PCOS ja raskautuminen

@KukkaSosuli en löytänyt yhdestäkään kivijalka-apteekista (on kuulema tilaustuote) joten tilasin netistä. Valmiste jota tilasin on nimeltään Inocaps ja tilasin ne apteekkini.fi sivustolta :) en uskaltanut ulkomailta tilata, sieltä varmaan saisi halvemmalla. Tuolta sivustolta mitä itse käytin, tuotteet tulee Teerijärveltä ja ihan muutamassa päivässä. Mulla on vasta tämä kuluva kierto kokemusta mutta toistaiseksi ei pahaa sanottavaa (y)
 
Onhan tietty mahdollista, että ovis tulee myöhemmin tässä kierrossa, mutta vieläkään ei ole kipuja! Eilen oli pientä painetta, mutta niin pientä että se saattoi olla vain eksynyt pieru:ROFLMAO: ei auta kuin odottaa ja tunnustella. Kk-kierto mulla on suht säännöllinen: 26-33 päivää, useimmiten 27päivää.

Luin, että myo-inositoli aikaistaisi ovulaatiota (viitaten että pco:ssa kk kierrot yleensä pitkähköjä). Sitä en toivo, mutta otan riskin ja katson kuinka tabletit toimii:whistle:
 
@Tiutau13 Mä en uskalla vielä lähteä kokeilemaan. Katsotaan miten sitten käy kun päästään polille. Sullahan on aika hyvä kierto PCOsta huolimatta! Mulla menee tuonne päälle 60 pisimmät kierrot. Teroluteja on käyttäny kierron lyhentämiseen :)

Niin mäkin luin, et aikaistaa ovista. Mut onko se idea just sit siinä että myös kierto lyhenee. Eli jos sulla on kuitenkin se 2vk oviksesta menkkoihin, niin eikö sen pitäis olla ok? Mä mielelläni ottaisin vastaan lyhyemmän kierron, seuraavat menkat on reilun kuukauden päästä :barefoot:

Mulla tulee lähinnä semmosta kipua kohdun kohdalla ja munasarjojen kohdalla. Enkä oikein tiedä mistä se johtui. Toivon tietty että kroppa koettaa saada ovulaatiota aikaan. Munasarjakipu toki voi olla rakkuloista johtuvaa. Pitää toivoa, että ens viikolla lääkäri ultrais
 
@KukkaSosuli joo kierto on mulla onneksi aika ok, siitä täytyy olla kiitollinen:)
Mulla kipu on todella voimakasta, välillä joutuu oikein pysähtymään ja tekee mieli taittua kaksinkerroin kun oikein kouristaa:sick: lisäksi viime(?) kierrossa seksin jälkeen sain niin hirveät krampit munasarjojen seudulle että itku tuli ja mies haki buranaa ja vei kuumaan suihkuun. Ohjeistin painamaan (ensimmäisessä synnytyksessä supistuskipujen lievittämiseen käytettyjä) akupisteitä alaselässä, sillä sai vietyä kivulta pahimman piikin:oops: siellä sitten makasin niin kauan että burana alkoi vaikuttaa. Olin kaksi päivää sen jälkeen vielä kipeä munasarjojen seudulta:oops:
 
@Tiutau13 Ohhoh! Olisko siellä sitten puhjennut rakkula? Mulla ei oo kyllä tuollaista kipua
Se voi olla:cautious: ei tainnut olla ovulaatio(yritys) silloin kun flo sen ennustaa sillä eilen oli jomotusta ja paineen tunnetta alavatsalla. Se mikä teki siitä tavallisesta poikkeavaa, oli että jomotus paikantui enemmän vasemmalle (eli vasempaan munasarjaan?). Yleensä jomotukset ja kivut säteilevät molemmin puoli, koko alavatsalla:cautious:Jomotus oli selkeää, mutta ei niin kivuliasta kuin yleensä. Toki normaalisti se kestää jopa 3 päivää eli en vielä huokaise:LOL:

Veikkaan, että oletetun oviksen aikaan munasarjoissa on hullun paljon rakkuloita tai kasvattaa kystan joka aiheuttaa kivut. Tekis niin mieli käydä gynellä katsomassa ultralla muutaman kierron ovulaatiot, että mitä munasarjoissa oikeasti tapahtuu, mutta kun yritys ei ole vielä ajankohtaista niin en tiedä millä syyllä sinne pääsisi:LOL::whistle:
 
@KukkaSosuli joo kierto on mulla onneksi aika ok, siitä täytyy olla kiitollinen:)
Mulla kipu on todella voimakasta, välillä joutuu oikein pysähtymään ja tekee mieli taittua kaksinkerroin kun oikein kouristaa:sick: lisäksi viime(?) kierrossa seksin jälkeen sain niin hirveät krampit munasarjojen seudulle että itku tuli ja mies haki buranaa ja vei kuumaan suihkuun. Ohjeistin painamaan (ensimmäisessä synnytyksessä supistuskipujen lievittämiseen käytettyjä) akupisteitä alaselässä, sillä sai vietyä kivulta pahimman piikin:oops: siellä sitten makasin niin kauan että burana alkoi vaikuttaa. Olin kaksi päivää sen jälkeen vielä kipeä munasarjojen seudulta:oops:
Mulla oli vastaavat oireet, kun kysta puhkesi. Just seksin jälkeen alkoi kauheat kivut jotka kesti muutamia tunteja. Mulla kystat kipuilee välillä paljonkin, ja niitä on jouduttu myös kirurgisesti poistamaan kun oli riski, et munasarja menee kuolioon. :unsure:

