pehmolelujen pesusta kysyisin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vatruska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vatruska

Aktiivinen jäsen
24.10.2004
4 148
0
36
Helsinki
Päätin pestä kaikki pehmot kerralla ja osa niistä on menossa kirpputorille tai keräykseen.
Ootteko pesseet pehmoja? Voiko kaikki laittaa koneeseen vaikka niissä lukee pesu käsin lämpimällä vedellä ja osassa taas lukee 30 tai 40 astetta.
Joitakin vauva pehmoja olen käsin pessyt mäntysuovalla ja harjalla,mutta nyt alkaa puhtiloppua nuihin muihin pehmoihin. Voinko siis laittaa koneeseen pesuun kaikki?
PS. On lapsilla naurussa pitämistä kun aamulla katsoo saunan lauteille. Nyt siellä jo kymmenkunta pehmoa makaa raasun näkösenä,mutta puhtaan kylvyn saaneena =)

Kiitos vinkeistä. Pesen ne siis varuiksi 30 asteessa ja kirjopesussa,kun koneessa ei ole käsinpesu ohjelmaa. Villalle ja silkille kyllä. Sais olla kyllä pehmoille oma pesuohjelma kaikissa koneissa. Onneksi tuo kone on hiljanen joten lähenkin tästä pesuhommiin. Kiitos kaikille :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Olen pessyt 40 asteessa ja lingonnut normaalisti. Sitten olen heittänyt lelut kuivausrumpuun muun pyykin sekaan.
Voi kun ei ole kuivausrumpua,mutta saa tuo saunan laude kelvata kun jälkilöylyä on vielä runsaasti tyttöjen kylvynjäliltä.

laittaisin sitten pehmoille erikseen saman linkouksen kuin kirjopyykkikin saa. 30 asteen ohjelma jättää pyykit kovin märiksi.

Yhteistyössä