Passi & passikuva pari kuukautta vanhalle vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "xxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

"xxx"

Vieras
Passin anominen ei kaiketi ole mikään ongelma, mutta mistä saan passikuvan pikkuvauvalle? Kuinka se otetaan? Jos joku osaa vinkata jonkun kuvaamon pääkaupunkiseudulta niin kiitollisena otan vinkejä vastaan =)

Vauvapassikuvat noin alle 2-3 kk, hinnoitellaan
erikoispassikuvana 29 €.
Eli vauvat, jotka eivät voi kannatella niskaa eivätkä turvallisuussyistäkään istu itse.

ja opettele vittu googlettaa

No mikä vaan paikka missä otetaan passikuvia. Lapsi pidetään sylissä ja ainakin meillä itsen ja lapsen väliin siis lapsen selän taakse laitettiin sellanen valkoinen pahvi, että taustasta tuli siisti...

Joo, en mä hintaa kysynytkään. Opettele itse lukemaan kysymys.

Itse tiedän yhden kuvaamon, jonka kuvien laadusta en pidä. Lisäksi mietin, otetaanko kuva esim. jossain sitterissä vai vanhemman sylissä.

En löytänyt googlesta, mutta kun kerran vaivauduit vastaamaan, niin voinet laittaa linkin?

[QUOTE="xxx";30175427]Joo, en mä hintaa kysynytkään. Opettele itse lukemaan kysymys.

Itse tiedän yhden kuvaamon, jonka kuvien laadusta en pidä. Lisäksi mietin, otetaanko kuva esim. jossain sitterissä vai vanhemman sylissä.

En löytänyt googlesta, mutta kun kerran vaivauduit vastaamaan, niin voinet laittaa linkin?[/QUOTE]

Ei kuvien laadun tarvitsekaan miellyttää sua vaan viranomaisia.

[QUOTE="xxx";30175427]Joo, en mä hintaa kysynytkään. Opettele itse lukemaan kysymys.

En löytänyt googlesta, mutta kun kerran vaivauduit vastaamaan, niin voinet laittaa linkin?[/QUOTE]

Osaan lukea ja luinkin ja kirjotin pätkän mikä ensimmäisenä tuli vastaan. Mua ei kiinnosta oliko musta apua koska mua ei kiinnosta auttaa ääliöitä jotka ei osaa itse googlettaa yhtään mitään. Kun googlesta löytyy ne vastaukset sun tyhmiin kysymyksiin.

Just otettiin meidän noin 1kk ikäisestä passikuva. Lapsi makasi lattialla valkoisen lakanan päällä, kuva otettiin ylhäältäpäin ja jouduttiin ottamaan useita otoksia kun meinasi koko ajan nukahtaa, eli kannattaa miettiä tarkkaan milloin lapsi kuvauksellisimmillaan. Silmät pitää olla kunnolla auki ja kuva pitää olla edestä mahdollisimman hyvin, mutta toki pikkuvauvoilla ei olla ihan niin tarkkoja kuin isommilla. Erikoiskuvaksi oli hinnoiteltu meilläkin eli oli 5e kalliimpaa kuin normaalit passikuvat.

Kolmonen jatkaa.. Meidän lapsi oli 2kk eli silloin ainakin kuva otettiin sylissä. Kyllä se meilläkin joutui räpsimään useamman kuvan kun koko ajan meinas tulla jotain: "no nyt se ehti kääntää pään" "no nyt se haukotteli" ja sitä ja tätä. Mutta hyvä kuva saatiin kuitenkin :)

Mietin tuotakin, et jos napsisin itse kotona kuvia valkoisen lakanan päällä (sitterissä ja lattialla), niin tekiskö ne liikkeessä niistä passikuvia... Kuulostais ainakin helpoimmalta tavalta saada oikeasti hyvä kuva.

Meillä otettiin jossain syöttötuolin tapaisessa ja mä tuin päätä takaa niin ettei oma käsi näkynyt. Sattumalla tuli kertalaakista hyvä otos. Samat kriteerit kuin aikuisilla eli silmät auki, katse suoraan kameraan eikä saa hymyillä. Jotkut pelottelee ettei vauvakuva kelpaa koo passin voimassaoloaikaa, mutta meillä ainakin 4,5 v matkusti sujuvasti passintarkastuksesta läpi vauvapassillaan.

[QUOTE="xxx";30175480]Mietin tuotakin, et jos napsisin itse kotona kuvia valkoisen lakanan päällä (sitterissä ja lattialla), niin tekiskö ne liikkeessä niistä passikuvia... Kuulostais ainakin helpoimmalta tavalta saada oikeasti hyvä kuva.[/QUOTE]

En usko, että kelpaa...

Poliisi.fi-sivulta löytyy tarkat ohjeet passikuvalle. Kotonakin otettu kuva kelpaa, jos täyttää kriteerit..! Että ohjeiden mukaan vaan napsimaan ja tulostus valokuvapaperille.

Yhteistyössä