Päteekös muuten noihin tietsikkakorjaajiin mitään "salassapitovelvollisuutta"?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Jouduin tänää viemään yllättäen koneeni huoltoon ja jättämään sen sinne hoitoon, kun rakkine päätti lähteä kesken kaiken kesälomalle eli veti virrat pois eikä enää käynnistyny.

Nyt tuli mieleen, että mulla on useammallekin sivulle tallennettuna omalla koneella käyttäjätunnukset ja salasanat... Joo joo ei sais olla, mutta kun mun kone on mun kone ja sitä ei yleensä muut käyttele ilman mun valvovaa silmää...

Mut joo, kun se otti ja sihahti yhtäkkiä, niin enhän mä muistanu silloin ees että siellä mitään on, saatikka ottanu mitään pois.

...joten tuota, on niillä varmaan siellä huollossa muutakin tekemistä, kun kattella niitä, mutta mutta... jos ne nyt sattuis jotain semmosta tekemään (periaatteessa vika ei niiltä edellytä kuin yhden osan vaihtoa ja sen jälkeen katsoa, että rakkine taas ottaa virtaa eli työn takia niiden ei tarvi mun tiedostoihin koskea tms.), onko niillä mitään salassapitovelvollisuutta vai saisko ne periaatteessa käyttää niitä mun tunnuksia/katsoa niitä? ...Ei siellä kyllä ole kun just jotain kaksplussan ja sähköpostin tunnukset (jonka kyllä vaihdoin heti kun muistin) ja sen tasoista, mutta silti? Saanko olla kiukkunen, jos saan selville, että niitä on käytetty? :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
joo ja tähän vaitiolovelvollisuuteen niin tuskinpa vaan, jollei ole iso firma takana

Höh. Ei sitte. En usko, että on iso firma... (mutten myöskään tiedä onko tuo itsenäinen yrittäjä ). Mut juuuh, ehkä niillä on muutakin tekemistä siellä. ...eikä tekis kyllä hyvää firman maineelle, jos leviäis juttuja, että huollon aikana kopioidut kuvat/tiedostot/salasanat on lähteny maailmalle... *pohtii hän*

Ok. Nukun yöni rauhassa. :D Kiitoksia avusta! :D

ei meillä ainakaan mies mitään suuria salaisuuksia ole koneista etsinyt, vain niitä viruksia ja muita ongelmajuttuja ja niissä on tekemistä kylliksi. Joskus vaan on naureskellut (kertomatta kenen koneesta kysymys) että jopas oli pojat "luontosivuilla" käyneet kun kaikenlaista outoa oli koneella tarttunut sekoittelemaan systeemejä, siis matoja ja muuta "luonnonläheistä" vaikkakaan luontosivut ei tuosta nimeään ole saaneet

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ei meillä ainakaan mies mitään suuria salaisuuksia ole koneista etsinyt, vain niitä viruksia ja muita ongelmajuttuja ja niissä on tekemistä kylliksi. Joskus vaan on naureskellut (kertomatta kenen koneesta kysymys) että jopas oli pojat "luontosivuilla" käyneet kun kaikenlaista outoa oli koneella tarttunut sekoittelemaan systeemejä, siis matoja ja muuta "luonnonläheistä" vaikkakaan luontosivut ei tuosta nimeään ole saaneet

:D :D :D No mut tämmöset jututhan on ihan "pakollisia". Jokaisessa työssä "pitää" olla ne jutut, joita kerrotaan kamuille jälkikäteen... B)

Mulla siellä kyllä ei mittää kovin ketään kiinnostavaa olekaan (noita muutamia salasanoja lukuunottamatta ja niidenkin kiinnostavuus voi olla aika vähissä...). Tylsiä lomakuvia ja lähinnä tylsiä työtiedostoja. ...ja tuon vian takia tosiaan sitä konetta ei tarvi ees alkaa selailla, kunhan sen yhden osan vaihtaa, että ehkäpä se on ihan turvassa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

:D :D :D No mut tämmöset jututhan on ihan "pakollisia". Jokaisessa työssä "pitää" olla ne jutut, joita kerrotaan kamuille jälkikäteen... B)

