Passin uusimisesta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pintelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varmastikin se vanha passi kelpaa. Mulla oli passi kadonnut, niin multa kyselivät kaikkea tyyliin lasten ja puolison syntymäaikoja ja nimiä, vanhoja osoitteita ym.

Niin miksi se vanha passi ei kelpaisi? En minä vienyt ainakaan mitään muuta sinne poliisilaitokselle, kun vanhan passin halusin uusia. Ja ajokorin uusiminen kävi ihan samalla kertaa. Olin siis mennyt juuri naimisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Riittääkö se vanha passi, vaikka se kuva olisi otettu 13-vuotiaana, passi umpeutunut,kun olin 23v ja nyt 27v? Yhdennäköisyyttä on toki vielä :D

Vaikea sanoa. Luultavasti joudut noihin tutkinnallisiin keinoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Kyllä mulla ainaki riitti vanha passi henkilöpaperiksi kun vasta uusin passin :)
Okei eiköhän se sitten kelpaa mullakin. =) Toimitusajaksi kerrottiin viikko,mutta uutisissahan tuli juttua että passeihin kun tulee ne sormenjälki jutut ja se aiheuttaa ruuhkaa onkohan toimitusajat kuinka pitkät nyt.. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Kyllä mulla ainaki riitti vanha passi henkilöpaperiksi kun vasta uusin passin :)
Okei eiköhän se sitten kelpaa mullakin. =) Toimitusajaksi kerrottiin viikko,mutta uutisissahan tuli juttua että passeihin kun tulee ne sormenjälki jutut ja se aiheuttaa ruuhkaa onkohan toimitusajat kuinka pitkät nyt.. :snotty:

Sain uuden passin 2 viikkoa sitten. Toimitusaika oli viikko. Nopeasti sen sai.

Millaisia ne tutkinnalliset kysymykset on? Tyyliin milloin olette menneet naimisiin, vai? :whistle:

Multa kysyttiin meidän hääpäivä, lasten nimet, miehen nimi, koska ollaan viimeksi muutettu jne. Niistä kysymyksistä kyllä selviää :)

Alkuperäinen kirjoittaja passikas:
Millaisia ne tutkinnalliset kysymykset on? Tyyliin milloin olette menneet naimisiin, vai? :whistle:

Multa kysyttiin meidän hääpäivä, lasten nimet, miehen nimi, koska ollaan viimeksi muutettu jne. Niistä kysymyksistä kyllä selviää :)

Entäpä jos on ollut useasti aviossa, muuttaa jatkuvasti ja on vaikka liuta lapsia (miehellä), niissä voi mennä sekaisin ?

Alkuperäinen kirjoittaja seko:

Entäpä jos on ollut useasti aviossa, muuttaa jatkuvasti ja on vaikka liuta lapsia (miehellä), niissä voi mennä sekaisin ?

Mä rupesin nyt jo miettimään, että koska me oikein mentiin naimisiin :ashamed: Ois noloa siellä kakistella, että "Emmää ny oikein muista..." :ashamed:

vanhentunut passi ei kelpaa henkilöllisyyden todistamiseksi, toki auttaa siinä mutta yksistään se ei riitä. Meille kelpasi ajokortti henkilöllisyyden todistamiseksi ja jos ei ollut ajokorttia niin kyseltiin tietoja väestörekisteristä. Juuri mitä Passikas sanoo, läheisten nimiä ja syntymäaikoja, osoitteita yms. Voitte kuvitella vaimon ilmeen ku kysyin mieheltä vaimon syntymäaikaa eikä mies muistanut sitä...

Alkuperäinen kirjoittaja ex-työpaikka:
vanhentunut passi ei kelpaa henkilöllisyyden todistamiseksi, toki auttaa siinä mutta yksistään se ei riitä. Meille kelpasi ajokortti henkilöllisyyden todistamiseksi ja jos ei ollut ajokorttia niin kyseltiin tietoja väestörekisteristä. Juuri mitä Passikas sanoo, läheisten nimiä ja syntymäaikoja, osoitteita yms. Voitte kuvitella vaimon ilmeen ku kysyin mieheltä vaimon syntymäaikaa eikä mies muistanut sitä...

No miten, kun meidän esikoiselle ollaan passia hankkimassa ja isältä on kirjallinen suostumus, kun ei paikalle pääse. Pitääkö mun toisena huoltajana siinäkin tilanteessa todistaa henkilöllisyyteni...siis että olen pojan äiti? Poliisin sivuilla ei ainakaan sanottu, että siinäkin tilanteessa tarvitsee todistaa...mietin, että miten on.

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:

Sain uuden passin 2 viikkoa sitten. Toimitusaika oli viikko. Nopeasti sen sai.
Eli tuo uudistus ei välttämättä vaikuta tuohon toimitusaikaan mitenkään..

No miten, kun meidän esikoiselle ollaan passia hankkimassa ja isältä on kirjallinen suostumus, kun ei paikalle pääse. Pitääkö mun toisena huoltajana siinäkin tilanteessa todistaa henkilöllisyyteni...siis että olen pojan äiti? Poliisin sivuilla ei ainakaan sanottu, että siinäkin tilanteessa tarvitsee todistaa...mietin, että miten on.

Pitää sinun todistaa henkilöllisyytesi.

Alkuperäinen kirjoittaja emo:

Pitää sinun todistaa henkilöllisyytesi.

Eli siinäkin tilanteessa ne tekee ne tutkinnalliset kysymykset, koska vanha passini ei kelpaa. Hyvä tietää =)

Tottakai pitää todistaa henkilöllisyys. Ja jos ei ole ajokorttia niin ota mukaan kaikki mahdolliset muut millä voit todistaa, kela-kortti, pankkikortti yms mutta niiden lisäksi varmaan kysytään vrk:sta tietoja. Virkailijat kirjaa passijärjestelmään ylös miten sun henkilöllisyys on todettu. Ja lapsi pitää olla mukana ku haet passia, jos on koulu-ikäinen niin kirjoittaa itse allekirjoituksen, mikäli ei osaa vielä kirjoittaa niin siihen allekirjoituksen kohdalle tulee pelkkä viiva. Miehen ei tarvi olla mukana mutta hänen suostumus pitää olla.

Yhteistyössä