Pco/terolut/raskaus!!

  • Viestiketjun aloittaja "Iinuska"
  • Ensimmäinen viesti
"Iinuska"
Kaipaan apua joilla on kokemusta pco;sta terolutista ja pitkistä kuukautiskierroista!
Itselläni on ylipainoa hieman yli 20kg ,minulla oli kuukautiset ihan miten sattuu,jopa 6kk poissa jonka jälkeen menin lääkäriin ja minulle
diagnosoitiin PCO.
Diagnoosin jälkeen olen saanut melkein 10kg pois,mutta asiaan, eli minulla tuli kuitenkin ihan ilman lääkkeitä viimeisimmät kuukautiset elokuun lopulla,jonka jälkeen lääkäri sanoi että syödä 1tabl päivässä 10pv terolut kuuri jos kuukautiset ei ala 3kk sisällä..söin sen marraskuun lopulla ja kuuri loppui 1.pv joulukuuta,noh kuukautiset ei kuitenkaan alkaneet ja nyt on kuitenkin on hieman kuukautismaisia kipuja,rinnat arat,munasarjoja ja kohtua vihloo,palelee,lämpöäkin ollut parina iltana 37,0..onko kukaan tullut tällä tavalla raskaaksi??voihan se olla että minulla kuukautisetkin alkavat sitten nyt.. ja joulukuun puolessa välissä olen 2x raskaustestin tehnyt negoja oli molemmat...vauva olisi erittäin tervetullut
 
entinen teroilija
Mulla negakiertojen ja plussakierron ero oli se, että palelun sijaan hikoilin herkästi ja hiki haisi herkästi ja vahvasti jo muutamia päiviä ennen oletettua vuodon alkua. Kannattaa sinun silti vielä testi tehdä. Jos tulee negatiivinen, niin ehkä se vuoto on muutaman päivän sisällä alkamassa.
 
entinen teroilija
jeps..juuri tein testin ja negatiivinen se oli..ihmeellistä..monta päivää rinnat ollu kipeenä ja nuo aikaisemmat mitkä olen kirjoittanut..täytyy odotella.. :)
Minulla mainitsemasi oireet ovat menkkoja edeltäviä oireita. Kipuiluja on kyllä plussatessakin aika samantyyppisesti, lämmötkin koholla ja rinnat arat, mutta itselläni tosiaan palelun sijaan hiostaa. Yksilöllistähän se on, joten oireiden perusteella ei voi sanoa tuleeko plussa vai ei. Joskus on oviksen aikaan samat oireet kuin eneen menkkoja. Jos vuotoa ei kuulu, niin kannattaa välillä testailla uudestaan. Jospa siellä olisi kierto käynnissä. Oletko jo ollut lääkäriin yhteydessä tai sovitteko jo reseptin saadessasi miten toimitte, jos vuoto ei kuurin jälkeen alakaan? Joskus siinä saattaa kuulemma mennä parikin viikkoa, ennen kuin kroppa herää tyhjennysvuotoon ja uusi kierto pääsee alkuun. Toivottavasti saat sitten popsia muutaman kierron terokuureja, että kiertojen on mahdollista säännöllistyä ja alkaa toimia itsestään. Mulla säännöllistyi ihan hyvin kolmen kierron kuurilla, tosin jonkinlaiset omat kierrot olis jo ennestään olemassa. Tsemppiä ja onnea!
 
En ole nyt ollut lääkäriin yhteydessä,odottelen tässä sitä kun on naistenpolille aika 18pv tätä kuuta niin jutella sitten siellä..Eiköhän nuo kuukautiset ala kun maha ollut tänäänkin siihen malliin kipeä että luulisi..Kun viimeisen terolutin kuitenkin oti jo 1pv joulukuuta..ehkä lääkitys ei ole minulle riittävä..
 
Minä tulin teroluteilla raskaaksi. Oireita oli alkuun, muttei testissä näkynyt että olisin raskaana. Noin 2 vko päästä näkyi vasta että olen raskaana. Minulla siis kanssa pco ja kilpirauhasen vajaatoiminta.
 

Yhteistyössä