pelko toisesta naisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NAISEN VAISTO?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NAISEN VAISTO?

Vieras
Miksi mulla on näin voimakkaana tää tunne, että mies pettää? Ollut jo välillä varmaan parin kuukauden ajan. Joku sanoi, että silmistä sen näkee...Tänään katsoi jotenkin niin surullisesti mua. Kaikkia pikkujuttuja on ollut, jotka on herättänyt epäluuloisuutta. Ei nukuta yhdessä juurikaan enää. Asutaan kyllä erillään. Yhtäkkiä kavereita on tullut iltaisin enemmän käymään kuin ennen, hänen luokseen. En minä tiedä. Onko se joku naisen vaisto? Meillä on ollut vaikeeta viime aikoina. Minä kuitenkin haluan pysyä yhdessä (jos ei petä) ja rakastan. Yhdesti mulla oli sen kännykkä kun makoiltiin sängyllä ja kun aloin vitsillä selaamaan nimiluetteloa niin ei se antanut...Mitä siellä nimiluettelossa oli niin peiteltävää? Ja sitten myöhemmin oisin tietenkin saanut katsoa puhelinta (kun on poistanut viestit tai nimet). Eilen tekstasin miehen kaverille miehen puolesta ja nimiluettelossa oli joku ihme venäläinen nimi. Mä kysyin, että mikä tää on. No mies sano, että mä voin selittää. No unohdin sen jutun vaan sitten. Muutenkin mies jotenkin etäinen. (?) :( :(

Kyllä aion suoraan kysyä, mutta mistä sen tietää, voihan se valehdella päin naamaa, osaa sen taidon kyllä???

Sun on vain elettävä omien tunteidesi mukaan. Mies joko pettää tai ei ja sinä joko olet hänen kanssaan tai ilman. Tuo epäileminen syö sinut loppuun. Päätä ensin mitä haluat elämältäsi ja tee sitten se. Miestä et voi muuttaa, mutta voit pitää tai jättää jos hän ei sovi arvomaailmaasi käytökseltään, ja sen voit tehdä myöhemminkin ...

Kiitos vastauksestasi vaikka se oli vähän epäselvä minulle. Minä aion kysyä häneltä tänään kaikkia niitä pikkukohtia minkä takia epäilen ja aion sanoa suoraan, etten halua olla miehen kanssa joka pettää, että saa luvan sanoa sen sitten heti jos näin on, että hänellä olisi toinen nainen tai jos vaikka etsiikin vain. Vetoan hänen myötätuntoon. Silleen mä saan parhaan vastauksen. Yksinkertaisesti sanon, että kerro nyt heti jos petät, en halua kitua. Ja jos kieltää ja kaikki näyttää vain oman mielikuvitksen tuotteelta niin sitten voi seuraavan kerran kun epäilen ehkä turhaan niin miettiä että miten se viimeksikin oli...

Meinaat, että tulee seuraavakin kerta, kun epäilet, ja taas seuraava, ja seuraava?? Ja sitten uskot taas siihen mitä mies sanoo?

Suora kysymys on paikallaan, mutta älä vetoa mihinkään tunteisiin, myötätuntoon ainakaan, vaan keskustele asiallisesti niin saatat ehkä saada rehellisen vastauksen. Lupaa olla hänen ystävänsä vaikka hänellä olisikintoinen ja eroaisitte....

Upin kanssa samoilla linjoilla. Rehelliselle ihmiselle on loukkaus, jos kysyt häneltä, että pettääkö hän. Se laskee sinun osaikkeitasi.
Jos te seurustelette, niin minä en kysyisi. Minä olisin täysillä siinä suhteessa ja samalla punnitsisin tunteitani, enkä sitä toista ja sen tunteita. Siis mittari olisi omat tunteet. Jos epäilys kasvaa liian isoksi, niin miettisin, että miksi epäilen ja miksi en voi luottaa. Toinen saa mielestäni olla aivan vapaasti pässi, mutta minun ei tarvitse seurustella pässin kanssa. Vaikea sanoa; en kysy toiselta onko hän pässi, vaan katson ajan kuluessa hänen luonteensa.

Niin, omien tunteiden kanssa olisi tultava toimeen. Petyksi joutuminen ja erilaiset havainnot siitä, olivatpa ne tosia tai eivät, ovat raskas tunnetaakka. Harva kestää sen ilman epäilyä ja tuskaa itseään kuluttamatta.

