pco

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettivä

Vieras
Tämä voi olla tyhmä kysymys,mutta asia mietityttää...

Todettiin ultrassa "pco tyyppiset munasarjat", menkat tulee melko säännöllisesti,ylipainoa jonkun verran,mutta sitäkin nyt tiputettu hyvää vauhtia!

Olen tästä lukenut kaikista mahdollisista paikoista, lääkärin kanssa aiheesta ei sen kummemmin puhuttu,sanoi vaan että ei tässä vielä mihinkään lapsettomushoitoihin tarvi ryhtyä. Terolutit antoi että saa suht.pitkän kierron tasaantumaan.

Nyt mietin,että onko yleensäkään mitään mahdollisuuksia "raskautua" ilman hoitoja jos tämä pco sattuu olemaan? Jokapaikasta kun lukee juttuja niin ei ole sellaista tapausta silmään pistänyt...

Yritystä takana "vasta" ½ vuotta, mutta asia pyörii mielessä koko ajan...

kiitoksia ja hyvät joulut ja paremmat uudet vuodet =)

Mulla todettiin PCO v.2001 ja pudotin painoa 11kg pois ja tulin kahden hoito kerran välillä raskaaksi ihan luomusti.eli ei pco ole esteenä(ehkä kylläkin hidaste)tulla raskaaksi.nyt olen sitten uudelleen jonossa IVF:ään,viime viikolla kävin tutkimukssa ja painoa taas pitäs laskea hurjasti(tullut lapsen jälkeen kamalasti liikaa painoa),sain metoformit ja terolutit käyttöön.paino on alkanut mukavasti putoamaan ja lääkkeen sivuvaikutukset vähenemään(pahoinvointi)...meto tukee painonpudotusta ja auttaa haimaa toimimaan normaalisti,jos on pco niin voi olla että haiman toiminnassa on häikkää silloin ja metojen avulla koetetaan saada haima toimimaan normaalisti...

Hei!

Minullakin kuukautiset tulivat melko säännöllisesti, kierto 35-37vrk. Mutta pitkässä kierrossa ovulaatiota ei tapahdu. Minulle Gyne sanoi, että luomusti raskautuminen erittäin vaikeaa, kaikki palikat pitää natsata justiinsa =)

Meillä oli aktiivista yritystä 7kk, sitten todettiin PCO. Ensimmäisestä Clomikierrosta tulin raskaaksi :D

Suosittelen lämpimästi hoitoja, jos PCO.

Lisäksi vyöhyketerapiaa kovasti kannatan, stimuloidaan munasarjoja toimimaan.

Tsemppiä yritykseen :hug:

Heippa!

Mulla myös pco-tyyppiset munasarjat ja täysin epäsäännöliset (lue: melkein kadonneet) kuukautiset pillereiden lopettamisen jälkeen. Piltsut lopetin niiden epäsopivuuden takia. Sain terolut-kuurin ja toisen kierron aikana tulin raskaaksi. Nyt meillä on maailman ihanin tyttö, joka on kohta puoli vuotta. Eli raskaaksi voi tulla. Ylipaino on ilmeisesti suuri tekijä, siihen en osaa sanoa mitään, kun itsellä ei sitä onglemaa ole.

Mutta toivoa on! :hug:

Kiitoksia vastauksista! En taidakkaan heittää hanskoja kokonaan naulaan... :)

Tosi paljon helpotti kun sai lukea onnistumistarinoita, eli ei muuta kun tsemppiä niin itelle kuin kaikille muillekin saman ongelman kanssa painiskeleville!

:hug:

Yhteistyössä