Pcos ja toinen lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nöppönen123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nöppönen123

Vieras
Onko kellään kokemuksia miten nopeasti yksityiseltä saisi apuja raskaaksi tulemiseen?

Nyt ikää 30, ja kaksi lasta vielä toiveissa. Pcos diagnosoitu kymmenen vuotta sitten, viiden vuoden jälkeen esikoinen sai alkunsa heti ensimmäisestä Clomifen-kierrosta. Sen jälkeen ilman ehkäisyä vuosia ja mitään ei ole tapahtunut. Hetken verran söin minipillereitä ja lopettamisen jälkeen tilanne sama kuin ennenkin. Aktiivista yrittämistä on ollut vasta vähän, mutta luulenpa että oma pää on kovilla jos ilman apuja vuosia taas tuhtaa.

Kun tiedossa on jo PCOS ja ovuloimattomuus, mahtaakohan yksityinen lapsettomuuteen erikoistunut Gyne käännyttää pois vastaanotolta ilman apuja, vai olisikohan mahdollista saada esim. Terot/primot/luget ja clomifen/letrot käyttöön asap?

Mulla pcos, ovuloimattomuus ja piiitkät kierrot. Kävin joulukuun alussa yksityisellä lapsettomuusklinikalla, tehtiin tarvittavat tutkimukset ja eka kierto mentiin pelkillä Teroluteilla. Sen jälkeen aloitettiin heti tammikuussa suoraan pistoshoidot (Gonal F ja Pregnyl) eikä edes kokeiltu tablettilääkitystä ovulaation induktioon, koska ikää on jo paljon (36) eikä aikaa ole hukattavana. Loppukiertoihin oli tukena Terolut. Eka kierto helmikuussa oli huti ovulaatiosta huolimatta, maaliskuussa toisesta kierrosta tärppäsi. Rahaa paloi about 2500e kaikkinensa, mutta sain niin perusteellista hoitoa/tutkimuksia, että oli pieni raha. ❤

Rohkeasti vain hakemaan apua! :)

Kiitos Hypsy!! Mulla on ajatuksena nyt varata ensikäynti ihan yksityiselle lapsettomuusklinikalle, ja siitä lähtee eteenpäin. Pelko luonnollinen asia lienee tässä tapauksessa kun vuosia tuloksettomuutta jo aiemmin takana. Luulis kai, että yksityinen tarjoaa helpommin ja nopeammin avun, julkisella olis vähintään se 6kk-1v yritystä ennen kuin katsotaan edes...

Esikoinenkin jo 6v, kaivannut pikkusisarusta pitkään. Lykättiin nykyisen miehen kanssa yrittämisen aktiivista aloitusta ihan perustellusti, mutta nyt kun se on - mä kamppailen sen kanssa että en tiedä miten pää kestää tuloksettomia vuosia ja miehen pettymyksiä - minulle toinen ja hälle ensimmäinen.
Syy lähtökohtaisesti minussa koska se diagnoosikin on saatu, vaikka uskon että suosittelisivat kuitenkin miehen näytteen tutkimista - löytyy veronpalautusrahoille käyttöä.

Kiitos Hypsy!! Mulla on ajatuksena nyt varata ensikäynti ihan yksityiselle lapsettomuusklinikalle, ja siitä lähtee eteenpäin. Pelko luonnollinen asia lienee tässä tapauksessa kun vuosia tuloksettomuutta jo aiemmin takana. Luulis kai, että yksityinen tarjoaa helpommin ja nopeammin avun, julkisella olis vähintään se 6kk-1v yritystä ennen kuin katsotaan edes...

Esikoinenkin jo 6v, kaivannut pikkusisarusta pitkään. Lykättiin nykyisen miehen kanssa yrittämisen aktiivista aloitusta ihan perustellusti, mutta nyt kun se on - mä kamppailen sen kanssa että en tiedä miten pää kestää tuloksettomia vuosia ja miehen pettymyksiä - minulle toinen ja hälle ensimmäinen.
Syy lähtökohtaisesti minussa koska se diagnoosikin on saatu, vaikka uskon että suosittelisivat kuitenkin miehen näytteen tutkimista - löytyy veronpalautusrahoille käyttöä.

Kyllä varmasti joo haluaa tutkia miehenkin, etenkin jos lapsia ei ole hänellä ennestään.

Yksityisellä on se hyvä, että periaatteessa he tekevät rahasta "mitä asiakas haluaa" ja aikojakin on hyvin saatavissa. Minuakin ultrattiin monen monta kertaa per kierto, jotta päästiin optimaaliseen tulokseen.

Toivottavasti pääsette pian tositoimiin ja tulosta tulee! ❤️

Olen ymmärtänyt että julkisellekin voi päästä nopeammin kuin vuoden yrityksen jälkeen, jos on jo tuon tyyppistä diagnoosia mikä vaikuttaa raskaaksi tuloon.

Kyllä varmasti joo haluaa tutkia miehenkin, etenkin jos lapsia ei ole hänellä ennestään.

Yksityisellä on se hyvä, että periaatteessa he tekevät rahasta "mitä asiakas haluaa" ja aikojakin on hyvin saatavissa. Minuakin ultrattiin monen monta kertaa per kierto, jotta päästiin optimaaliseen tulokseen.

Toivottavasti pääsette pian tositoimiin ja tulosta tulee!

Jep, ja onhan se hyvä hänetkin tutkia!
Nyt onneksi on varaakin lähteä moiseen, laskeskelin että hyvin riittää varat alkukartoituksiin ja lääkkeisiin, jos vaan ne suostutaan määräämään! Jospa jo se että clomit tms vaativat seurantaultraa, olis heillekin ”hyödyksi” kuin vaan lähettää mut maitojunalla takaisin kotiin tyhjin käsin.

Kyllä tässä yritetään kaiken muun ohella elämäntavat pitää yrittämistä tukevana ja tehdä tarvittavat muutokset.
Voi kunpa suostuisivat apuihin!

• Rakkaus
Reactions: Hypsy

Yhteistyössä