Mutta mikäli sinulla on tarpeeksi vahvat intressit säilyttää suhde tai osaat pettää itsekin, ei kokemus todennäköisesti paina kovin paljoa vaakakupissasi. Omasta rehellisuudestäsi siis myös on kyse.

Ja onhan ihmisiä, jotka haluavat tietoisesti antaa vinkkejä pettämisestä, eivät salaile tai haluavat jopa tietoisesti herättää mustasukkaisuutta toisessa. Sellaista henkistä väkivaltaa, joka on ainakin yhtä kamalaa kuin pettäminen.

Kynnysmatoksi ei pidä alistua.

Niin tuo kännykkä...mieheni kytsii kännyänsä naurettavuuteen asti. Joko on suljettuna tai muuten piilossa, tai hänen kätensä ulottuvilla koko ajan.
Tiedänkin että hän pettää minua, eli ei mitään uutta auringon alla.
Oma kännykkäni on ties missä, sitä voi katsoa jos haluaa, tai lapset käyttää.
Salattavaa ei ole.
Olen sitä mieltä että jos on puhtaat jauhot pussissa, ei kännykkää tarvitse vahtia loputtomiin.
Tai jos viesteissä on ystävieni hlökohtaisia asioita, kertoisin ensin etten toivoisi niitä luettavan jos mieheni saisi joskus päähänsä tutkia kännyäni.
Joskus on kyllä avannutkin tulleita viestejäni ennen minua, ilmeisesti kuvittelee että kaikki ovat samanlaisia kuin hän.

Yht`äkkinen muutos, "uudet" kaverit, kaikenlainen salailu, uudet harrastukset, jatkuvat ylityöt ja etäisyys omasta kumppanista kertovat vaikeuksista suhteessa, yleensä toisesta naisesta. Miehiä pystyy "lukemaan" kuin avointa kirjaa ja jäävät yleensä kiinni valehtelusta..

Luuletko että mies myöntää sinulle pettäneensä vaikka kuinka tinkaat? Ei varmana. Vaikka löisit kovat konkreettiset todisteet pöytään, silti senkin kunnon pelimies osaa puhua itselle parhain päin, ja pahimmassa tapauksessa sinä uskot kun olet rakkauden huumassa.

Seksin väheneminen (tosin pettäminen voi lisätäkin sitä kun on huono omatunto), yhdessäolo, uudet kaverit ja kavereiden kanssa matkoille meno ym., ylityöt jne ovat klassisia merkkejä pettämisestä. Mies voi olla hajamielinen ja ajatuksissaan (=miettii tätä toista naista). Puhelinsoitot erikoisiin aikoihin tai aina puhuminen jossain ettet kuule, tekstiviestien näpyttely ja hymyily kun lukee niitä jne. Ja hei, moni mies (ja nainen) koodaa nimet kännyn luetteloon, juuri sitä varten jos sitä tutkitaan. Sanna on usein Sami, Tiina on Timo jne.

Mutta jos luulet pettämisen saavasi selville kysymällä mieheltä, niin vastaus on aina ei. Ei kai kukaan myönnä, kun voi pitää molemmat ainakin alkuvaiheessa.

Hyviä pointteja. Juuri näitä outoja nimiä tuli kyseltyä tiedutelusta ja siellä olikin ihan jotain muuta. No, ovelampaa on koodata salarakkaan numero vaikkapa veroneuvontaan tai kaatopaikalle !

No ainakin vaikeuksia on tai on ollut. Nyt kerroin että olin lukenut hänen sähköposteja joissa oli jotain hämärää. Minun piti kerran katsoa hänen sähköpostistaan jotain viestiä, ei sitten vaihtanut salasanaa ja sanoi, että älä lue, tai voit lukea mutta ei se ole oikein...No minähän luin, olisi pitänyt sanoa, että vaihda salasana...Huomasin, että hän oli jossain sinkkupalstassa vieläkin osallisena, jopa kahdessa. Toinen ulkomailla. Oli kyllä aloittanut sen suomalaisen ennen kuin olimme yhdessä, mutta edelleen katsoi että mitä siellä palstalla tapahtui! No kun kerroin tästä tuli jotain selityksiä, ettei ole jaksanut poistaa itseään sinkkukerhosta. No uskon ehkä sen ja sitten suuttui minulle (ihan oikein) kun olin lukenut viestejä sanoi ettei luota enää minuun. No minä en tiedä olenko koskaan luottanut häneen, mutta syy ei välttämättä ole miehessä. Nyt sitten olen surkutellut oloani koko päivän ja pyytänyt anteeksi, mutta en tiedä mitä ajatella. Ei viitsisi sohia ampiaspesää kun kyseessä on omakin moka. :/ Ja tänne oli pakko kirjoittaa kun ei nyt ollut muuta. Ihmettelen vain, että jos kerran jaksoi katsoa sinkkukerhosta tulevat viestit niin ei ole jaksanut poistaa itseänsä siitä? No huomenna taas tapellaan.

