Pehmolelujen pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orion-

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
21 085
4
38
Kai nuo kaikki tavalliset pehmolelut voi koneessa pestä? Ei oo mitään pesuohjeita.
Pieniä oon pessy ihan käsin, mutta isompia ei viitsis kun kestää ikuisuus kuivua.

Miten pesette?

Entä lähteekö pehmoleluista herkemmin väriä kuin vaatteista?

Kyllä olen pessyt. Joitakin jopa 90 asteessa, kun niiden päälle on oksennettu. Silloin kyllä osasta karva meni vähän karheaksi, mutta eipä haitannut.
Pesen yleensä 30 asteessa, mutta oon pessyt kyllä 40 asteessakin. Laitan muun pyykin sekaan (samanvärisiä) tai sitten pesen yksinään. Olen kyllä ihan lingonnut, mutta pienemmällä linkouksella.
Mulla on periaate, että niiden pitää kestää pesua, joten jos joku ei kestä, niin eipä haittaa. Ja lapset eivät niin kovin edes välitä pehmoista, joten voin pitääkin tällaisen asenteen.. Eri asia varmaan joku maailman rakkain unilelu, hui.

Yleensä oon vaan heittänyt koneeseen muiden pyykkien sekaan, jos on ollut nappisilmiä tms. niin olen laittanut pesupussiin ettei kone hajoa jos jotain irtoaa. Tytön rakkaan unipupun pesen kuitenkin aina käsin, koska olis tosi surku jos se menisikin pilalle.

Riskillä olen survonut niitä pesukoneeseen. Pessyt olen tosin vain max. 40-asteisessa vedessä.

Jos pehmolelu ei kestä 60 asteen pesua koneessa, siitä ei ole leluksi meidän perheeseemme.

Ja KAIKKI ovat tuon käsittelyn kestäneet.

Ei meillä ole edes erityisen hyvä linkous, mutta kyllä lelut on seuraavana päivänä taas valmiita leikkeihin, kun ne narulla kuivaa.

Mä pesen aika usein muuten vaan noita pehmoleluja (pölynkerääjiä) 30 14 minuutin pikapesulla..
Ja esim oksutauti aikaan oon kyl 60 heittänyt..jos ei kestä ni saanpahan syyn heittää roskiin :D

Kaikki pesin kuudessakympissä kun oli kihomatoja, ja kestivät tuon oikein hyvin vaikka suurimmassa osassa oli ohjeena vain pintapesu. Tietty joissain pinta vähän nyppyyntyi mutta eipä tuo lasta näytä haittaavan. Ihan vaan vaatteiden sekaan normilinkouksineen.

Tietty jos on jotain elektronisia osia (äänteleviä pehmoleluja) niin niitä en koneeseen tunkisi.

Yhteistyössä