Pehmeä fetajuusto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sitruunainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sitruunainen

Vieras

Hei kaikille,
asustan ulkomailla ja meillä on hyvin rajoittuneet valikoimat sapuskoiden suhteen. Juustoja on tarjolla vain muutamaa sorttia ja yksi niistä on paikallinen PEHMEÄ feta. Se on ihan samanlaista kun Apetitin se pehmeä sortti.

Kysyisinkin nyt, että onko teistä joku käyttänyt pehmeää fetaa leivonnassa tai ruoan laitossa??? Jos olette, niin laittakaapa tänne vinkkejä ja ohjeita.
Sain sisareni luona ihanaa pinaatti-fetapiirakkaa ja sitä kun arvaisi kokeilla tällä pehmeällä juustolla.

Hyvää syksyä kaikille ja iloista mieltä!

Fetajuustoa olen käyttänyt esimerkiksi jauhelihamurekkeen täytteenä aurinkokuivatun tomaatin ja oliivien kanssa. Salaatin sekaan meillä tulee fetajuustoa kuitenkin eniten laitettua, mutta pistän sitä sormituntumalla myös erilaisiin suolaisten piirakoiden täytteisiin ja tehdessäni yhdenlaista leipää. Mitään tarkkoja ohjeita en osaa sinulle antaa, kun minun ohjeeni ovat tällä hetkellä ihan jossain muualla kuin minä :D , mutta netistä löytyy ohjeita yllin kyllin.

Ei tästä tainnut oikein olla sinulle apua :D

Ai niin, tuo pehmeä feta on ihan käypästä ruoanlaittoon. Samalla tavalla voi käyttää kuin muitakin fetajuustoja.

Pehmeää fetaa voi murustella vaikka kastikkeisiin. Makaroonilaatikonkin voi sillä maustaa murskaamalla se munamaidon joukkoon. Piirakoihin lisäät vaan täytteeseen. Tarkkoja ohjeita ei minullakaan ole, mutta varmaan sopii tosi moneen ruokaan, kanakastikkeisiin, tonnikalaan, jne.

Yhteistyössä