[QUOTE="kaulin";30015890]He ovat vain oppineet kantapään kautta sen, että naisen mieheen kohdistama alistava ja/tai väkivaltainen käytös on yhteiskunnassamme täysin hyväksyttyä (ja myös pilanteon kohde). Kun taas miehen vastaava naiseen kohdistama käytös (mukaan lukien itsepuolustus) on osoitus siitä, että mies on väkivaltainen, seksistinen ja sovinistinen sika.[/QUOTE]
Yleisesti näistä kaksoisstandardeista puhutaan liian vähän, korkeintaan asiantuntijoiden kesken.
Naiset ovat tavallaan "suojeltuja" Suomessa, tai sanotaanko että heidän asioihinsa on kiinnitetty ja kiinnitetään melkoinen määrä huomiota verrattuna muihin maihin.
Minusta vaikuttaa, että aika usea mies "esittää" naiselleen tälle mieluista roolia päästäkseen vähemmällä. Minua itseäni tuo hämmentää kovasti, sillä silloinhan perheen pää olisikin nainen kun perinteisesti se on ollut mies. Itse diggailen patriarkaalisemmasta järjestyksestä ja koen että nainen tarvii miehestä haastetta ja vastusta enemmän kuin jotain "kyllä"-puudelia.
Eli mun ratkaisu on yksinkertaisesti olla olematta naisen kanssa, jolle pitää olla mielin kielin tai valehdella että peppu näyttää hyvältä jossain puvussa jos se ei oikeasti näytäkään. En ala vetää teattereita, koska lasken, että kulissit alkaa käydä liian raskaiksi jossain vaiheessa ja käytän saman ajan optimaalisemmin itseeni tai itsestäni "oikeesti" ihanien naisten kanssa, joille ei tarvi esittää, mielistellä _itsetarkoituksena_ yms.