Pelko ei katoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaikea elämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eihän sulla ole niskat jumissa? mulla oli vaikka ja mitä oireita ja olin varma että vakavia sairauksia on vaikka kuinka. Muutaman paniikkikohtauksenkin sain... Sain niskat kuntoon ja kaikki ihme oireet pelot ja tuntemukset katos.

Tuo sinun oireesi ei todellakaan ole mitään sellaista, että joudut pakkopaidassa jonnekin tms.!! Sulla on aivan normaali reaktio tuohon stressaavaan elämäntilanteeseen ja varsinkin, jos et ole kertonut kenellekään oireista. Sua helpottaisi varmasti jo pelkkä puhuminen. Itse olen puhunut kyllä miehelleni, siskolleni ja joillekin ystävillekin oireistani, enkä ole niitä hävennyt. Erilaiset ahdistuneisuushäiriöt ovat hyvin yleisiä ja sillä perusteella pakkopaidassa pitäisi tulla vastaan kymmeniä ihmisiä päivän mittaan. Minä en ainakaan ole missään rekistereissä "mielenterveysongelmainen", vaikka masennuslääkkeitä nyt tällä hetkellä syönkin...

Mua hävettää tosi paljon koska kaikki luulee että mulla menee ihan loistavasti. Tiedän esim miten äitini reagois tähän. Olisi hyvin vihainen. Pitäis kaikkea ihan typeränä. Hän sanois etten saa koskaan missään kertoa näistä asioista jne. Pelottelee sillä että lapset viedään pois jne... huh... Mies taas varmaan luulee mun hakevan vaan huomiota....

eihän sulla ole niskat jumissa? mulla oli vaikka ja mitä oireita ja olin varma että vakavia sairauksia on vaikka kuinka. Muutaman paniikkikohtauksenkin sain... Sain niskat kuntoon ja kaikki ihme oireet pelot ja tuntemukset katos.

Toki ovat jännittyneet. Kyllä tällaisen ahdistuksen ja pelon kanssa väkisinkin niska jännittyy. Tension neck ja tensiopäänsärky/migreeni diagnoosin olen saanut kun ei pään magneetista löytynyt mitään poikkeavaa. Olis vissiin pitänyt puhua lääkärin kanssa samalla tästä psyykkisestä puolestakin.

Kannattaa hakea nyt ainakin se keskusteluapu. Tk:ssa että neuvolassa (jos lastesi kanssa siellä käyt) on omat psykologinsa tai psyk.sairaanhoitajat, joiden kanssa voit puhua.

Ilman sitä puhumisapua (joka voi jo auttaa hyvinkin paljon kun joku kuuntelee eikä tuomitse) et tulisi hyötymään mistään mahdollisista lääkityksistäkään, joita tuohon yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön voidaan määrätä. Ja niitä lääkkeitä on paljon erilaisia, jotka ovat ihan turvallisia, joten kyllä niistä tarvittaessa sopiva löytyy. Lääkityskään ei ole aina välttämätön, vaan siitä voi ihan rauhassa jutella lääkärin kanssa, tärkeämpää olisi ensin kartoittaa tuon keskusteluavun kautta kuinka vaikea tilanne kohdallasi on ja mikä olisi paras hoitomuoto juuri sinulle. Pelkkä lääkitys ei koskaan ole oikea hoitomuoto.

Tuskin siis mitään pakkohoitojaksoja psyk. sairaalassa on edes odotettavissa, sen verran paljon nykyään painotetaan hoitoa avopuolelle, ettei sairaalaan kovin heppoisista syistä edes oteta. Ja kenelle sinun olisi pakko kertoa missä sinä käyt juttelemassa ongelmistasi? Ehkä miehellesi, jolloin menosi selittyisivät, mutta ei pakko ole kertoa muille ennen kuin olet itse siihen valmis. Et varmastikaan ole ainut, jolle raskaus ja lapsen syntymä on laukaissut ahdistuneisuushäiriön, oli sen syyt sitten mitkä tahansa.

Uusimmat

Yhteistyössä