pelkästään koulussa hiihtämisen takia sukset???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eivät ole kiinnostuneita hiihtämisestä. Käymme luistelemassa, uimassa, pulkkamäessä jne. mutta tuo hiihtäminen ei vaan ole ollut meidän perheen juttu.
Mutta kiitosta vaan v*ttuilusta.

eli lapset ei tykkää kun vanhemmat ei tykkää...näin se menee monessa asiassa

No ei nyt ihan niinkään ;)

Täällä poika hiihtää mielellään vaikka tietää etten itse pidä hiihtämisestä. Kävelen kun poika hiihtää.

Ei siis pidä yleistää tässäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
ei nykylapsilla ole enää urheiluvälineitä omasta takaa. farkuissa nuo isommat koululaiset näkyy liikuntatunteja menevän ja syksyllä juoksivat sukkasillaan radalla kun ei ollut kunnon kenkiä liikkaa varten. hiihto on kiva harrastus ja monipuolista liikuntaa.ja jos ei aivan etelässä asu niin yleensä sitä lunta tulee niin että hiihtämään pääsee.

Kiva harrastus sun mielestä, senhän ei tarvitse tarkoittaa sitä, että KAIKKI tykkää siitä, jos SINÄ tykkäät...?!

Mä inhoon hiihtämistä, enkä ole juuri kouluaikojen jälkeen hiihtänyt itse. Kaikille lapsille ollaan jouduttu ostaan sukset eivätkä nuo hiihtele muulloin kuin koulussa sen 10 kertaa. Eivät ole ikinä vapaaehtoisesti hiihtäneet, vaikka siihen mahdollisuus onkin tarjottu. Tykkäävät puuhastella muita juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Alkuperäinen kirjoittaja Näinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
eikös ne kullanmurut joutais hieman hiihtelemään koulun ulkopuolellakin, eikä aina vahdata töllöä tai tietsikkaa

Ja lisäksi kyllä niitä suksipaketteja saa sadallakin eurolla, nytkin on 99? paketti tarjouksessa, samoin oli viime vuonna. Taitaa olla asenneongelma!

jaa, missä? halvin mitä olen löytänyt maksaa 130 e, plus siihen suksien käyttöönotto käsittely joka maksaa urheiluliikkeessä 40 e. Koska emme osaa itse sellaista tehdä uusille suksille.

Prismassa on tarjouksessa 99.90 e suksipaketti. Cittarissa on myos suksipaketteja mutta hintaa en osaa sanoa.

ollaan käyty 3 prismaa läpi, budget sport, hobbyhall, cittari, intersport. Ja todellakin myyvät ei oota :/
Ja meillä kysymys ei ole köyhyydestä, enemmän rahan sijoittamisesta oikeasti tarpeellisiin asioihin. Kyllä mulla rahaa olis ostaa 200 e sukset, mut onko se kannattavaa pelkästään koulun takia? mielestäni ei ole.

Olen selaillut myös netissä käytettyjä suksia, sauvoja sekä monoja. Ja koska en todellakaan ole tietoinen hiihdosta niin ennemmin ostan paketin jotta sukset ja monot sopivat toisiinsa sekä sauvat ovat oikean kokoiset.
Olen jo päättänyt että ensi talvena ostamme ne heti kauppoihin tultua, laitetaan sit vaikka rullat alle jos ei tuu lunta. Mut ettepähän pääse täällä tuomitsemaan, tai koululla ajattelemaan että voi lapsiraukkoja millaiset vanhemmat heillä on....

