Pelkäävätkö miehet naisia?

  • Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti
hmph
Siinäpä se oikeastaan tulikin.
Olen vaan havainnut, että jotkut miehet suhtautuvat tosi alistuvasti ja jopa välttelevät esimerkiksi kaverin vaimoa?! Mistä tällainen johtuu?
Itse en mielestäni ole todellakaan mikään ns. Justiina ja silti on miehiä, jotka suhtautuvat minuun tosi varovaisesti. ;)
 
Peyote
Jotkut miespuoliset puhuu vaimosta pelkkää negaa ja kuvailee vaimoaan pelottavaksi. Olen kuullut paljonkin että valitetaan vaimosta. Ja monet miehet itsekin käyttäytyy ihan eri tavalla vaimon läsnäollessa.

Ehkä niiden välttelijöiden omat vaimot on kauheita?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"kaulin"
He ovat vain oppineet kantapään kautta sen, että naisen mieheen kohdistama alistava ja/tai väkivaltainen käytös on yhteiskunnassamme täysin hyväksyttyä (ja myös pilanteon kohde). Kun taas miehen vastaava naiseen kohdistama käytös (mukaan lukien itsepuolustus) on osoitus siitä, että mies on väkivaltainen, seksistinen ja sovinistinen sika.
 
  • Tykkää
Reactions: Jaska-
[QUOTE="kaulin";30015890]He ovat vain oppineet kantapään kautta sen, että naisen mieheen kohdistama alistava ja/tai väkivaltainen käytös on yhteiskunnassamme täysin hyväksyttyä (ja myös pilanteon kohde). Kun taas miehen vastaava naiseen kohdistama käytös (mukaan lukien itsepuolustus) on osoitus siitä, että mies on väkivaltainen, seksistinen ja sovinistinen sika.[/QUOTE]

Yleisesti näistä kaksoisstandardeista puhutaan liian vähän, korkeintaan asiantuntijoiden kesken.

Naiset ovat tavallaan "suojeltuja" Suomessa, tai sanotaanko että heidän asioihinsa on kiinnitetty ja kiinnitetään melkoinen määrä huomiota verrattuna muihin maihin.

Minusta vaikuttaa, että aika usea mies "esittää" naiselleen tälle mieluista roolia päästäkseen vähemmällä. Minua itseäni tuo hämmentää kovasti, sillä silloinhan perheen pää olisikin nainen kun perinteisesti se on ollut mies. Itse diggailen patriarkaalisemmasta järjestyksestä ja koen että nainen tarvii miehestä haastetta ja vastusta enemmän kuin jotain "kyllä"-puudelia.

Eli mun ratkaisu on yksinkertaisesti olla olematta naisen kanssa, jolle pitää olla mielin kielin tai valehdella että peppu näyttää hyvältä jossain puvussa jos se ei oikeasti näytäkään. En ala vetää teattereita, koska lasken, että kulissit alkaa käydä liian raskaiksi jossain vaiheessa ja käytän saman ajan optimaalisemmin itseeni tai itsestäni "oikeesti" ihanien naisten kanssa, joille ei tarvi esittää, mielistellä _itsetarkoituksena_ yms. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Peyote
Jos on jo kerta tiedossa että kaverin kumppani on takakiree, niin ei sitä illanistumista tai vierailua viitsi sillä pilata että sanoo mitään mikä saa naisen kiihtymään.

Eli yhtään mitään.
Oudon moni puhuu vaimostaan siihen malliin että nihkeetä on. Sellaiset miehet muuten useammin kohtelee myös muiden vaimoja mahdollisina hirmuina. Kuvittelevat että kaikilla on yhtä ikävää.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Blue
Miksi miehet ovat naisten kanssa? Jos noin yleisesti on noin negatiivinen suhtautuminen naisiin/kavereiden vaimoihin? Luulisi että elämä olisi mukavampaa ilman sitä takakireää emäntää.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Miksi miehet ovat naisten kanssa? Jos noin yleisesti on noin negatiivinen suhtautuminen naisiin/kavereiden vaimoihin? Luulisi että elämä olisi mukavampaa ilman sitä takakireää emäntää.
Veikkaisinpa, että mikäli seksuaaliset tarpeensa olisi mahdollista hoitaa jollain muulla suht' vähän intensiteettiä (ja rahaa...) vaativalla järjestelyllä, niin aika monikin saattaisi päätyä elämään ilman sitä takakireää emäntää tai isäntää.

