Pelkään, ettei kaikki ole kunnossa lapsellani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku-liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikku-liisa

Vieras
Minulla siis vähän alle vuoden ikäinen lapsi, esikoiseni. Hetken aikaa minua on ahdistanut se ajatus, että tiedänkö varmasti että lapsellani on kaikki kunnossa. Mietin koko ajan että "mistä tuo johtuu", "onko tuo normaalia" ym.
Lapseni putosi muutama päivä sitten meidän sängystä, en vienyt lääkäriin (vaikka ehkä olisi oman mielenrauhan takia tarvinnut), koska putoamisen jälkeen lapsi oli oma itsensä, mitään jälkiä/mustelmia ei tullut, pieni itku vain. Sen jälkeen olen alkanut miettimään kaiken maailman kauheuksia, mitä putoamisesta on voinut tulla (joita tuskin todellisuudessa olisi siitä voinut aiheutua). Liitän kaikki itkut ja "epätavallisuudet" putoamiseen.
Kyseisen asian johdosta tunnen olevani huono äiti.

Öisin olen valveilla, kun kuuntelen että hengittääkö pikkuinen nyt varmasti. Ja jos heräilee ja itkee, mietin taas mitä kauheaa nyt voisi olla vialla. Huoh.

Onko muilla tälläisiä tuntemuksia??

Kyllä! Ja ne ovat aivan normaaleja. Lapsellesi ei käynyt mitään, kuten sanoit oli aivan normaali-ei oksentanut yms. ole huoleti! Tulet vielä monesti "pelkäämään" kuhmuja tulee ja vielä paljon lisää..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
sulla on vaan pahamieli kun lapsi putosi etkä voinnut estää sitä.mutta jos noin kovasti asia painaa ja mietityttää niin vie lapsi nyt lääkäriin :)

Ja yksityiselle kiitos. Yleinen puoli kun on pullollaan muutenkin vanhuksia ja "oikeasti" apua tarvitsevia.

Yhteistyössä