PCO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "luumu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"luumu"

Vieras
Minulla todettiin pco 18-vuotiaana. tai ehkä paremminkin pcos. Nyt olen 22-vuotias ja olen lopettanut e-pillereiden syömisen heinäkuussa. Kuukautiset ovat tulleet sen jälkeen kolme kertaa, kiertopäivät ovat olleet 33 ja 35-

Ovatko kuukautiseni mahdollisesti tulleet "sattumalta" näinkin pienillä väliajoilla vai voiko olla mahdollista, että pco olisi parantumaan päin?

Minulla ei ole ylipainoa ja en ole laihduttanut joten kuukautisten tasaantuminen johtuu tuskin siitäkään?

Luomuraskauteen ei lääkäri muutama vuosi sitten antanut toivoa.

Hei "luumu"!

Kyllä kuukautiskierto voi olla säännöllinen pco:sta huolimatta ja kiertokin toimia normaalisti riippuen tietysti siitä miten paha pco on. PCO syndrooman diagosointiin tarvitaan yleensä ultraäänilöydöksen lisäksi poikkeavat hormoniarvot, onko nämä myös sinulla todettu?
Myös luomuraskaus on mahdollista vaikka sinulla olisikin pco, jos kuukautiskierto toimii normaalisti ja ovuloit. Joten toivotaan, että kuukautiset edelleen tulevat säännöllisesti ja raskaus tärppää! Jos raskaus on kovasti toiveissa, kovin pitkään raskautta ei kuitenkaan kannata yrittää koska tiedossa saattaa olla vaikeuksia, joten jo ennenkin vuoden yrittämistä kannattaa hakeutua lapsettomuusklinikalle jos raskaus ei ole alkanut.
Onnea matkaan!