PAS tammi-helmikuussa

Kentia Me saatiin klinikalta paperi, jossa on hoidon kuvaus ja siinä lukee näin "Hormonikorvaushoitoa käytetään, mikäli kuukautiskierto on pitkä, epäsäännöllinen tai mikäli luonnollisen kierron pakastealkion siirroissa on toistuvasti ajoitusongelmia. Hoidoilla valmistellaan kohdun limakalvo otolliseksi alkionsiirtoa varten."
Minulla kierto on pitkä ja epäsäännöllinen, joten ne on miulla syynä lääkkeelliseen siirtoon. Ja lisäksi tuo pitkä ja epäsäännöllinen kierto tuo sitten omat ongelmansa tuonne limakalvoille. Vai onko se niin, että limakalvon ongelmat johtaa pitkään ja epäsäännölliseen kiertoon. Kumpi lienee syy ja kumpi seuraus :whistle: :D
 
Minulla on kierto ollut mielestäni säännöllinen ja sanottiin, et Zumet käyttöön... Mut mielestäni ihan ok, ei sit tarvi (kai) tikutella ovista...

Ja paha olo oli taas aamulla. Tuntu ihan kun ois ollu aamupahoinvointia... Ja sehän menis, jos aiheuttaja olis iloisempi asia kun pillerit... Mut toivotaan, että tää on kaiken arvoista =)
 
Tervetuloa uudet mukaan!

).( Nyt on sitten ultra takana ja limakalvo näytti hyvältä eli 8,7mm. Alkon siirto varattu ensi viikon tiistaille. Sulattavat ensin 2 top alkiota ja molemmat siirretään, jos selviävät sulatuksesta. Olin ihan yllättynyt, kun lääkäri ehdotti kahden alkion siirtoa. Jos käy niin, että kumpikaan alkio ei selviä sulatuksesta niin ottavat blastoja sulamaan ja siirto menee sitten joko keskiviikolle tai torstaille. Hieno juttu, kun ei tarvi sitten odotella seuraavaan kiertoon. Luulisi niistä nyt jonkun edes selviävän sulatuksesta!
Aloitan luget lauantaina ja niitä laitankin nyt sitten 4 päivässä, koska mun menkat on jokaisen siirron jälkeen alkaneet pp 11 tienoilla. Päätettiin siis lisätä tukilääkettä sen takia.
 
Olen kans miettiny nuita syitä lääkkeettömän ja lääkkeellisen PAS:in tekemiseksi, kuten moni muuki tuntuu teheneen. Mulle on tähän asti suunniteltu ensin kokkeiltavaksi lääkkeetöntä, mutta pikkusen alako asia mietityttämmään Hipkukan viestin luettua. Jos kerran pitkä ja epäsäännöllinen kierto on peruste lääkkeitten käyttämiseksi, niin miksi mulle ei ole asiasta puhuttu? Kierron epäsäännöllisyyen lisäksi minun kohala ei ole mittään takkuuta siittäkkään, että munasolut kehittys kunnola saatikka irtoais iliman avustusta.. Mulla on nytki kuiten menosa jo kp38 eikä tällä hetkelä menkoista tietoakkaan. Ja niin sitte oli pakko ottaa yhteyttä OYS:iin asian selevittämiseksi. Selitin hoitajale asiaa ja hän sitte anto puhlinajan lääkärile ens tiistaiksi. Elikkästä ei taieta meile tehä Pas:ia seuraavaan kiertoon, vuoto kuiten alakaa varmaan ennen tiistaita.. Mikä harmittaa kyllä, mutta toisaalta en jaksais turhia juoksemisia lääkärilä ku yritettäs tavottaa ovista luonnollisesa kierrosa, ku sitä ei kuitenkaan tapahu..

Onnea siirtoon menevile ja nyt jo piinistelemään päässeile! Toivottavasti täsä suosa tarpominen päättyy...
 
Tao74: Selvittivätkö ne sinulle, miksi eivät ensin sulata blastoja, vaan top-alkiot? Top-alkioitasi ei siis ole viljelty blastoiksi? Luulin, että suosivat juuri blastoja. Meillähän on kaikki viljelty blastoiksi tai siis molemmat mitä pakkastesta löytyy. Ja alkujaan olivat Top-alkioita eli kai ne edelleenkin ovat... Toivottavasti eivät ole todenneet, että blastokokeilut ei olekaan hyvä...

Zumejen oireista. Aloitin ne eilen aamulla. Maha on kyllä mielestäni turvonneempi kuin normaalisti menkkojen aikaan. Yöllä kärsin tuskia ja tankkasin lääkettä sekä hain lämpöpussia. Illalla olin ihan huolissani, että mitä ihmettä siellä sisuksissa oikein tapahtuu. Mutta eiköhän tämä tästä.
 
