Pätkätöihin/sijaisuuksiin meno.. lastenhoito?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitix2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitix2

Vieras
Meillä ovat lapset kotihoidossa.
Olisin palaamassa vähitellen töihin, vakituista paikkaa ei ole, eikä vielä sijaisuuksiakaan.
Mutta luultavasti jotain löytyy piankin, miten onnistuu lasten hoito jos olen pavän silloin toisen tällöin töissä?
Onko jonkulla kokemusta työelämään palaamisesta näin?
Miten hoitomaksut menevät jos lapset ovat vaikka 15 pvää kk hoidossa..
Pitääkö hoitopäivät määritellä etukäteen vaikkei tiedäkkään koska oikeasti töitä on?

Muusta en tiedä, mutta meilläpäin ei ainakaan saa vuoropäivähoitopaikkaa, jos ei ole työsopimusta. Ainakin omalla alallani (hoitoala) niitä sijaisuuksia ei tiedä kun päivää paria aiemmin ja työsopimuskin tulee jälkikäteen, joten töihin paluu sijaisuuksien kautta ei itselläni onnistuisi.

Meillä 5-vuotias tarhassa 8 päivää/kk ja hoitomaksu laskettu suoraan täydestä maksusta ja sitä menee 80 e. Nuorempi kotihoidossA.

Tein keikkaa yli vuoden ajan siten, että otin töitä vastaan vain miehen vapailla. Nyt olen kiinteästi töissä kahtena pv /viikko ja lisäksi teen pyhäkeikkaa. Homma sujuu, kun on muutama sukulainen, joka hoitaa säännöllisen epäsäännöllisesti pienintä tenavaa. Meillä on myös isompia sisaruksia, joilla riittää hoitohalukkuutta silloin tällöin.

ihan totta.. olisin itsekkin palaamassa hoitoalalle.. mutta en kyllä vuorotyöhön ellei ihan pakko .
Pitääkö sitten vaan laittaa lapset päiväkotiin kokopäiväpaikalle ja viedä vaan toisinaan hoitoon.. en kyllä vie lapsia hoitoon jos olen itse kotona.
En haluaisi kyllä maksaa hoitomaksuja turhaankaan koska rahalle löytyy parempaakin käyttöä.
Meillä 5 ja 3 v lapset eikä ketään hoitajaa omasta takaa..
Juttua ehkä vaikeuttaa vielä se .. että olen myös raskaana la vasta syksyllä.
Mutta kotihoidontuki loppuu nyt ja lisätienistit olisivat paikallaan tähän kohtaan.
Pakon edessä toki selviämme vyötä kiristämällä ja miehen palkalla..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ihan totta.. olisin itsekkin palaamassa hoitoalalle.. mutta en kyllä vuorotyöhön ellei ihan pakko .
Pitääkö sitten vaan laittaa lapset päiväkotiin kokopäiväpaikalle ja viedä vaan toisinaan hoitoon.. en kyllä vie lapsia hoitoon jos olen itse kotona.
En haluaisi kyllä maksaa hoitomaksuja turhaankaan koska rahalle löytyy parempaakin käyttöä.
Meillä 5 ja 3 v lapset eikä ketään hoitajaa omasta takaa..
Juttua ehkä vaikeuttaa vielä se .. että olen myös raskaana la vasta syksyllä.
Mutta kotihoidontuki loppuu nyt ja lisätienistit olisivat paikallaan tähän kohtaan.
Pakon edessä toki selviämme vyötä kiristämällä ja miehen palkalla..

Laita lapset hoitoon vain osa-aikaisesti, vaikka 10 päivää kuukaudessa. Sillä hoitomaksu jo puolittuu. Hoitoalalla keikkoja riittää. Sen olen itsekin saanut huomata tämän kuluneen vuoden aikana.

Yhteistyössä