Ja korostettakoon vielä, että puhun ihan vaan yleisellä tasolla. Asia ei siis kosketa itseäni millään tavalla. :)
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;30016012:
Veikkaisinpa, että mikäli seksuaaliset tarpeensa olisi mahdollista hoitaa jollain muulla suht' vähän intensiteettiä (ja rahaa...) vaativalla järjestelyllä, niin aika monikin saattaisi päätyä elämään ilman sitä takakireää emäntää tai isäntää.

Ja korostettakoon vielä, että puhun ihan vaan yleisellä tasolla. Asia ei siis kosketa itseäni millään tavalla. :)
Onhan niitä tapoja, eli ei sekään riitä syyksi. Ei kukaan mies vaimo(kkee)npuutteeseen ole kuollut, tai edes näivettynyt.

Erikseen tietty sitten jotkut todella oudot tapaukset, mutta heidän olettaisi olevan vain todella onnellisia takakireistäkin vaimoista (joten en usko heidän valittavan vaimoistaan).

Sitä paitsi, vaimoon sitä rahaa vasta meneekin! Ja siitäkin valitetaan....
 
Blue
Pessimisti
Miksi miehet ovat naisten kanssa? Jos noin yleisesti on noin negatiivinen suhtautuminen naisiin/kavereiden vaimoihin? Luulisi että elämä olisi mukavampaa ilman sitä takakireää emäntää.
Ehkä ne pelkää, että siitä seuraisi vaan entistä enemmän hankaluuksia. Takakireä eksä voi olla vielä pahempi kuin takakireä nyksä. Sossut määrää lapset äidille ja isälle vaan laskun viitenumeroineen jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Isämies
Ken guru
Naiset nyt pääsääntöisesti ovat vähän pillastuvia ja epävakaita persoonaltaan joten ehkä heitä on syytä "vältellä", ei se pelkäämistä ole.
Se nyt on selvää että sinä et omana itsenäsi tule toimeen naisten kanssa, ja varmaan heitä pelkäätkin. Sen verran angsteja purat tällä palstalla että tuo on tullut selväksi moneen kertaan.
 
Onhan niitä tapoja, eli ei sekään riitä syyksi. Ei kukaan mies vaimo(kkee)npuutteeseen ole kuollut, tai edes näivettynyt.
Vaimonpuutteeseen tuskin kukaan on kuollut, mutta kuulemma seksinpuute voi viedä elämän mielekkyyden ihan totaalisesti. Olen kuullut väitettävän, että naisetkin kykenevät ymmärtämään puutteen olemuksen, mikäli heidän testosteronitasonsa nostetaan keinotekoisesti miesten keskimääräiselle tasolle... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jaska-
Blue
Ehkä ne pelkää, että siitä seuraisi vaan entistä enemmän hankaluuksia. Takakireä eksä voi olla vielä pahempi kuin takakireä nyksä. Sossut määrää lapset äidille ja isälle vaan laskun viitenumeroineen jne.
Harvinaisen tyhmiä on miehet sitten jos eivät vielä ole oppineet edellisten miesten virheistä ettei kannata ottaa elättiä edes sen pillun takia kun niistä ei ole kuin haittaa, vaan aina vaan kokeilevat sukupolvesta toiseen. Oikeasti.
 
Pessimisti
Miksei miehet pelkäisi naisia? Kaikissa mahdollisissa konfliktitilanteissa nainen on aina vahvemmilla ja nauttii kirjoittamatonta korotettua oikeusturvaa. Ja jos suhde ajautuu karille niin yleensä läheistenkin syyttävä sormi osoittaa ensinnä miestä. Kai vähemmästäkin alkaa puntti tutista.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;30016052:
Vaimonpuutteeseen tuskin kukaan on kuollut, mutta kuulemma seksinpuute voi viedä elämän mielekkyyden ihan totaalisesti. Olen kuullut väitettävän, että naisetkin kykenevät ymmärtämään puutteen olemuksen, mikäli heidän testosteronitasonsa nostetaan keinotekoisesti miesten keskimääräiselle tasolle... :)
Mä ymmärrän kyllä hienosti puutteen olemuksen ihan naisenakin, joo olen siitä poikkeuksellinen. Mutta jos suurin osa elämästäni olisi vitutusta puolisoon niin en mä pelkästään seksin takia vaivoikseni ottaisi miestä. Kuten sanoin niin seksi on järjestettävissä muutenkin, ja huomattavasti halvemmalla kuin vaimon avulla. Varsinkin kun suuri todennäköisyys on että vaimosta huolimatta et saa seksiä tarpeeksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä