Paukamia/vesikelloja kädessä

• Viestiketjun aloittaja Atoopikko
  • Ensimmäinen viesti
Mikäää
En osaa tuollaisesta sanoa, itsellä on vesikelloja kämmenissä joskus ja lääkäri sanoi niiden liittyvän johonkin sairauteen, en muista mihin. Mutta olipa paukamat tuolla naisellakin, kuvia joista voisit nauttia...

vvvvieras
Pompholyx, todella yleinen atoopikoilla. Omahoitona vältä vesi-saippuapesua, eli jos käsissä ei näkyvää likaa niin peset esim. vessareissun jälkeen desinfioivalla liuoksella. Ja desin jälkeen hyvin imeytyvää perusvoidetta, esim. Aqualan L.

Mutta koska noi on kipeät niin kannattaa mennä lääkäriin, saat reseptin sellaiseen rasvaan joka auttaa jo muutamassa päivässä. Mutta nuo uusiutuvat kyllä ja toi hoito-ohje on myös ennaltaehkäisyohje. Pääasia on estää käsiä kastumasta, sekä hikeen että veteen.

Atoopikko
Ajattelin eka myös Pompholyxiä, mutta oireet sopii melkein paremmin syyhyn kanssa yhteen. Tyttöystävällä ollut myös samassa kohdassa jotain samantyyppistä oireilua. Osaakohan ne terveysasemalla sit sanoa kumpaa on...

"vieraana"
Olen atoopikko ja minulla oli kerran vastaavia. Kutina oli aivan järkyttävä, rakkuloita oli sormissa, kämmenissä ja kämmenselässä. Ykskaks ilmestyivät yön aikana. Muutaman päivän ellei viikon tuo kesti. Hoidin hydrokortisonivoiteella. Myöhemmin muussa yhteydessä puhuin tuosta ihotautilääkärille. En muista, miksi sitä sanoin, mutta kuulemma olisi pitänyt kipittää lääkäriin ilman muuta. Antibioottikuuri olisi kuulunut olla ja jotain voidetta. Tavis hydrokortisonia ei missään nimessä, pahentaa vain kuulemma. Ei myöskään mitään perusvoiteita.
Joten hop hop lääkäriin.

Atoopikko
Kävin lääkärillä ja sano heti että enterorokko.

http://tinypic.com/r/33bkdap/8

Tossa vielä kuva, toisessa kädessä on samassa kohdassa näppylöitä mutta aika paljon vähemmän. Kuulemma menee ohi kärsimällä...

Atoopikko
lisään tähän keskusteluun nyt vielä;

olin eilen näyttämässä käsiä uudestaan sillä vesikellot oli vaan kasvanu ja yöt oli unettomia kipujen takia. sain lähetteen iho ja allergiapolikliniikalle jossa ei oikein tiedetty mitä nää on.

eli tod näk ei oo enterorokko.

alko pari pv sit olemaan kainalot kipeenä myös, jonka takia kliniikalla veikattiin herpestä.

saa nähdä mitä tulokset sanoo....

Yhteistyössä