Paulig Cupsolo kahvinkeittimestä kokemuksia kenelläkään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahvetta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahvetta

Vieras
Pitäis keksiä joululahjatoiveita anoppilaan, mietittiin miehen kanssa kannattaako laittaa toiveeksi tuollainen kapselikahvinkeitin?

Te joilla siitä kokemuksia, niin kannattaako? Onko hintansa väärti ja tuleeko maksamaan kahvinjuonti sen jälkeen maltaita?

Mun mielestä on ollut hyvä hankinta. Me juodaan edelleen suurimmaksi osaksi perus suodatinkahvia ja cupsololla valmistettuja juomia muutamia kertoja viikossa. Ne on sit sellaisia "luxushetkiä" ;)

Se on kätevä tekemään yhden tai kaksi kupillista kerrallaan. Miten paljon siellä anoppilassa kahvia juodaan kerrallaan? Onhan se paljon kalliimpaa kuin perinteisellä keittimellä keitetty kahvi. Eikö ne kapselit maksa joku 20-40 senttiä per kuppi ja kahvinkeittimellä reilusti alle 10 senttiä.

Jos anoppi on yksinäinen ihminen, niin ehkä. Pariskunnalle tuskin ostaisin. Jos tykkää espressosta tms erikoiskahveista, niin toki. Perinteistä suomalaista kahvia pelkästään juovalle vanhemmalle ihmiselle tuskin ostaisin.

Olen ollut tyytyväinen. Saa tehtyä hyviä maitokahveja ja meillä ainakin kahviin kulunut vähemmän rahaa, koska voidaan keittää vain kupilliset kerralla. aiemmin meni viemäristä alas kahvia varmaan aika paljon koska tuli keitettyä useampi kuppi kerralla. Aamuisin ja vieraille keitetään sitten edelleen pannullinen normikoneella :) en nyt sanois että mutään halpaa touhua on mutta kuitenkin

Se on kätevä tekemään yhden tai kaksi kupillista kerrallaan. Miten paljon siellä anoppilassa kahvia juodaan kerrallaan? Onhan se paljon kalliimpaa kuin perinteisellä keittimellä keitetty kahvi. Eikö ne kapselit maksa joku 20-40 senttiä per kuppi ja kahvinkeittimellä reilusti alle 10 senttiä.

Jos anoppi on yksinäinen ihminen, niin ehkä. Pariskunnalle tuskin ostaisin. Jos tykkää espressosta tms erikoiskahveista, niin toki. Perinteistä suomalaista kahvia pelkästään juovalle vanhemmalle ihmiselle tuskin ostaisin.

Lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia?

Niin se tulis siis meille, anoppi ja appiukko tuskin osais arvostaa :)

Haluavat jotain aina meille laittaa ja alkaa olla jo ideat lopussa. Viime jouluna saatiin sodastream ja nyt tuli mieleen, toivoisko tuollaista. Niin siis he vaativat meiltä aina toivelistaa, kun eivät kuulemma itse osaa ostaa mitään :)

Ja itse rakastan erikoiskahveja, ikinä niitä vaan ei tule kotona tehtyä kun ei ole välineitä.

Alkuperäinen kirjoittaja fvjnä-f;27668546:
Lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia?

Hah, sori! En tosiaan huomannut, että ap itselleen sitä suunnitteli. No samat kommentit noin periaatteessa :) Nescafe Dolce Custo voitti HS:n makutestin tässä pari viikkoa sitten. Tuollainen muotituotehan se kapselikeitin nyt on. Me panostettiin muutamia kymppejä enemmän verrattuna sellaiseen kapselikeittimeen, jossa on maidonvaahdotin, ja me ostettiin täysautomaattinen espressokone poistohintaan. Kahvivaihtoehtoja löytyy sadoittain, säädöissä löytyy, kahvin hinta huomattavasti edullisempi (toki paljon papuvalinnasta riippuen). Kone puhdistaa siis itsensä ihan automaattisesti nappia painamalla sekä jauhaa pavut joka kerta tuoreeltaan kupillista varten eli on yhtä helppo käyttää kuin kapselikone.

Jos arvostaa erikoiskahveja, niin ei todellakaan riemastu Capsulosta. Sillä ei edes tule oikeasti oikeanlaista espressoa tai erikoiskahveja. Kunnon kahvinrakastaja tekee ne erikoiskahvit paremmilla välineillä manuaalisesti.

[QUOTE="nainen";27668806]Jos arvostaa erikoiskahveja, niin ei todellakaan riemastu Capsulosta. Sillä ei edes tule oikeasti oikeanlaista espressoa tai erikoiskahveja. Kunnon kahvinrakastaja tekee ne erikoiskahvit paremmilla välineillä manuaalisesti.[/QUOTE]

Tää on kyllä totta! Mutta siis jonkun perusmaitokahvin saa tehtyä tolla helposti. Lisäilen joskus erilaisia siirappeja ja sokereita makeutukseksi tai teen kahvi-maito-kaakaota. Kahvilaan menen sitten juomaan edelleen ne kunnon latet tai odotan että rikastun ja saan kunnon koneen hankittua.

Tää on kyllä totta! Mutta siis jonkun perusmaitokahvin saa tehtyä tolla helposti. Lisäilen joskus erilaisia siirappeja ja sokereita makeutukseksi tai teen kahvi-maito-kaakaota. Kahvilaan menen sitten juomaan edelleen ne kunnon latet tai odotan että rikastun ja saan kunnon koneen hankittua.

