Pelkäätkö perunsuomalaisia?

Monia tuntuu peloittavan perussuomalaisten valtaannousu, että tekevät jotain mikä rajoittaisi esimerkiks homojen oikeuksia ja niin poispäin. ovatko nää pelot aiheellisia, voiko yksi suuntaus vaikuttaa niin paljon? mä en usko että perusuomalaiset pystyy kuitenkaan hirveesti vaikuttamaan lopulta mihinkään huonontavasti.
 
suomensuomalainen
Minun mielestäni perunsuomalaiset on aika marginaalisen pieni ryhmä pelättäväksi kuten muidenkin Etelä-Amerikan valtioiden suomalaiset vrt. vaikkapa kolumbiansuomalaiset, chilensuomalaiset tai brasiliansuomalaiset.

En siis pelkää perunsuomalaisia enkä usko heidän tekevän mitään pahaa meille suomensuomalaisille olimmepa sitten iältämme, sukupuoleltamme, kieleltämme, sukujuuriltamme, kansallisuudeltamme, ihonväriltämme, seksuaaliselta tai taiteelliselta suuntautumiseltamme, uskonnoltamme, poliittisilta tai muilta mielipiteiltämme millaisia tahansa.

Nimim. suomensuomalainen suomenruotsalainen

Ps. En pelkää myöskään ruotsinsuomalaisia enkä edes perussuomalaisia.
 
hmph
Enemmän pelkään tiettyjä mamuja, jotka ovat tulleet meidän lintukotoomme tekemään elämästämme helvettiä.
Jonkun verran olen persujen puolella, mutta kun kaikki maahanmuuttajat eivät ole tulleet tänne elelemään kuin siat pellolla.
 
jaahas
perussuomalaisilla on ihan oikea meininki, mamut pois suomesta ja homoille ei lapsen adoptointioikeuksia, sairasta jos esim kaksi miestä kasvattaisi pikkutyttöä, ei siitä voi normaalia tulla.
 
Hiipu
Luottamukseni poliittiseen valtaan ja joustavuuteen on niin pieni, etten usko että perussuomalaisetkaan voivat tehdä tuhoja yhden vaalikauden aikana.

Eivät siis sillä tavalla pelota.

Mutta mua kyllä huolestuttaa enemmänkin se, että minkälaisista asioista tämä perussuomalaisten kannatuksen nousu kertoo. Asenteiden koventumisesta toisaalta, ja toisaalta siitä että ihmiset eivät oikeasti välitä ottaa asioita selville, vaan menevät joukon mukana. Esimerkiksi omat appivanhempani äänestivät perussuomalaisia, eikä kummallakaan heistä ollut minkäänlaista käsitystä siitä puolueohjelman kokonaisuudesta. Pelataan mielikuvilla, eikä niillä arvoilla ole merkitystä.

Toiseksi pidän kyllä aika huolestuttavana suuntana sitäkin, että puoli miljoonaa suomalaista todistetusti kannattaa puoluetta, jonka puolueohjelmassa halutaan mm rajoittaa sanan- ja ilmaisunvapautta. Puoli miljoonaa äänestysikäistä, lisäksi kaikki ne jotka jättivät äänestämättä ja vaikka kannattavat.
 
"vieras"
Kyllä tässä alkaa pelko nousta.
Kuulun itsekkin vähemmistöön. Tosin olen ihan suomalainen ja koko sukuni on sumalaisia. Mutta suomessa olemme vähemmistöryhmä. Ja oli tässä joku aika sitten taas saanu tuttava perhe kokea sen nahoissaan. Tosi suvaitsevainen tämä maa ei todellakaan ole.
 
"vieras"
Periaatteessahan kyse on kuitenkin vain yhdestä puolueesta, enkä esim. Timo Soinia pelkää, mutta siinä joukossa on ihmisiä, jotka ovat minusta oikeasti pelottavia. Se ei kuitenkaan välttämättä kerro persuista mitään.
 
"Kolmas korppi"
perussuomalaisilla on ihan oikea meininki, mamut pois suomesta ja homoille ei lapsen adoptointioikeuksia, sairasta jos esim kaksi miestä kasvattaisi pikkutyttöä, ei siitä voi normaalia tulla.
Ei huolta, ei tarvitse arvailla millaisia homojen lapsista tulee. Asiasta on nimittäin tehty semmosia jänniä juttuja kuin tieteellisiä tutkimuksia. Nykytutkimuksen valossa akateemisen maailman konsensus on, että se seikka, että vanhemmat ovat samaa sukupuolta, ei muuttujana vaikuta lapsen elämään negatiivisesti. Itse asiassa evidenssi tukee pikemminkin sitä, että samaa sukupuolta olevien vanhempien lapset saattavat jopa pärjätä keskivertoa paremmin, so. olla onnellisia ja tasapainoisia. Sekään ei tietenkään johdu suoraan siitä, että vanhemmat ovat samaa sukupuolta, vaan siitä, että todennäköisimmin hyviä vanhempia ovat henkilöt, jotka ovat suunnitelleet lapsenteon perusteellisesti, eivät pidä vanhemmuutta itsestäänselvyytenä ja panostavat siihen täysillä, sekä ovat sensitiivisiä erilaisuudelle ja sitä kautta lastensa tarpeille.

