Paskaus ja hiivatulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nappula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nappula

Vieras
Heippa,

Löytyisikö vertaistukea ja kokemuksia seuraavanlaisesta asiasta?

Minulla on menossa pitkä putki hiivatulehduksia nyt on jo kahdeksas tulendus kahdeksan kuukauden aikana ja mikään ei tunnu auttavan! Ja olisi kuitenkin kova halu tulla raskaaksi! Miten raskaus ja hiivatulehdus sopivat yhteen? Millaisia ongelmia tiedossa?

Mulla ei ennen ensimmäistä raskautta ole ollut kuin kerran hiivatulehdus. Poika on 1,5v.

Kertokaa kokemuksia ja neuvoja!

Kiitoksia kovasti jo etukäteen!

Mulla ei valitettavasti ole tuohon asiaan kommentoitavaa mutta kirjoitusvirhe otsikossasi oli niin mainio että pakko on kiittää hyvästä mielestä :) Sattuu noita näköjään muillekin.

Oletteko muistaneet hoitaa myös miehen hiivan?
meinaan sitä vaan jos sulla noin monta on ollut. Jos miestä ei hoideta samaan aikaan,niin kun sulta on ohi,niin mies taas tartuttaa sen sulle.
raskaus ja tulehduksen yhteensopivuudesta ja ongelmista en sen enepää tiedä.

Kiusallinen vaiva. Itselläni oli ensimmäisen raskauden jälkeen, kun alettiin yrittämään kakkosta kokoajan hiivatulehdusta. Kävin gynekologilla, joka sanoi, että sitä ei tarvitse edes hoitaa, parantuu itsestään. No, eipä sitä voi olla hoitamattakaan... Samainen gynekologi totesi, että siitä ei ole raskauden aikana haittaa. No, tulin raskaaksi ja onneksi hiiva loppui jostain kumman syystä siinä vaiheessa. Mutta siis yllä tämän gynekologin mielipiteet.

ai niin, mulle jäi muuten oman kokemuksen pohjalta mielikuva, että mitä enemmän hiivaa yritin hoitaa, sitä villimmäksi se kävi. Kannattaa nauttia maitohappobakteereja ja kiinnittää huomioita ruokavalioon ennemmin kuin ostaa hiivaan tarkotettuja, emättmineen laitettavia aineita. Mutta näin siis omalla kohdalla.

Nää on näitä ihan perusneuvoja; eli puuvillaiset alushousut ja hillu mahdollisimman paljon ilman niitäkin, esim. yöllä. Ei muutenkaan hiostavia ja tiukkoja housuja, eli kireät farkut sun muut narikkaan. Maitohappobakteereja joko purkista tai nykyisellään runsaasta maitotuotevalikoimasta. Ja sokerin syönti minimiin.

Mulla hiiva kiihtynyt 0-->100 raskausaikana. Huomaa kyllä että alushousujen materiaali ja housujen tiukkuuskin vaikuttaa ihan oikeasti, vaikka tuntuukin vähän sivuseikoilta. Ja vähän huono kokemus ollut noista emättimeen laitettavista hiivalääkkeistä; ensimmäinen kuuri annettiin "varmuuden vuoksi" vaikkei oireitakaan ollut, ja siitähän se sitten lähtikin koko kierre. Ja kyllähän niissä käyttöohjeissakin sanotaan että voi lisätä bakteerikasvustoa. Jipii.

Toi on tosiaan hyvä huomio tuo miehen hoitaminen myös. Muutenhan se tarttuu häneltä sit aina uudestaan, jos sitä ei hoida. Yksi tuttu sai perättäisiin hiivatulehduksiin avun, kun "pesi" alapäätään luonnonjogurtilla. Tosin nuo maitohappobakteerit auttavat periaattessa samalla tavalla. Yleensäkin kannattaa välttää alapään liiallista pesemistä varsinkin saippualla.

Yhteistyössä