Ja joku täällä puhui köyhyydestä ja siitä että koulun tarvikkeita lainaavat lapset leimataan huonoista kodeista tuleviksi? Meillä ei kumpikaan vanhempi juo eikä polta. aina lapset menevät edelle hankinnoissa, emmehän nytkään olis juosseet kaupoilla näitä hiivatin suksia etsimässä jos emme välittäisi.
Lakatkaa tuomitsemasta ihmisiä pelkän tekstin perusteella.

meidän lasten koululla on välineitä, mutta niitä ei ole ope antanut lainaksi, kun ovat kulemma "aataminaikuiset"

minusta on tyhmempää se että ope sanoo että KAIKKIEN kolmosluokkalaisten on osattava luisteluhiihtoa. Eikö oo tärkeintä että osallistuu

eikös ne kullanmurut joutais hieman hiihtelemään koulun ulkopuolellakin, eikä aina vahdata töllöä tai tietsikkaa

KAIKKIEN EI TARVITSE HIIHTÄÄ JOS EI HALUA VAIKKA KUINKA SUOMESSA ASUTAANKIN.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

niinpä. on muitakin urheilulajeja joita harrastaa, Vaikka mun lapset ei tykkä hiihtää niin kaksi kerta viikossa käyvät judoharkoissa. Harkkoihin on matkaa 2,8 kilsaa ja lapset kulkevat sinne joko pyörällä tai kävellen.

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Alkuperäinen kirjoittaja Näinpä:

Ja lisäksi kyllä niitä suksipaketteja saa sadallakin eurolla, nytkin on 99? paketti tarjouksessa, samoin oli viime vuonna. Taitaa olla asenneongelma!

jaa, missä? halvin mitä olen löytänyt maksaa 130 e, plus siihen suksien käyttöönotto käsittely joka maksaa urheiluliikkeessä 40 e. Koska emme osaa itse sellaista tehdä uusille suksille.

Prismassa on tarjouksessa 99.90 e suksipaketti. Cittarissa on myos suksipaketteja mutta hintaa en osaa sanoa.

ollaan käyty 3 prismaa läpi, budget sport, hobbyhall, cittari, intersport. Ja todellakin myyvät ei oota :/
Ja meillä kysymys ei ole köyhyydestä, enemmän rahan sijoittamisesta oikeasti tarpeellisiin asioihin. Kyllä mulla rahaa olis ostaa 200 e sukset, mut onko se kannattavaa pelkästään koulun takia? mielestäni ei ole.

Olen selaillut myös netissä käytettyjä suksia, sauvoja sekä monoja. Ja koska en todellakaan ole tietoinen hiihdosta niin ennemmin ostan paketin jotta sukset ja monot sopivat toisiinsa sekä sauvat ovat oikean kokoiset.
Olen jo päättänyt että ensi talvena ostamme ne heti kauppoihin tultua, laitetaan sit vaikka rullat alle jos ei tuu lunta. Mut ettepähän pääse täällä tuomitsemaan, tai koululla ajattelemaan että voi lapsiraukkoja millaiset vanhemmat heillä on....

Ja joku täällä puhui köyhyydestä ja siitä että koulun tarvikkeita lainaavat lapset leimataan huonoista kodeista tuleviksi? Meillä ei kumpikaan vanhempi juo eikä polta. aina lapset menevät edelle hankinnoissa, emmehän nytkään olis juosseet kaupoilla näitä hiivatin suksia etsimässä jos emme välittäisi.
Lakatkaa tuomitsemasta ihmisiä pelkän tekstin perusteella.

Ymmärrän sua kyllä oikein hyvin! Täällä noilla ekaluokkalaisilla ei ole vielä hiihtoa liikunnassa ollut ja toivottavasti ei olekaan!
En todellakaan aio ostaa edes sitä "halpaa" 100 euron suksipakettia, kunnei lapsi hiihtämisestä tykkää eikä niitä suksia käytettäisi kun se muutama kerta koulussa (ja taas ensi talvena saisi olla ostamassa uutta settiä koulua varten, kun muksu kasvaa...)
Meillä ei ole kyse siitä ettei ole varaa, en vaan näe järkeä pistää satasia menemään sen parin liikuntatunnin takia!