En oleta sinun ja kaltastesi vakuuttuvan tästä tai mistään muustakaan rationaalisesta, tieteellisestä argumentaatiosta, joka sotii sinun tuulesta temmattuja uskomuksiasi vastaan. Kirjoitin yllä olevan vain siltä varalta, että sen lukee joku, jota sateenkaariperheiden lasten psykologinen kehitys aidosti ja kiihkottomasti askarruttaa ja joka haluaa tietää, miten asiat todellisuudessa ovat.
 
hieno juttu
[QUOTE="Kolmas korppi";23676027]Ei huolta, ei tarvitse arvailla millaisia homojen lapsista tulee. Asiasta on nimittäin tehty semmosia jänniä juttuja kuin tieteellisiä tutkimuksia. Nykytutkimuksen valossa akateemisen maailman konsensus on, että se seikka, että vanhemmat ovat samaa sukupuolta, ei muuttujana vaikuta lapsen elämään negatiivisesti. Itse asiassa evidenssi tukee pikemminkin sitä, että samaa sukupuolta olevien vanhempien lapset saattavat jopa pärjätä keskivertoa paremmin, so. olla onnellisia ja tasapainoisia. Sekään ei tietenkään johdu suoraan siitä, että vanhemmat ovat samaa sukupuolta, vaan siitä, että todennäköisimmin hyviä vanhempia ovat henkilöt, jotka ovat suunnitelleet lapsenteon perusteellisesti, eivät pidä vanhemmuutta itsestäänselvyytenä ja panostavat siihen täysillä, sekä ovat sensitiivisiä erilaisuudelle ja sitä kautta lastensa tarpeille.

En oleta sinun ja kaltastesi vakuuttuvan tästä tai mistään muustakaan rationaalisesta, tieteellisestä argumentaatiosta, joka sotii sinun tuulesta temmattuja uskomuksiasi vastaan. Kirjoitin yllä olevan vain siltä varalta, että sen lukee joku, jota sateenkaariperheiden lasten psykologinen kehitys aidosti ja kiihkottomasti askarruttaa ja joka haluaa tietää, miten asiat todellisuudessa ovat.[/QUOTE]

hyvä, että nostit asian esille.
antoi vahvistusta itselleni, joka nyt 35-vuotiaana olen vihdoin tajunnut itseäni enemmän kuin koskaan ennen.
löysin rakkauden naisesta(itsekin siis nainen:))
ja yhdessä olo on luontevaa.
molemmilla lapsia liitoista miehen kanssa.
ja haaveissa vielä yhteinen, ehkä enemmänkin kuin se 1.
katsotaan.
lapset ovat molemmin puolin sopeutuneet uusiin puolisoihin hyvin.
minulla on 2 poikaa, 11v ja 9v.
ja avokilla on 3 lasta, 2 poikaa ja 1 tyttö, pojat 8v, ja tyttö 4v.
on tahdo oikein edes ymmärtää että mihin se minun taitoni kasvattaa voisi hävitä nyt kun seksuaalinen suuntaukseni on muuttunut???
olen toki ollut aina hiukan BI, mutta nyt ensimmäistä kertaa kuitenkin vasta seurustelen naisen kanssa.
tai siis asun yhdessä naisen kanssa.
en tiedä miten tämä todellakaan voisi olla suuri tekijä siihen.
rakkautta se vaan on, ei sen kauheampaa!
 
"Kolmas korppi"
hyvä, että nostit asian esille.
antoi vahvistusta itselleni, joka nyt 35-vuotiaana olen vihdoin tajunnut itseäni enemmän kuin koskaan ennen.
löysin rakkauden naisesta(itsekin siis nainen:))
ja yhdessä olo on luontevaa.
molemmilla lapsia liitoista miehen kanssa.
ja haaveissa vielä yhteinen, ehkä enemmänkin kuin se 1.
katsotaan.
lapset ovat molemmin puolin sopeutuneet uusiin puolisoihin hyvin.
minulla on 2 poikaa, 11v ja 9v.
ja avokilla on 3 lasta, 2 poikaa ja 1 tyttö, pojat 8v, ja tyttö 4v.
on tahdo oikein edes ymmärtää että mihin se minun taitoni kasvattaa voisi hävitä nyt kun seksuaalinen suuntaukseni on muuttunut???
olen toki ollut aina hiukan BI, mutta nyt ensimmäistä kertaa kuitenkin vasta seurustelen naisen kanssa.
tai siis asun yhdessä naisen kanssa.
en tiedä miten tämä todellakaan voisi olla suuri tekijä siihen.
rakkautta se vaan on, ei sen kauheampaa!
Paljon onnea uudelle suhteellesi! Teistähän tuleekin oikein kunnon suurperhe :) Suosittelen lämpimästi sateenkaariperhetoimintaan mukaan lähtemistä -- retkiä, leirejä yms. -- jotta saatte perheenä kokemuksia siitä, että meitä on muitakin.

Voin rehellisesti sanoa, että elämänne ei aina tule olemaan helppoa; mutta eihän se koskaan kellään ole. Silti: mielipideilmaston muutoksen on kyllä tuntenut nahoissaan, kun paskana päivänä mielensä saa pahoittaa lukuisia kertoja kaiken maailman huutelijoista, jotka ovat käyneet yhä törkeämmiksi ja agressiivisemmiksi. Vastastrategiaksi suosittelen juuri yllä esittelemääni tapaa l. faktojen tiskiin lyömistä silloin, kun tilanne sen sallii.

Toiset lapset eivät muuten koskaan ole kiusanneet meidän lapsiamme koulussa tai missään muuallakaan. Sen sijaan valkoiset, lihaa syövät, autoilevat, aikuiset, kristityt heteromiehet ovat.
 

Yhteistyössä