Mulla siellä kyllä ei mittää kovin ketään kiinnostavaa olekaan (noita muutamia salasanoja lukuunottamatta ja niidenkin kiinnostavuus voi olla aika vähissä...). Tylsiä lomakuvia ja lähinnä tylsiä työtiedostoja. ...ja tuon vian takia tosiaan sitä konetta ei tarvi ees alkaa selailla, kunhan sen yhden osan vaihtaa, että ehkäpä se on ihan turvassa. :D

miksi sitten edes mietit tuota? ei niitä tosiaankaan kenenkään koneen sisältämät tiedostot, kirjeenvaihdot ja muuta kiinnosta. Ne tekee työtään siinä missä se gynekologikin sinne naisen haaroväliin kurkkii saamatta "mitään" siitä tai kuka vaan mitä vaan työtä tekee jossa jonkunverran jonkun ihmisen henkkoht juttuihin tasolla tai toisella menee.
ammatti-ihminen osaa pitää työn ja muut asiat erillään ja tietää sen että ei kovin pitkä tulevaisuus hyvänä ja tunnettuna ammattimiehenä jos menee lavertelemaan toisten juttuja tai sörkkii jotakin mitä ei pidä. miellä esim käy kodinkonekorjaaja minun avaimilla sisällä kun en ole kotona tai joku muu kenen pitää käydä enkä pelkää että he kyylää keittiön kaapit läpi tiskikonetta korjatessaan tms.

miksi sitten edes mietit tuota? ei niitä tosiaankaan kenenkään koneen sisältämät tiedostot, kirjeenvaihdot ja muuta kiinnosta. Ne tekee työtään siinä missä se gynekologikin sinne naisen haaroväliin kurkkii saamatta "mitään" siitä tai kuka vaan mitä vaan työtä tekee jossa jonkunverran jonkun ihmisen henkkoht juttuihin tasolla tai toisella menee.
ammatti-ihminen osaa pitää työn ja muut asiat erillään ja tietää sen että ei kovin pitkä tulevaisuus hyvänä ja tunnettuna ammattimiehenä jos menee lavertelemaan toisten juttuja tai sörkkii jotakin mitä ei pidä. miellä esim käy kodinkonekorjaaja minun avaimilla sisällä kun en ole kotona tai joku muu kenen pitää käydä enkä pelkää että he kyylää keittiön kaapit läpi tiskikonetta korjatessaan tms.

Enpä tiedä. Tuli hetkeksi mieleen, että mitä jos. :) ...mutta ohi meni. ;)

Mielestäni hyvän tietokonennörtin ominaisuuksiin kuuluu myös tuo, että toisten asioista eii puhuta, eikä nyt ainakaan todellakaan mennä toisten salasanoja urkkimaantai käyttämään väärin.
Kai niillä on tosiaan sitä muutakin tekemistaä, ELLEI kohdallasi käynyt niin huono tuuri, että nörtin vaimo on sulle jostain nyreissään ja kertoo sitten palstalla yksityisimmät juttusi, onkien ensin tietysti nuo hlökohtaiset asiat mieheltään nörtiltä selville... :whistle: :whistle: :whistle:

Minun tuntema nörtti kyllä kertoo että taas kävin puhdistamassa yhdet yhteydet kun niin tökki, oltiin käyty jatkuvasti "niillä" sivuilla.Mutta ei hän tietenkään nimistä mitään puhu minulle =) .

:attn: Anyone out there who can hear me... :D

Asian vierestä mutta tämä kappale soi monesti päässäni enkä muista mikä on sen nimi tai esittäjä..soi joskus 90-luvulla.
Muistaako joku?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Asian vierestä mutta tämä kappale soi monesti päässäni enkä muista mikä on sen nimi tai esittäjä..soi joskus 90-luvulla.
Muistaako joku?

Ei muistunu mieleen tekijää, mutta joku fiksu tiesi netissä kertoa, kun kuuklettelin, että se on Melody MC ja biisi on "Anyone out there". :)

Muistaako joku?

Ei muistunu mieleen tekijää, mutta joku fiksu tiesi netissä kertoa, kun kuuklettelin, että se on Melody MC ja biisi on "Anyone out there". :)

Kiitos.Tämä ei taida olla alkuperäinen.

http://keskustelu.kaksplus.fi/t813799

Muistaako joku?

Eikös Pink Floydilla ollut yksi tuollainen kappale...

http://www.youtube.com/watch?v=1r6x080SuV8

Mä oon vähän huono vastaamaan: mulle menis hyvin läpi, että ois alkuperänen. :D Joku tommonen renkutus se oli silloin joskus vuonna kivi, kun se ratiossa soi. :saint:

Samaa renkutusta tarkoitin,mutta laulajan ääni oli erilainen.Voipi olla että muistan väärin.Olisko ollut hitti 94-96??

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
eiköhän jokaisessa työssä ole semmoinen kirjoittamaton salassapitovelvollisuus... ei esim kaupan kassakaan kerro muille mitä tuo toinen osti tms.

juuri tätä ja oikeastaan elämässä on sitä jo muutenkin ihan ilman mitään ammattikuvaa yms (jos ihminen sen oikein oivaltaa). Eli jos esim nikki aa on kertonut minulle jotakin luottamuksella yksityisviesten en minä sitä saa lähteä täällä julkisesti kertomaan.

Yhteistyössä