Meillä lääkäri sanoi, että suosivat lääkkeetöntä PAS:ia, mikäli mahdollista, koska silloin ei tarvitse lääkkeiden kanssa pelata. Sanoi, että raskauden alkaessa lääkitystä olis sitten pidettävä yllä pitkään (en muista tarkkaan kuinka pitkään) koska jos sen lopettaa liian aikaisin alkanut raskaus keskeytyy. Mulla kroppa reagoi hyvin voimakkaasti hormooneihin niin yritetään lääkkeettömillä, etten voisi niin huonosti. Lääkäri sanoi, että pitkäkään kierto sinällään ei ole ongelma (mulla 33-35 pv) jos ovis tapahtuu, jos taas käy niin, että parissa kierrossa ei onnistu pas luonnolliseen, niin sitten mennään lääkkeiden kanssa.. Kai tuo on sitten aika tapauskohtaista.

Nyt mua on alkanut huolestuttamaan entistä enemmän, että jos haluavat siirtää vain yhden. Aijon ehdottomasti toivoa, että kaksi siirretään, jos kaksi selviää sulatuksesta. Tänään olen jo vuotanut hyin vuolaasti, joten The Kierto on alkanut.

ihanaa Tao että limis oli paksu, ja pääsette siirtoon :)
 
[align=center]

NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Soleil76.........................1.PAS/1.IVF.........12.1.09................pp 3
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF.........13.1.09...............pp 2
Tahoma.........................1.PAS/1.IVF.........19.1.09...........
Tao74 (TAYS).................1.PAS/2.IVF.........20.1.09...............
Merilintu.........................1.PAS/1.IVF...........vko 4................
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF...........vko 4.....................
Kentia.............................1.PAS/1.IVF...........vko 4..................
Ellastiina (TAYS).............1.PAS/1.IVF ...........vko 5..................
Haltia (Väest.liit./Hki).....1.PAS/1.ICSI............vko 5-6...............
Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF............vko 6...................
Poloinen.......................1.PAS/1.IVF............ ???.....................
Pupuvaimo....................1.PAS/1.IVF.............???...................
Wilsson........................1.PAS/1.IVF(+).........???...................
Lion32 (TAYS).................1.PAS/1.IVF(+).........???....................
Hipkukka (TYKS).............3.PAS/2.ICSI.............???..................
Pikku-Tintti....................1.PAS/1.ICSI(+)........???.....................
Aliisa08.........................3.PAS/1.IVF..............???.....................
Junnu (TAYS).................1.PAS/3.ICSI.............???.....................
Himpunpimpula...............1.PAS/1.ICSI..............???.....................
Retuli82........................1.PAS/2.IVF...............???....................
Pohtijatar......................1.PAS/1.IVF...............???....................
Sani-Sani.......................1.PAS/1.IVF..............???.....................
Firefox...........................1.PAS/2.IVF..............???......................
Janniina (P-KKS)................1.PAS/2.ICSI.............???...................
Nippe81............................1.PAS/1.IVF..............???....................
Marakatti72 (naist.klinik.)....1.PAS/2.IVF/ICSI.......???..................
Vanha................................2.PAS/1.IVF...............???..................
Kainni (Väest.liit.)................1.PAS/1.IVF...............???................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre).......1.PAS/1.IVF...............???...............
Milliäinen (Väest.liit./Tre).......1.PAS/1.IVF...............???...............
[align=center]
[/align]


 
Ilmottaudumpa mukaan. Menossa 1.ivf/1.pas. Tiistaina 13.1 siirrettiin mukaan yks hieno kyytiläinen =) Hoitopaikkana Oys. Nyt vaan sitten toivotaan että tarraa lujasti kiinni. Onko kellään tietoa että monentenako päivänä siirrosta alkio yleensä kiinnittyy, jos kiinnittyy?
 
Ellastiina Lääkäri sanoi, et sulattavat ensin top-alkiot koska ne on pakastettu ensimmäisenä eli tavallaan ovat olleet pakkasessa kauemman kuin blastot. Joo, meillähän tosiaan pakastivat heti kaksi toppia ja sitten jatkoviljelivät seitsemän alkioita joista kolme saatiin blastoina pakkaseen. Kyllä varmasti ovat hyvälaatuisia teidän blastot, kun ovat pakkaseen asti selvinneet.

haltia Kyllä taas jännitys vähän helpotti, kun limakalvo oli ok. Taas siis yksi etappi saavutettu. Mulla on sitten tuota lääkitystä sunkin puolesta... =)

Anksu2008 Tervetuloa mukaan piinailemaan!
 