Kyllä tiedän, ettei mies myönnä sitä että on pettänyt. Ajattelin vain, että huomaisin hänen ilmeestään ja olemuksestaan valehteeko hän. Mutta jos hän haluaa lopettaa suhteen niin kyllä silloin voisi ehkä myöntääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä tiedän, ettei mies myönnä sitä että on pettänyt. Ajattelin vain, että huomaisin hänen ilmeestään ja olemuksestaan valehteeko hän. Mutta jos hän haluaa lopettaa suhteen niin kyllä silloin voisi ehkä myöntääkin.

Mies tietää miten toimia tuossa tilanteessa. Kun jää kiinni jostain hämäräperäisestä, niin hyökkäyshän on paras puolustus. Silloin syyllisyys siirtyy toiselle ja sinusta tuleekin se pahis. Sinä sitten menit vielä tähänkin halpaan. Mieshän pompottaa sinua ihan kuinka lystää ja sinä pyytelet anteeksi.

Samaa mieltä edellisen kanssa. Hyökkäys on paras puolustus ja asia kääntyykiin niin että sinä olet se pahis ja mies hyvis. Mies tietää nyt että menit halpaan ja sulla on huono omatunto syyllistämisestä ja hän saa olla rauhassa.

Sitä saa mitä tilaa. Mitä helvataa valitat, kun olet kerran osasi valinnut. Haluat uskoa miehen uskollisuuteen, joten uskot siihen - huolimatta siitä että "merkit" viittaavat juuri päinvastoin. Tyhmyydestä sakotetaan. Olet pettäjäsi ansainnut.

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Upin kanssa samoilla linjoilla. Rehelliselle ihmiselle on loukkaus, jos kysyt häneltä, että pettääkö hän. Se laskee sinun osaikkeitasi.
Jos te seurustelette, niin minä en kysyisi. Minä olisin täysillä siinä suhteessa ja samalla punnitsisin tunteitani, enkä sitä toista ja sen tunteita. Siis mittari olisi omat tunteet. Jos epäilys kasvaa liian isoksi, niin miettisin, että miksi epäilen ja miksi en voi luottaa. Toinen saa mielestäni olla aivan vapaasti pässi, mutta minun ei tarvitse seurustella pässin kanssa. Vaikea sanoa; en kysy toiselta onko hän pässi, vaan katson ajan kuluessa hänen luonteensa.

Jos minä olisin se jota epäillään suotta, en ensimmäisenä loukkaantuisi vaan haluaisin tietää mikä käytöksessäni on saanut toisen epäilemään. Sitten selittäisin miksi olen ollut erilainen. Jos en itse ole huomannut käyttäytyneeni erilailla miettisimme olenko oikeasti ollut erilainen vai onko toisella nyt jotain mielenpäällä jonka takia luulee.
Eikös se ole vähän niin, että sellaista joka sokeasti luottaa, vaikka näkyy merkkejä uskottomuudesta (tai muusta oudosta käytöksestä) pidetään tyhmänä. Kumpi on pahempaa olla tyhmä ja sokea vai mustasukkainen.
Niin ja eikös ole niinkin, että miehet joskus saattaa olla vähän pelkureita. Ettei uskalleta itse laittaa poikki, vaikka siltä tuntuu vaan mieluummin käyttäydytään huonosti ja toivotaan että nainen jättää. Sillon mies myös käyttää mustasukkaisuutta ja epäluuloisuutta naista vastaan. Mies ei välttämättä petä mutta käyttäytyy tahallaan oudosti ja kun nainen tätä ihmettelee mies loukkaantuu ja syyttelee naista mustasukkaiseksi ja huonoksi kun ei luota ja näin laitetaan eron syyt naisen niskoille.