Meilläkin kyllä harrastetaan muuten liikuntaa, kun joku tuolla jo yleisti, että istutaan tietsikan edessä pelaamassa jne.. Käydään uimassa, luistelemassa jne. ja näihin on hankittu myös tarvittavat varusteet. Hiihdosta lapsi nyt vaan ei tykkää, eikä tarvitse tykätäkään. En itsekään kaikista liikuntalajeista tykkää.

Kaikki eivät harrasta Suomessa hiihtoa eikä kaikissa kouluissa hiihdetä. Meillä on kolme teini-ikäistä lasta. Yhdelläkään ei ole suksia eikä ole koskaan ollutkaan. Joskus aikoinaan ovat kokeilleet hiihtämistä lainasuksilla.

Itsellä asia ei vielä ajankohtainen mutta en näe järkeä sijoittaa edes sitä 100e hiihtimiin vain koulun liikkatunteja varten. Jos koululta vaaditaan osallistumaan hiihtoon niin tarjotkoon sit myös välineet! Jos ei hiihto muuten kiinnosta niin ei vähääkään järkeä!

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:

niinpä. on muitakin urheilulajeja joita harrastaa, Vaikka mun lapset ei tykkä hiihtää niin kaksi kerta viikossa käyvät judoharkoissa. Harkkoihin on matkaa 2,8 kilsaa ja lapset kulkevat sinne joko pyörällä tai kävellen.

Mäkin oon sitä mieltä, että mielummin laittaisin sen 200 euroa lapselle mieluisan harrastuksen maksamiseen, kuin ostaisin sukset jos lapsi ei hiihtämisestä tykkää.

Muitakin lajeja todellakin on kuin HIIHTO.

Sukset oon ostanut, koska hiihdellään muutenkin. Mutta luistelukypärää en osta! Se on uusin vaatimus nyt, pyöräilykypärä ei kuulema käy, saa siis käyttää koulun kypäröitä. Kokoajan kasvaa noi vaatimukset, lapsi ei luistele kuin koulussa sen 10xtalvi.

No niin... Jofan kypärät maksaa 30 euroa ja menee useamman vuoden... Eikö sen verta kannattaisi satsata...

Alkuperäinen kirjoittaja lotta79:
Sukset oon ostanut, koska hiihdellään muutenkin. Mutta luistelukypärää en osta! Se on uusin vaatimus nyt, pyöräilykypärä ei kuulema käy, saa siis käyttää koulun kypäröitä. Kokoajan kasvaa noi vaatimukset, lapsi ei luistele kuin koulussa sen 10xtalvi.

No niin... Jofan kypärät maksaa 30 euroa ja menee useamman vuoden... Eikö sen verta kannattaisi satsata...

Kyllä mun lasten pää on sen verta arvokas että vaikka joka vuosi ostan uuden kypärän :whistle:
Ja suksista sen verran, että siihen aikaan kun itse olin koulussa, kaikilla oli sukset vaikka olis olleet miten köyhiä. Eikä kellekkään edes tullut mieleen urputtaa et ei suksia osta vaan koulun vuoksi. Kaikilla oli sukset, hiihti koulun ulkopuolella tai ei. Ja ei ne kyllä ne sukset nykyään paljon maksa. 100eurolla saa suksipaketteja.

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:

Kyllä mun lasten pää on sen verta arvokas että vaikka joka vuosi ostan uuden kypärän :whistle:
Ja suksista sen verran, että siihen aikaan kun itse olin koulussa, kaikilla oli sukset vaikka olis olleet miten köyhiä. Eikä kellekkään edes tullut mieleen urputtaa et ei suksia osta vaan koulun vuoksi. Kaikilla oli sukset, hiihti koulun ulkopuolella tai ei. Ja ei ne kyllä ne sukset nykyään paljon maksa. 100eurolla saa suksipaketteja.

