Pelkkä puuro ei riitä aamupalaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, puuro ei vie nälkää heti. Totuus on kuitenkin se, että puuro luovuttaa pitkäjaksoisesti ja ennen kaikkea tasaisesti energiaa, ja puolustaa sillä tavalla paikkaansa aamupalana, varsinkin jo lounaaseen on pitkä tauko. Jos puuron kanssa söisi leikkelepäällysteisen voileivän, niin se on varmaa hyvä kompromissi.

(Meillä puuro on tosin lounasruoka. Perheemme olisi suunnattoman hämmästynyt, jos heitä vartoisi puuropata aamulla, ellei kyseessä olisi joku erikoinen matka- tai retkiaamu.)

Puuro on hyvä aamupala, voisilmällä, sokeri- tai kaneliripauksella, hillo / hedelmäsosesilmällä, marjoilla tai mehukeitolla.
Siihen lisäksi lasi maitoa ja juurespala tai hedelmä (tai puolikas).
Ja suurisyömäisimmille lisäksi voileipää juustolla tai leikkeleellä ja jollain tuoreella päälisellä (kurkku tai tomaatti tmv.), niin jo vain pitäisi selvitä lounaaseen asti.

Mutta siis kyllä nuo pienet ainakin meillä pärjää sen pelkän puuron ja maidonkin turvin, vaikka noita "tuorepaloja" koitankin aina antaa puuron kaverina.

Minä kun aloin syömään puuroa, sen ikuisen leivän puputtamisen sijaan, synä se että tuli aina niin nopeasti nälkä uudestaan, toimi toi puuro reilun kuukauden tähän ongelmaan hyvin, sitten alkoi taas tulemaan nälkä ihan yhtä aikaisin kuin ennenkin, pöh.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Ap se tietää totuuden kaikkien puolesta. Sitä ainoaa totuutta kun ei ole ja mun 2v pötkii just sillä puurolla pitkään. Kuten minäkin.

ei ollut minun totuuteni, unohdin vain linkin aloituksesta

Vaikka minä karsastan aina näitä "salaliittoteorioita" niin olisikohan tuon mainoksen maksajalla (HK) jotain osuutta mainoksen sisältöön? En sunkas väitä että tuo väärin olisi mutta onko jonkin firman mainos paras totuuden torvi?

Uskon täysin.
Yksi juustoleipä kurkulla/tomaatilla ja jogurtti pitää nälän kyllä huomattavasti pitempään pois kuinkin iso lautasellinen puuroa, josta aluksi tulee maha liioinkin täyteen.

Tuo aamupala juttu on niin yksilöllinen.Riippuu persoonan koosta,tavoista,energian kulutksesta,tottumuksesta,ym.
Itse syön puuroni siinä 10 maissa marjojen tai hedelmäsoseen kera kaura-,ym.maidon kera.Lisänä ruisvoileipä kalkkunaleikkeellä päällä tomaatti,kurkku.Tämä riittää minulle hyvin iltapäivään,jolloin syön aterian.
Varhaisaamiainen mulla on pari hedelmää kahvikupin kanssa.Aikaisin aamulla herätessä ei "uppoa" mitään hedelmää kummallisempaa vielä.

Naurattaa nämä virallisen propagandan toistelijat, joiden mukaan "puuro luovuttaa hitaasti energiaa" jne. :D :D Perinteinen kaurapuuro = kasa sokeria. Jos on pakko keittää puuroa, tehkää edes ruislese tms. versiota, lisätkää sinne kasa marjoja ja voita/öljyä!

Yhteistyössä