Patti rinnassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaana nyt

Vieras
Hei!
Kirjoitin tästä samaisesta asiasta jo eilen Mitäs nyt? palstalle, mutta ajattelin jos täältä saisin vähän enemmän tietoa...
Eli löysin toissapäivänä oikeasta rinnasta nännipihan vierestä kovan, herneen kokoisen, muljuvan patin...se ei ole kipeä.
Aluksi tuntuu että se on tosissaan vain herneen kokoinen, mutta jos siitä "ottaa kiinni" se on itseasiassa aika iso..ehkä 2cm?
Imetän, joten voisiko se olla maitorauhanen tms.?
Se ei kyllä tunnu miltään tukokselta, se on samankokoinen oli rinta sitten tyhjä tai täysi...Pelottaa ihan älyttömästi, ekana mieleen tulee tottakai syöpä.....
Lääkärille soitin, olivat sitä mieltä että täytyy seurailla, ja ottaa yhteyttä uudestaan jos ei häviä...
Onko kellään kokemuksia/tietoa, olisin ikuisesti kiitollinen jos joku voisi helpottaa pelkoani

:ashamed: :flower:

Minä löysin tässä n.viikko sitten suurinpiirtein samasta kohdasta kuin sinä kuvailit myös patin. Kylläpä vaan säihkähdin pahasti. soittelin terveyskeskukseen ja sielä kyseltiin, että onko menkat alkamssa yms. Mulla oli kyllä menkat kohta alkamassa, joten se saattoi olla syynä pattiin. Nyt kun tunnustelen rintaa, en enää tunne sitä. Varasin kumminkin lääkärille ajan. Näiden asioiden kanssa en halua saada mitään ikäviä yllätyksiä. Mies nimittäin sairastaa syöpää, joten en ajattele enää, ettei se mitään voi olla. Patti vain. Minulle ei mitään syöpää voi tulla.
Sinulla patti voi tosiaankin johtua siitä kun imetät. Joten elä huoli. Mutta jos patti ei häviä niin mene ihmeessä käymään lääkärissä. Mielenrauhan saa kyllä tehokkaasti sekasin näillä asioilla.

Mulla kanssa pelkoa kasvattaa se, että meidän suvussa esiintyy syöpää,
ja varsinkin rintasyöpää...
Tädillä poistettu toinen rinta ja mummi kuollut rintasyöpään...
Yritän olla ajattelematta asiaa, mutta minkäs teet...kauhukuvat nousee väistämättäkin mieleen... :'(
Mutta toivotaan parasta, pelottaa vaan niin kovasti.. :/

Minä kävin just lääkärillä kun huomasin vasemmassa rinnassa ehkä sentti kertaa sentti kokoisen patin. Sitten kun tarkemmin sitä tunnustelin niin se on isompi, ehkä puolet isompi. Tänään lääkäri sen tunnusteli ja sanoi, että on kysta. Sanoi vielä, että laittaa helposti ultraan lähetteen jos jotain epäilee, mutta minun pattia ei uskonut kasvaimeksi, sanoi, että kysta on ja toisessakin rinnassa tuntuu samanlaista. Mulla kans patti on muljuava, melko kova.

Yhteistyössä