pehmentynyt kohdunkaula rv:lla 27

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
..
pitäisikö olla huolissaan? toinen raskaus ja supistuksia alkoi tulemaan jo n.rv:lla 21 mutta nyt muuttunut kipeemmiksi,melkein päivittäin tulee mutta ei ihan säännöllisesti. aika outoa ettei lääkärikään kirjottanut sairaslomaa vaikka aikaisemmin kirjoitti kuukauden ja ei kuitenkaan lepokaan ole auttanut,supparit vaan muuttuu kipeemmiksi,ja lääkäri vaan sanoi että mene ensiapuun jos kovin koskee..?!!
 
Mulla kans RV 24 jo todettu suppareiden olevan "avaavia" ja oonki saikulla äippäloman alkuun asti :( ... Pehmentynyt, mutta vielä toistaiseksi kiinni ja kaulaa jäljellä 3,5cm.

Ja mulla siis kolmas raskaus eikä edellisissä mitään vastaavaa ollut joten en tiedä mihin tämä johtaa muttei lääkäri ainakaan kovin huolissaan ollut, jos vaan saan tarpeeksi lepoa :/ (mikä kahden eskarilaisen kanssa joskus on aika kovan yrityksen takana)

Sandy RV28 *poksuu huomenna*
 
ap
en oikein tajunnut miksi lääkäri ei voinut mulle kirjottaa sairaslomaa sinne äitiysloman alkuun asti, tänään supistellut tosi kovin ja alkaa taas muuttua kipeemmiksi :/
 
Niin oli mullakin ja suppareita paljon. Viikolla 34 vai 35 sain estolääkitystäkin loppujen lopuksi...
Nyt mennään sitten 40+2 ja tää ei haluu täältä tulla ulos :saint: :LOL:
Mulle uhkailtiin jo joulukuussa, että tää tulee etuajassa ulos... Jaa niin koska?
Saikkua ehdottomasti, jos joudut töissä olemaan. Niin saisit levättyä edes vähän. Mutta ei toi välttämättä tarkota sitä, että ipana tulee etuajassa ulos.
 
vieras
Mulla ekassa sama tilanne. Välittömästi jäin/määrättiin liikuntarajoitteiselle saikulle. Vauva syntyi rv 35. Tokassa sama alkoi rv 19. Silloin heti saikulle ja tooodella hissukseen olin. Vauva pysyi matkassa rv 38. Nyt kolmosesta jäin saikulle varuilta jo rv 11, koska lääkärinkin mielestä on hyvä pysyä paremassa kunnossa, koska pienet lapset kotona. Meidän neuvolalääkäri on todella tarkka näissä jutuissa. Riskejä ei oteta.
 
he
Mulla oli tokassa raskaudessa suppareita noin rv20 lähtien. Edellisen ennenaikaisen synnytyksen vuoksi kävin äitiyspolilla säännöllisissä tarkastuksissa ja rv31 olin yli viikon 'estohoidossakin' (seurattiin suppareita, kun olivat kivuliaita ja avasivat paikkoja & lyhensivät kohdunkaulaa, mun ymmärtääkseni mut määrättiin lepoon myös pehmenneen kohdunkaulan vuoksi) ja sen jälkeen loppuaika (lapsi syntyi vasta rv39+) määrättiin lepoon (suppareiden estolääkkeiden kanssa).

Kyselisin kyllä sinuna tarkemmin tilanteestasi ja herkästi kävisin näytillä, jos huolestuttaa. Ainakin mun neuvolalääkäri viime vuonna kolmannessa raskaudessa kehoitti hyvin herkästi jäämään lepäämään (=sairasloma), jos ilmenee kivuliaita supistuksia. Ja tuossa raskaudessa kävin muutamia ylimääräisiä kertoja tarkistuttamassa paikkojen tilanteen, kun supistuksia oli niin paljon. Tällä kertaa ne eivät olleet muutoksia aiheuttavia.
 

Yhteistyössä