Mies kyllä selitti outoja käyttäytymisiään kun kerran kysyin häneltä asiaa, että miksi on tällaista ja tällaista toimintaa tapahtunut ja suurin osa oli kai ihan ymmärrettävää. Osa jäi kuitenkin kysymättä. En minä miestä jätä pelkkään epäilykseen vedoten! Haluaisinko loppuelämäni miettiä, että pettikö se vai ei? Haluan, että jää rysän päältä kiinni. Siksi yritänkin miettiä miettiä eri keinoja jolla saisin kalan haaviin. Yks ois ilmestyä yllättäen aamulla sen luokse kun yleensä oon omillaä kämpillä pitkään iltapäivään. On myös sellaisia ihmisiä joiden on vaikea luottaa ihmisiin vaikka kyllä tässä meidän tapauksessa jotain hämärää ainakin on.

Mua ei haittaa ollenkaan olla tyhmä, kun kyse on tällaisesta asiasta. En aio luopua rakastamastani miehestä jos mulla ei oo täyttä faktaa pettämisestä!! SE vasta tyhmää olisi. Tiedän, että mun on vaikea luottaa ihmisiin ja te ette täällä tiedä absoluuttista totuutta miehestä. Raportoin kyllä tänne jos tulee ilmi, että mies on pettänyt.

Ja kun selviää että mies on pettänyt, jätät en vai? Vaika se anelee ja pyytelee anteeksi ja lupaa ettei enää koskaan??.. En usko. Niin sinä vain jatkat suhdetta silloinkin. Ja niinkuuluukin jos rakastaa.

En tiedä mitä tekisin jos selviäisi että mies on pettänyt. Toivoisin, että olisin niin järkevä, että osaisin siinä tilanteessa tehdä oikean ratkaisun, joko ero tai yhdessäpysyminen. Riippuu siitä, että olisiko kovin isoa pelkoa homman jatkumisesta.

Tällä haavaa näyttää siltä, että mies ei ole pettänyt...Tai no itse hän sen tietää loppupelissä. Tiedän kyllä omat rajoitukseni (liika epäluuloisuus, ihan muissakin asioissa). 75% uskon kuitenkin tällä hetkellä, että hän ei ole pettänyt. Tiedän että osa lukijoista tulee haukkumaan mut tyhmäksi ja sokeaksi, mutta kuten sanoin, tiedän omat rajoitukseni jotka ovat epäluuloisuus ihan lääkärin toteama ja joskus ollut jopa vainoharhan puolella ajatukset. Ei tässä auta muuta kuin elää näin. Luottaa omiin vaistoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En tiedä mitä tekisin jos selviäisi että mies on pettänyt. Toivoisin, että olisin niin järkevä, että osaisin siinä tilanteessa tehdä oikean ratkaisun, joko ero tai yhdessäpysyminen. Riippuu siitä, että olisiko kovin isoa pelkoa homman jatkumisesta.

Tällä haavaa näyttää siltä, että mies ei ole pettänyt...Tai no itse hän sen tietää loppupelissä. Tiedän kyllä omat rajoitukseni (liika epäluuloisuus, ihan muissakin asioissa). 75% uskon kuitenkin tällä hetkellä, että hän ei ole pettänyt. Tiedän että osa lukijoista tulee haukkumaan mut tyhmäksi ja sokeaksi, mutta kuten sanoin, tiedän omat rajoitukseni jotka ovat epäluuloisuus ihan lääkärin toteama ja joskus ollut jopa vainoharhan puolella ajatukset. Ei tässä auta muuta kuin elää näin. Luottaa omiin vaistoihin.

Tärkeintä sinun on päättää että elämäsi jatkuu petti mies tai ei. Jos rakastat sitä pystyt kyllä elämään senkin asian kanssa, että ihminenon erehtyväinen ja niin voi sattua kenelle tahansa. Ei parisuhteen siihen tarvitse loppua. Ajattele niitä pareja jotak ovat olleet yhdessä vaikka 40 vuotta. Varmasti heidänkin elämäänsä mahtuu yhtä sun toista eikä toinen välttämättä tiedä mitä kaikkea toinen on tehnyt ja jos tietää on antanut anteeksi. Sitten he vanhoina kävelevät yhdessä käsi kädessä ja tukevat yhä toisiaan.

Yhteistyössä