Minkä takia siihen kunnon kahvin keittämiseen pitäisi rahaa olla? Osta kunnon manuaaliset välineet, tulee halvemmaksi kuin Capsulot.

Ihmiset taitaa vaan olla laiskoja, eivät jaksa tehdä mitään kuin nappia painamalla.

[QUOTE="nainen";27668914]Minkä takia siihen kunnon kahvin keittämiseen pitäisi rahaa olla? Osta kunnon manuaaliset välineet, tulee halvemmaksi kuin Capsulot.

Ihmiset taitaa vaan olla laiskoja, eivät jaksa tehdä mitään kuin nappia painamalla.[/QUOTE]

Niin? Juon kahvia ja nautin kahvista erilaisissa tilanteissa. Laiskuutta on kyllä se etten manuaalisesti tee mutta toisaalta en myöskään halua tehdä. Kylmän päivän päätteeksi astun ovesta sisään ja keitän nopeasti kupin kuuma kahvia, thats it - olen tyytyväinen. Kunnon masiinan hankin jos joskus siihen liikenee kertalaakista reippaammin rahaa, thats it -olen laiska.

Keittelisin varmaan enemmänkin Cupsulolla mutta kyllähän siitä muovijätettä tulee pidemmän päälle :(

[QUOTE="nainen";27668806]Jos arvostaa erikoiskahveja, niin ei todellakaan riemastu Capsulosta. Sillä ei edes tule oikeasti oikeanlaista espressoa tai erikoiskahveja. Kunnon kahvinrakastaja tekee ne erikoiskahvit paremmilla välineillä manuaalisesti.[/QUOTE]

No mulle varmaan riittää tuon Capsulon tarjoamat, kun en jaksa ostaa noita manuaalisia härpäkkeitäkään. Laiskakin vielä... :)

Kiitos kaikille vastauksista, pitänee miettiä vielä tuota Capsuloa :)

Samanlaista jouluhössötystä kuin piikkimatot, sodastreamit, dolce gustot jne. Parin kuukauden päästä jengi heivaa nämä rojut hiljaksiin jonnekin käyttämättömien tavaroiden kaappiin ja seuraavana jouluna taas riehaantuu ostamaan näitä muotituotteita.

Hah, sori! En tosiaan huomannut, että ap itselleen sitä suunnitteli. No samat kommentit noin periaatteessa :) Nescafe Dolce Custo voitti HS:n makutestin tässä pari viikkoa sitten. Tuollainen muotituotehan se kapselikeitin nyt on. Me panostettiin muutamia kymppejä enemmän verrattuna sellaiseen kapselikeittimeen, jossa on maidonvaahdotin, ja me ostettiin täysautomaattinen espressokone poistohintaan. Kahvivaihtoehtoja löytyy sadoittain, säädöissä löytyy, kahvin hinta huomattavasti edullisempi (toki paljon papuvalinnasta riippuen). Kone puhdistaa siis itsensä ihan automaattisesti nappia painamalla sekä jauhaa pavut joka kerta tuoreeltaan kupillista varten eli on yhtä helppo käyttää kuin kapselikone.

Saako tuolla mitään makukahveja tehtyä?

Mä mietin kanssa mun miehelle joululahjaa. En juo itse kahvia, mutta mies tykkää nimenomaan noista makukahveista. On aika nirso kuitenkin kahvinsa suhteen, ei juo tavallista suodatinkahvia (on kuulemma pahaa).

Mitä välineitä tarvitaan tuohon manuaaliseen tekemiseen? Olen noita kapselikeittimiä vilkuillu, mutten halua tuollaista kaappiin ja epäilen etten sitä niin paljoa käyttäisi tai sitten noita kapseleita ei enää myytäisi kun siitä uudelleen villiintyisi.

[QUOTE="hei";27673392]Saako tuolla mitään makukahveja tehtyä?

Mä mietin kanssa mun miehelle joululahjaa. En juo itse kahvia, mutta mies tykkää nimenomaan noista makukahveista. On aika nirso kuitenkin kahvinsa suhteen, ei juo tavallista suodatinkahvia (on kuulemma pahaa).[/QUOTE]

Eikös makukahvit ole kahveja, joissa on kahvijauheen sekaan lisätty jotain maustetta tai vaihtoehtoisesti laitetaan kahvikuppiin jotain makusiirappia tms.

Kahviautomaattiin siis laitetaan kahvipapuja ja kone jauhaa ne tuoreeltaan sekä tekee niistä kupillisen kahvia. Ei tuonne mitään valmiiksi jauhettua kahvijauhetta voi laittaa, mutta toki sinne kupiin voi lorauttaa jotain siirappia. Noista makukahveista on kuitenkin oikea kahvi kaukana, joten todennäköisesti miehellesi kelpaisi joko Cupsolo tai vastaava + makusiirappipullo tai sitten vaihtoehtoisesti maustettu suodatinkahvipussi ja tavallinen keitin.

Nostelen kun on ajankohtaista. Meillä on tämä kyseinen keitin ja voin suositella, etenkin raskauspahoinvoivalle lempeä Tazza tai cappuccino tms sopivat kahvin korvikkeeksi. Lisäksi tällä laitteella saa myös teetä sekä glögiä valmistettua kapseleista.

Yhteistyössä