Pelkään kokoajan keskenmenoa!!

• Viestiketjun aloittaja kuperkeikka
  • Ensimmäinen viesti
kuperkeikka
Viikkoja on nyt 14. Alussa oli pieniä ongelmia ja pelkäsin koko ajan, että saisin keskenmenon, mutta kaikki meni hyvin. Viikolla 12 kävin ultrassa ja siellä vauva uiskenteli täysin terveenä. Nyt ovat TAAS pelot palanneet, vaikka tiedän, että viikon 12 jälkeen voisi jo huokaista helpotuksesta, kun on jo näin pitkälle päästy. Tekisi koko ajan mieli käydä neuvolassa tarkistamassa sydänäänet... varsinkin kun kun aina välillä on vatsa VÄHÄN kipeä, ei siis edes mitään kamalaa kipua, joka voisi merkata keskenmenoa, vaan semmosta pienen pientä vihlontaa, joka todennäköisesti johtuu vain kohdun kasvamisesta... Minulla ei ole koskaan ollut keskenmenoa, eli pelko ei siis johdu siitä. Ärsyttää välillä pelätä vain koko ajan, haluaisin vain nauttia raskaudestani!! :eek: :eek:

Vähän sama vika.Tosin mulla johtuu varmaan viime syksyisestä keskenmenosta,joka todettiin viikolla 13+0 vasta.Nyt on uusi raskaus rv 12+4 ja pelkopeikko ei jätä rauhaan.Eikä ainakaan helpota,ettei tän päiväisessä neuvolassa kuultu sydänääniä :'( Kolme yötä pitää siis vielä pyöriä ultraa odottaen...
Ehkä pelko helpottaa vasta kun on vauva turvallisesti kainalossa (toivottavasti sinne saakka päästään!)

toiveikas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2006 klo 17:22 kuperkeikka kirjoitti:
Viikkoja on nyt 14. Alussa oli pieniä ongelmia ja pelkäsin koko ajan, että saisin keskenmenon, mutta kaikki meni hyvin. Viikolla 12 kävin ultrassa ja siellä vauva uiskenteli täysin terveenä. Nyt ovat TAAS pelot palanneet, vaikka tiedän, että viikon 12 jälkeen voisi jo huokaista helpotuksesta, kun on jo näin pitkälle päästy. Tekisi koko ajan mieli käydä neuvolassa tarkistamassa sydänäänet... varsinkin kun kun aina välillä on vatsa VÄHÄN kipeä, ei siis edes mitään kamalaa kipua, joka voisi merkata keskenmenoa, vaan semmosta pienen pientä vihlontaa, joka todennäköisesti johtuu vain kohdun kasvamisesta... Minulla ei ole koskaan ollut keskenmenoa, eli pelko ei siis johdu siitä. Ärsyttää välillä pelätä vain koko ajan, haluaisin vain nauttia raskaudestani!! :eek: :eek:
Miksi siis pelkäät? Onko lähipiirissäsi tapahtunut jotain, miksi olet huolissasi? Toivottavasti osaat vielä nauttia olotilastasi!

kuperkeikka
Olen ehkä lukenut vain liikaa lehtiä, kirjoja ja nettiä surffaillut... ei kukaan lähipiirissäni ole saanut keskenmenoa. Luulen kyllä, että jos en olisi lukenut niin paljon raskauteen liittyvää aineistoa, niin en pelkäisi niin paljon... No, kuten tuonne odotuspuolelle jo kirjoitin, kävin tänään kuuntelemassa vauvansydänäänet ja ne kuului. Keskenmenon pelkoni haihtui joksikin aikaa! =)

Minäkin pelkään keskenmenoa. Olen rv 14+6 ja minulla on tämän raskauden aikana ollut muutaman kerran verenvuotoa ja kipuilua kohdunsuulla tai kaulalla. Nyt tunnen sikiön liikkeet ja jännitän niitäkin. Pelkään, että ne ovat oikeita töytäisyjä, jotka menetän. Aikaisemmat raskaudet ovat sujuneet kohtalaisen hyvin paitsi, että kohdunsuu on ollut auki jo viikolla 26 ja lapset ovat syntyneet noin kuukausi ennen laskettua aikaa. Kaikissa raskauksissa kohdunkaulaa on ollut pehmentämässä sama pöpö. Olen ruvennut saamaan "kauhukohtauksia" -tulee huono-olo, pyörryttää, koskee päähän, tekee mieli vain huutaa...ahdistus tunkee minusta ulos. Kaikkein pahinta on herätä tähän keskellä yötä. Muutamat läheisistäni ovat joutuneet synnyttämään kuolleen lapsen-ja se ajatuttaa minua. Käykö minullekin niin..olenko toivonut lasta väärin perustein ja saan "palkaksi" keskenmenon? Olenko iloinnut liian aikaisin? Kertonut kaikille? Anteeksi kaikki oikean keskenmenon kokeneet, en voi todellakaan tietää miltä teistä tuntuu..mutta tiedän miten pahalta jo pelkästään pelko asiasta tuntuu. Ja nuo syytökset, ne ovat ihan hulluja, tiedän...

Mulla on sama ongelma nyt menossa 13+5 ja viikolla 12 oltiin kuunteleen sydän äänet ja ulrassa ja kaikki oli hyvin , jotenkin sen jälkeen vaan tulee välillä sellainen olo että kaikki ei ole hyvin .. varsinkin ku maha on nyt ollut muutaman päivän kipeä ja koko ajan todella täysi olo ja tuntuu et on heikko olo ja pyörryttää .. vasta muutam viikonpäästä olisi lääkäri niin munkin tekis joka päivä mieli soittaa ja mennä käymään jo lääkärissä. Kesken menoja mulla ei ole ollut mutta mä kin olen niistä aina lukenut ja muutenkin aina mä olen vähä pelännyt kaikkea syöpää yms..mitään vuotoja ei ole tullut... mutta kiva kuitenkin kuulla että muilla samoja tuntemuksia

Yhteistyössä