PCO, mitä edessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mari

Jäsen
02.06.2004
548
0
16
Aloitin viime viikolla lapsettomuushoidon ja lääkäri totesi pco munasarjat. Ensi viikolla menen verikokeisiin. otetaan lh ja fsh. Lääkäri ei puhunut jatkoista mitään vaan sanoi että uusi aika tulee postissa. Olen kokenut 4 keskenmenoa, kaikki alku viikoilla. Tulen siis raskaaksi mutta raskaudet ei vaan jatku. Voiko tätä hoitaa jollain hormooneilla vai mitä asialle voi tehdä. Lääkäri kehoitti laihduttamaan 5 kg.

Mulla myös pco. Ensin aloitin syömään Diforminiä ja pudotin painoa 12 kg-> ei tulosta, lisäksi tuli kuvioihin Terolutit ja Clomifenit (clomit ensin 1 tbl pvässä-> ei tulosta, Clomi annostusta nostettiin kahteen tbl pvässä-> ei tulosta. 14.3 tehtiin ensimmäinen inseminaatio ja nyt odotellaan, et olisko tärpännyt. Yritystä meillä on takana reilu 3 vuotta ja alkuun mun pco oli lievä, mut nyt on vähän pahentunut..

Moi!

Mulla todettiin ekalla käynnillä lapsettomuusklinikalla tuo samainen PCO. Ainoa oire oli epäsäännölliset kuukautiset. Ja siten tietysti ovuloimattomuus. Raskautta yritetty nyt 3 vuotta. Terolutit, Clomifenit eivät minulla tehonneet. Mutta useimmilla ne riittävät hoidoksi. Huhtikuussa aloitan IVF-hoidon. Klinikan kirjoissa ollaan oltu nyt reilu vuosi.

Yhteistyössä