pasha ja raskaus?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin lähinnä mietitytti tuo raaka kananmuna... :/

Ohjetta puskee:

2dl maitorahkaa
2dl sokeria
2dl sulaa voita (n. 100g)
1 munan keltuainen
2dl kuohu kermaa
1/2dl mantelirouetta (n. 40g)
1/2dl rusinoita hieman "puristeltuna"
2 tl vaniljasokeria
1 sitruunan mehu
1 omena raastettuna

Sekoita kaiki paitsi kuohukerma ja sokeri tasaiseksi massaksi. Vatkaa kerma ja sokeri, lisää varovasti joukkoon. Kumoa siivilään jossa on harso / kahvikeittimen suodatinosaan jossa on kahvinsuodatin pussi paikoillaan. Valuta jääkaapissa vuorokausi. Koristele ja nauti!
 
Raa'assa kananmunassa on aina pieni salmonella riski. Mutta kotimaiset munat on ymmärtääkseni suhteellisen turvallisia. Ulkomaisia raakoja kananmunia en kyllä söisi mistään hinnasta. Majoneesissahan on myös raakaa kananmunaa...


En usko, että pasha hirveästi kärsii jos sen munan jättää pois.
 

Yhteistyössä