PAS

  • Viestiketjun aloittaja lissi
  • Ensimmäinen viesti
Hoitojen määrä riippuu siitä, tehdäänkö PAS luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon.

Luonnollisessa kierrossa siirron jälkeen mulle on aloitettu Luget tukemaan alkavaa raskautta, ja jos ei raskaus ala, saa lääkkeet lopettaa. Jos raskaus alkaisi, lääkäri kertoo kuinka pitkään lääkitys vielä jatkuu.

Lääkkeellisessä kierrossa lääkitys voisi olla esim Zumenon (estrogeenia) ja tarkistusultran jälkeen lääkäri määrää Luget taas , mutta jo ennen siirtoa. Tämä lääkitys sitten jatkuu raskauden alkaessa lääkärin määräämän ajan, ja jos raskaus ei ala, lääkitys lopetetaan lääkärin ohjeen mukaan.

Tiedän, että muitakin lääkityksiä voi olla. Mutta nämä minulla :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2007 klo 11:05 vieras kirjoitti:
Hoitojen määrä riippuu siitä, tehdäänkö PAS luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon.

Luonnollisessa kierrossa siirron jälkeen mulle on aloitettu Luget tukemaan alkavaa raskautta, ja jos ei raskaus ala, saa lääkkeet lopettaa. Jos raskaus alkaisi, lääkäri kertoo kuinka pitkään lääkitys vielä jatkuu.

Lääkkeellisessä kierrossa lääkitys voisi olla esim Zumenon (estrogeenia) ja tarkistusultran jälkeen lääkäri määrää Luget taas , mutta jo ennen siirtoa. Tämä lääkitys sitten jatkuu raskauden alkaessa lääkärin määräämän ajan, ja jos raskaus ei ala, lääkitys lopetetaan lääkärin ohjeen mukaan.

Tiedän, että muitakin lääkityksiä voi olla. Mutta nämä minulla :)
Heips!
Katsoin et sulla on ollut zumenon lääkitys... mitä sivuvaikutuksia oli? ja plussasitko?
 
Mulle tulee nyt eka lääkkeellinen kierto, kun PASseja on tehty jo kolme, eikä yhdestäkään plussaa, niin nyt yritetään lääkkeellisenä. Eli Zumenonista ei vielä kokemusta, aloitan loppukuusta ekan kerran sen käytön :)
 
Hei!
Meillä takana kaksi lääkkeellistä PAS:a jotka tehtiin peräkkäisiin kiertoihin. Jälkimmäisestä tuli plussa. :heart:
Zumenonista en saanut mitään sivuoireita. KOhdun limakalvon kasvunippailuja tuntui mutta ei kipuja tms. Ekassa PAS:ssa oli alkuun Estradot-laastarit, mutta niistä ei ollut apua vaan Zumenonit sitten aloitettiin.
Positiivisen raskaustestin jälkeen Zumenon ja Lugesteron jatkuivat rv 10 asti ja lopetettiin vähitellen.
 

Yhteistyössä