyys suhteeseen. Olen törmännyt usein sellaisiin ikäisiini miehiin, jotka vaihtavat tyttöystävää kuin paitaa, ja ovat heti valmiita hyppäämään uuteen suhteeseen kun joku vieras nainen vilkuttaa silmää. He eivät välitä toisten tunteista, tai välitä/osaa tehdä töitä suhteidensa eteen. Vaikka pitkä suhde joka perustuu toisen kunnioittamiseen, rakkauteen ja vilpittömään haluun tehdä töitä suhteen eteen, voi olla jotain paljon parempaa kuin repaleinen ja nopeatahtinen suhteilu.

Kolmannen olen huomannut olevan yleinen kunnioitus naissukupuolta kohtaan. Tiedän paljon ikäisiäni miehiä, joiden silmissä naiset ovat "muijia", "akkoja" tai "kaakattajia" ja jotka alituiseen arvostelevat naisten ulkonäköä ja toimia kovin sanoin. Naiset ovat heistä automaattisesti heikompia kaikessa, ja heidän harrastuksensa ja mielenkiinnonkohteensa ovat naisten vastaavia parempia. En voi sietää tällaista.

Muuten arvostan huumorintajua, samanlaisia arvoja ja kiinnostuksenkohteita, keskustelutaitoa ja tunneälyä. Eikä se omaa silmää miellyttävä ulkonäkökään ainakaan pahitteeksi olisi.

Tällaisia. Ei minusta niin mahdottomia.

Yhteistyössä