..jaa no mulle tuo 100 euroa on paljon muutamasta liikuntatunnista, sulle ehkä ei =)

Olen sitä mieltä että hiihto kuuluu suomalaisten yleissivistykseen, vai kansalaisvelvollisuuteen. Mut jos vanhemmat eivät tykkää hiihtämisestä, niin se on helppo markkinoida lapsille.

on mielestäni aivan typerää ostaa 200e sukset vain koulua varten, tuolla samalla rahalla kustantaa lapselle useamman liikuntaharrastuksen lukuvuodeksi. Meillä lapsi harrastaa uintia, sählyä ja ratsastusta, joten yhtään euroa en laita turhiin välineisiin, lajeihin joita lapsi harrastaa menee ihan tarpeeksi rahaa. Jos kysyn lapselta ostetaanko sulle suksisetti vai 13 ratsastuskertaa niin kummankohan mahtaa valita? Mitään takeita ei ole onko ensi talvena yhtään hiihtokeliä ja monot ovat ainakin auttamatta liian pienet.

mä todellakin jaksan ihmetellä tätä vudesta toiseen rutkutusta suksien ja luistimien hankkimista vain muutamien kertojen tähden. hoobby hallin halvin suksipaketti maksaa noin 110e jos on PAKKO uutena ostaa. kirppiksiä niin netti kuin taviksiakin kiertämällä löytää kyllä luistimia ja suksia ihan käyttökuntoisia ja ei tarvii montaa euroo maksaa.

tänä vuonna jo ostettu kahdet hokkari (kirppikseltä) ja maksaneet yhteensä alle 15e. sukset ostettiin toissa talvena olivat silloin reippan mittaiset nyt sopivat niistä ja kaksista monoista maksettu 25euroo (piti ostaa jo isommat monot)

eli en jaksa ymmärtää rutkutusta. ja pojathan jotuu viimeistään armeijassa hiihtämään et olisi se helpompaa nuoreba oppia.

..jaa no mulle tuo 100 euroa on paljon muutamasta liikuntatunnista, sulle ehkä ei =)

Sukset menee parikin talvea, samoin kypärä. Ja ne voi myydä kirpparilla. Omien lasten entisiä urheiluvälineitä olen itse antanut päiväkodissa/koulussa aivan kiitoksella niitä tarvitseville.
Meillä tosin hiihdetään ja luistellaan muulloinkin kuin liikuntatunneilla ;)

Tarkoitin tossa vaan, että ainakin Jofalla on säätomahdollisuutta sen verta reilummin, että samaa kypärää voi hyvin käyttää useamman vuoden...

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Mut jos vanhemmat eivät tykkää hiihtämisestä, niin se on helppo markkinoida lapsille.

Ei muuten ole :snotty:

Mä vihaan talviurheilua mutta etenkin esikoinen on ihan hulluna hiihtämiseen ja luistelemiseen :D. Mies taas on hiihtänyt elämässään kerran, joulukuussa 2001 kun mä pakotin kokeilemaan, ja luistellut ehkä viidesti (kevättalvella 2003) eli ei innostus ole sieltäkään peräisin.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Mut jos vanhemmat eivät tykkää hiihtämisestä, niin se on helppo markkinoida lapsille.

Ei muuten ole :snotty:

Mä vihaan talviurheilua mutta etenkin esikoinen on ihan hulluna hiihtämiseen ja luistelemiseen :D. Mies taas on hiihtänyt elämässään kerran, joulukuussa 2001 kun mä pakotin kokeilemaan, ja luistellut ehkä viidesti (kevättalvella 2003) eli ei innostus ole sieltäkään peräisin.

Sehän on upeeta, että lapsi saa harrastaa sitä mistä ite tykkää eikä sitä mistä äiti/isi tykkää

heh... se oli sillon se. Miks ostaa sukset, jos ei niitä muualla tarvi ku koulussa aivan sama onko köyhä vai ei.

Yhteistyössä