pelkäätkö kuolemaa?

• Viestiketjun aloittaja khfkyfykfkyfluf
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
En. Pelkää. Olen kuollut jo kerran ja se oli oikeastaan ihan positiivinen kokemus. Minut on elvytetty ja siitä muistikuvia tai sekavia pätkiä. Elvytys lähinnä ärsytti, olisin laittanut hanttiin, jos olisin kyennyt. Olin jo antanut periksi kivulle ja tuskalle ja lipumassa pois. Olo oli hyvä, rento, unenomaisen ihana. Enää ei sattunut, en enää huutanut, enkä riuhtonut.

Mieheni oli mukana tilanteessa ja oli kokenut elämänsä hirveämpiä hetkiä. Tapahtumasta on vuosia aikaa ja edelleen hän halaa erityisen lämpimästi ja varmistaa hassuilla jutuilla, että pysyn täällä. Kuten ostamalla lenkkipaidoiksi neonvärisiä kammotuksia, ettei kukaan aja mun päälle. :D

ilosanoma
En pelkää, koska minulla on turva Jumalassa. Jeesus on sovittanut syntini, ja olen antanut koko elämäni Jeesukselle. Tiedän, että kuolemani hetkellä Jeesus tulee minua vastaan ja vie luokseen Taivaaseen. Ja Taivas on varmasti paljon parempi paikka kuin tämä katoava maailma.

Ken guru
Kyllä se vähän jännittää. Tällä hetkellä en voi sanoa peloksi, mutta jos nyt esim. joku osoittaisi aseella tai kuulisin että mulla on joku kuolemaan nopeasti johtava sairaus, niin uskon että pelottaisi.

Pelkään. Silloin kaikki loppuu, enkä enää ikinä näe lapsia, eivätkä he minua. Kaikki tulevaisuuden tapahtumat (mahdolliset lapsenlapset yms) jäisivät kokematta. Kaikki mun vaivalla opiskelemat taidot ja tiedot häviäisivät taivaan tuuliin. Kuolema on katastrofi.

En pelkää. Ajatus kuolemasta tuo mieleen lähinnä levollisuuden ja rauhan, joten tuon takia en pelkää. Ei siinä mun mielestä ole mitään pelättävää, päinvastoin.

Itse pelkään enemmän sitä, että elän pitkän elämän jossain sairaalassa koneissa, tajuamatta todellisuudesta mitään, täysin yksin ja unohdettuna, pissoissa ja kakoissa, ilman ulkoilua ja toisinaan sais syötävää, kuhan hoitajat muistaa antaa jne. Toi olis jo pelottavaa ja toivon todella, että kuolen, niin että olen selväjärkinen ja muistan asiat, läheisimpien ihmisten saattelemana.

....
Miksi et? Miksi pelkäät?
En pelkää. Kuoleman pelkoni on lähtenyt sen kautta, kun läheinen ihminen kuoli ja kuolema tuli jotenkin läheisemmäksi. Mutta suurin syy, etten pelkää, on uskoni iänkaikkiseen elämään, ja se että Jeesus on Vapahtajani ja syntieni sovittaja. Tiedän, kun kuolen, Hän on minua vastassa ja pääsen Jumalani tykö ja kaikkien rakkaideni, jotka ovat kuolleet uskossa Jeesukseen. Toivottavasti he kaikki tunsivat Jeesuksen, kun ummistivat silmänsä viimeisen kerran.

kfkfkf
En pelkää omaa kuolemaani, toki mietityttää lasten puolesta et mitä heille käy jos kuolisin. Enemmän pelkään sitä, että joku läheinen kuolee. Mitä pelkäämistä siinä omassa kuolemassa on? Miten voi pelätä sellaista, minkä jälkeen ei ole mitään?

Yhteistyössä