Mulla poistetaan huomenna ehkäisykapseli, jännittää :rolleyes:
 
No niin! Lääkärissä käyty, nyt odotellaan vaan soittoa polilta että päästäisiin alkuun hoitojen kans. Alan syödä teroluteja kp 15 lähtien (ennen oli kp 30->), eli mulla tuleekin nyt sit kuukautiset tässä kuussa :LOL: Mut kaiken kaikkiaan jäi hyvä mieli.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
Mitäs kaikille kuuluu nykyään?

Olisko lääkkeiden saatavuus paranemaan päin. Kävin tänään apteekissa ja sain ekaa kertaa sitä metformiinia mitä mulle oli alunperin määrättykin. Oon syönyt kahta muuta huhtikuusta lähtien :LOL:
 
Alotin tässä kierrossa Terolutit aikaisemmin, eli kp 15 lähtien sen vanhan ohjeistuksen kp 30 lähtien sijaan. Noh, kierto olikin sitten 25 päivää ainoastaan ja mietin olisko sitteki parempi mennä tuohon vanhaan ohjeistukseen että ovulaatiolle ja luteaalivaiheelle jäis enempi aikaa. Olisko täällä mielipiteitä?
 
Hei mä luulin että seurasin tätä mutta en varmaan seurannukkaan ku ei oo tullu ilmotuksia. Mulla alko tänään rv 9, pco:sta huolimatta raskauduin melko nopeasti. Ultrassa kaikki vaikuttaisi hyvältä, mutta on tässä vielä turvallisille vesille matkaa mutta ennuste on kuulemma hyvä.
 
Hei mä luulin että seurasin tätä mutta en varmaan seurannukkaan ku ei oo tullu ilmotuksia. Mulla alko tänään rv 9, pco:sta huolimatta raskauduin melko nopeasti. Ultrassa kaikki vaikuttaisi hyvältä, mutta on tässä vielä turvallisille vesille matkaa mutta ennuste on kuulemma hyvä.
Onnea! Piti vähä vaklia että koska teidän yritys alkoikaan. Ei tainnut kuitenkaan ekasta kierto olla mistä tärppäs?
 
täällä yksi pcosia sairastava ja vauvasta haaveleiva myös:) pcos todettu 2018 jolloin yritys aloitettu, tehtailtu letrojen avuilla mutta pelkkiä kiinnityksen yrityksiä saatu aikaseks. Nyt menossa bemfolat ja jos ei tästä kierrosta niin sitten siirrytään ivf:ään :) muuta vikaa ei oo löytyny kuin se että alkio ei kiinnity. Kellään tästä kokemusta? :unsure:
 
Lohdutuksena niille joilla todettu polykystiset munasarjat. Se ei aina tarkoita että raskautuminen ois vaikeutunut merkittävästi. Itellä todettu ultraäänitutkimuksissa viitteitä PCO:sta, lisäksi mulla on täysin epäsäännöllinen kierto, joka usein pitkittyy yli 35 päivään. Tunnistan nykyään ovulaation enkä ovuloi joka kuukausi, ehkä 6-9 kertaa vuodessa. Mutta, sitten kun ovuloin, oon myös raskautunut hyvin helposti. Mulla on kolme lasta. Ylipainoa ei oo yhtään ja syön aika terveellisesti.
 
täällä yksi pcosia sairastava ja vauvasta haaveleiva myös:) pcos todettu 2018 jolloin yritys aloitettu, tehtailtu letrojen avuilla mutta pelkkiä kiinnityksen yrityksiä saatu aikaseks. Nyt menossa bemfolat ja jos ei tästä kierrosta niin sitten siirrytään ivf:ään :) muuta vikaa ei oo löytyny kuin se että alkio ei kiinnity. Kellään tästä kokemusta? :unsure:
Hei. Musta ei valitettavasti ole mitään apua, kun en saanut yhtään plussatestiä aikaiseksi. Mitä toi benfolat on? En oo ikinä kuullut.

Kiitos @Lukka kannustuksesta. On aina kuva kuulla positiivisia kokemuksia
 
Ja kaks edellistä raskautta on alkaneet pitkästä kierrosta jossa ovulaatio oli vasta kp 25 paikkeilla. Jotkut pitäneet ovulaatiota epätodennäköisenä noin myöhään mut niinpä se vain on ollut. Ja molemmat raskaudet jatkuneet normaalisti synnytykseen asti. Sitä en tiedä miks ovuloin miten sattuu, sokeriaineenvaihdunnassa ei pitäs olla ainakaan isoja ongelmia, verensokeri matala, sokerirasitus oli normaali ym. ja oon tosiaan normaalipainoinen, BMI 21.
 

Yhteistyössä