Heippa! :wave:
Kaipa minäkin voisin tänne kirjoitella. Vähän on tosin hiljaisen puoleiselta tämä ketju vaikuttaa... Haastankin heti alussa kaikki halukkaat mukaan tähä ketjuun, jotta saataisiin siitä vähän eloisampi. Olisi mukavaa jos meitä toisiamme tsemppaavia olisi täällä monta!
Omaa taustaa: joitain vuosia sitten minulla todettiin pco. Olimme vuoden verran yrittäneet saada lasta ilman tuloksia. Luin paljon netistä lapsettomuudesta ja lainasin kirjoja kirjastosta. Hakeuduttiin lapsettomuushoitoihin noin vuosi yrittämisen ja ainaisten pettymysten jälkeen. Olin lukenut lapsettomuudesta ja ymmärtänyt, että pienikin painonpudotus saattaisi tuottaa tulosta, ei siitä ainakaan kohdallani (tuolloin n.+15kg) voinut mitään haittaakaan olla. Päätin silloin, että jos kerran hoitoihin mennään, ni mennään täysillä. Päätin tehdä kaikkeni omalta osaltani jos kerran minulla oli siihen pienikin mahdollisuus. Tuolloin jätin kaikki herkut ja napostelun pois, muuten söin normaalisti. Työmatkat rupesin kulkemaan pyörällä ja muutenkin kävin useammin kävelyillä ja uimassa. Päätökseni ja sinnikkyyteni tuotti tulosta, laihduin kaikkiaan yhteensä 11kg. Aiemmin minulla oli ollut pitkiä kiertoja, jopa yli sata päiväisiä, enkä vielä kertaakaan ollut saanut bongattua ovista tikulle, tuskin siis edes ovuloin. Sain tutkimusten jälkeen kouraani clomifen reseptin. Söin niitä muistaakseni sen ekat viisi päivää. Koko ajan siis liikuin ja söin terveellisemmin. Ekassa folliultrassa näkyi kaksi isoa follia, oli muistaakseni kp 9 tuolloin. Ultraava lääkäri totesi mahdollisuuden kaksosiin olevan olemassa jos nyt tärppäisi. Pari viikkoa siitä teinkin positiivisen raskaustestin ja varhaisultrassa joidenkin viikkojen jälkeen näkyi kaksi sykettä!! Minulla oli siis hurjan hyvä vaste clomeihin, ja uskonkin tuolloisella laihtumisellani olleen osuutta lääkkeeseen reagointiin. -Tämän nyt kerroin siksi, jos se yhtään tsemppaisi muita lapsesta haaveilevia. Minua auttoi ajatus, että sitouduin laihtumiseen siis liikkumiseen ja tarkempaan syömiseen tietyksi ajaksi. Alkuun päätin, että kuukaudeksi. Olisin varmasti ollut valmis sitä myös jatkamaan tarpeen vaatiessa. Näin ei kuitenkaan sitten ollut enää tarvetta. En usko, että pelkkä laihduttaminen on lääke kaikkeen lapsettomuuten, en tietenkään. Itse haluan luitenkin tehdä tavoitteeni eteen niin paljon kuin se on mahdollista. Saimme siis kaksi maailman ihaninta pientä syliimme pari vuotta sitten. Nyt haaveilemme kolmannesta. En kuitenkaan vielä ainakaan ole valmis hormonihoitoihin, niinpä olen päättänyt kokeilla laihduttamista. Itselleni olen löytänyt parhaaksi keinoksi vhh-ruokavalion. Olen noin kuukaudessa tiputtanut 4,2kg ja olo on luottavainen. Olin tuntevinani ovulaation noin viikko sitten. Jännittää nähdä miten käy!
Toivon, että saan paljon seuraa tänne ketjuun! Tsempataan toisiamme yhdessä!