Pelko sairastumisesta ja psykosomaattiset oireet!

• Viestiketjun aloittaja Ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei. Tämä on minulta ensimmäinen kerta kun jaan forumilla omia kokemuksia jonkinlaisesta ”psykosomaattisesta” tilanteesta. Elkää siis tuomitseko. Kaikki alkoi viikon kestäneestä yli 30c helleaallosta, kuin veljeni kärsi nestetasapainon aiheutuneesta pahoinvoinnista ja oksentelusta. Huolestuin itse siitä sika paljon ja se muuttui siitä jännitykseksi että kuinka hän pärjää. Kunnes rupesin tämän jälkeen tiedustelemaan omaa tilaa että olenko itse pitänyt nestetasapainoa oikein. Kunnes tiedustin itseltäni että olotila on tukalan kuuma ja joksenkin huonovointinen ja heikko. Tilanne meni paniikin oloiseksi ja huolestuneeksi ja keho ilmoitti että mulla on kaikki kriteerit siihen että elimistössä ei ole tarpeeksi suolaa että neste ei imeydy kehoon. Soitin acutaan ja sielä selitettiin että sinulla ei ole mitään hätää. Nauti nestettä pienissä erissä ja koita syödä pikkuisen ruokaa. Olo helpottui hetkeksi kunnes taas olotila heikkeni kuin asiat pyöri päässä. Soitin paniikissa hätäkeskukseen että nyt on hätä kun heikottaa paljon enkä jaksa tehdä mitään ja on pahoinvointia (olen siis silti nauttinut vettä pienissä erissä) että mitä pitäisi tehdä, kunnes sielä vain ilmoitettiin että sinun pitäisi mennä acutaan omin voimin. Soitin tämän jälkeen acutaan että voinko tulla sielä ”viimeisillä voimilla” tarkastuttamassa itseni. Joten acutasta vastattiin että jämäkästi, mutta huumori pohjalla että sinulla ei ole mitään hätää että kaikki viittaa paniikkimaiseen psykoottiseen aisteihin. Että kaikki on vain sun pään sisällä (puhuttiin myös myuistakin asioista josta puhelimessa tehtiin diaknoosi). Kunnes tässä vaiheessa hän sanoi että jos sulla on rauhoittavaa niin ota sitä. Otettuanni lääkkeen(reseptilääke). Kaikki ajettelemani ”kivut, pahoinvointi, ja heikotus” rupesi häviämään ja jännintä oli se että en itse tiedostanut asiaa millään lailla... edelleekin haluan painostaa että elkää tuomitko, ihmiset on erillaisia, ja kokee ne erilailla. Jos koette vastaavaa, elkää tehkö niinkuin minä tein, mutta ennen kuin teet mitään tyhmää niin kannattaa olla yhteydessä päivystykseen ja toimia heidän mukaan. Pitäkää toisistanne huolta :)

Yhteistyössä