Mukava, kun tämä pino toimii näin aktiivisesti :heart: Joka sana tulee ahmittua tarkasti, ymmärtänette, miksi :xmas: Niin... Lion32, Hipkukka... Kiitos noista lääketiedoista! Summailin mielessäni asioita, enkä muuta oikein ymmärrä kuin että klinikoiden ja lääkäreiden näkemykset vaihtelee, ja varmaankin lääkitykset on hyvin yksilökohtaisia. Mikä sopii yhdelle, ei sitten käykään toiselle. Mullakin aika säännöllinen kierto, joten vaikea sanoa, mistä on kyse... Lion + Ellastiina, kyllä se etova ole tulee noista Zumeista juuri. Olen ihan vakuuttunut siitä. No, ainakin ne sitten jotain vaikuttaa, toivotaan. Mulla on sama annostus kuin sulla Lion32, 3 nappia päivässä. Ja vaikeuksia muistaa ottaa niitä =) Myös mulla on uusintaultra ensi viikon tiistaina, samaa latua mennään siis :)

Anksu Mun puolesta myös tervetuloa! :wave:

Tao74 Saako udella, millä kp:lla tuo limis mitattiin? Vertaisin omaan :ashamed: Juu tiedän, yksilöllistä on, tämäkin! Hienoa, että pääset siirtoon noin pian :heart: Uskon kyllä vankasti, että jos 2 top-alkiota on, niin ihan takuulla jompikumpi, tai molemmat, selviää sulatuksesta oikein hyvin! Vaikka ymmärrän kyllä, ettei tässä uskalla kovin toiveikas olla... Tulee vedettyä automaattisesti matalaa profiilia...

haltia Hyvä se on, jos voi nappien syönnin pitää vähemmällä :xmas: Minä samaten kiskon niitä toistenkin edestä!

Nyt nukkumaan....Onneksi on perjantai! Hyvää yötä...:)


 
Niin varmaan tuohon valitaanko lääkkellinen vai luomukierto vaikuttaa moni muukin asia. Minullekin lääkäri joskus selitti miksi ja mitä varten juuri nuo lääkkeet on minulla ollut siirroissa (myös tuoresiirrossa). Eli ihan liukuhihna meiningillä niitä ei määrätä.
Mutta hassua, jos Nippellä on kierto epäselvä ja silti yritetään normikiertoon. Eiköhän lääkärillä siihen löydy ihan pätevä selitys. Minulla on muutaman kerran kierron pitkittymisen estämiseksi ollut ennen siirtoa käytössä e-pillerit, jolloin vuodon aloitus on ajoittunut tarkasti. Ja nyt on odottamassa Tero-resepti, varmuuden vuoksi, jos kierto uhkaa mennä yli 30 päivää. Miulla kierto voi olla 28-52 päivää.

Ja plussan jälkeen tukilääkitystä jatketaan. Pituus riippuu lääkityksestä yms. Mutta esim. minä jatkoin esikoisen kohdalla rv9 asti jonka jälkeen parin päivän sisällä vähennettiin lääkemäärää ja lopetettiin. Kyllähän se oman jännityksen toi, kun pelkäsi, että mitä jos oma keho ei osaakaan ylläpitää raskautta ilman lääkitystä :ashamed: Osasihan se ihan hyvin...
 
Tervetuloa mukaan Anksu :wave: lähetän paljon tarrasukkia ja plussatuulia täältä sinne :whistle:

(.) Mulla ei lääkäri edes ajatellut luonnoliseen kiertoon, vaan zumet heti ekalla kerralla käyttöön, vaikka mulla on aina ollut ihan säännöllinen kierto ja oviskin joka kuukausi. Aloitan siis kp 2 (ehkä maanantaina) yksi aamulla ja kaksi illalla zumet. Ja sitten 13-14 päivän zumeilun jälkeen aloitan Luget ja siirto on sitten siitä neljän päivän päästä. Zumet ja luget jatkuu sitten viikolle 12 asti (jos tärppää ), joten niitähän sitten saakin popsia/laitella. :eek:
Outoa kyllä, että käytännöt on niin erit eri klinikoilla. :/

Mukavaa viikonloppua kaikille. :heart:
 
[align=center]

NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Soleil76.........................1.PAS/1.IVF.........12.1.09................pp 4
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF.........13.1.09...............pp 3
Tahoma.........................1.PAS/1.IVF.........19.1.09...........
Tao74 (TAYS).................1.PAS/2.IVF.........20.1.09...............
Merilintu.........................1.PAS/1.IVF...........vko 4................
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF...........vko 4.....................
Kentia.............................1.PAS/1.IVF...........vko 4..................
Ellastiina (TAYS).............1.PAS/1.IVF ...........vko 5..................
Haltia (Väest.liit./Hki).....1.PAS/1.ICSI............vko 5-6...............
Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF............vko 6...................
Poloinen.......................1.PAS/1.IVF............ ???.....................
Pupuvaimo....................1.PAS/1.IVF.............???...................
Wilsson........................1.PAS/1.IVF(+).........???...................
Lion32 (TAYS).................1.PAS/1.IVF(+).........???....................
Hipkukka (TYKS).............3.PAS/2.ICSI.............???..................
Pikku-Tintti....................1.PAS/1.ICSI(+)........???.....................
Aliisa08.........................3.PAS/1.IVF..............???.....................
Junnu (TAYS).................1.PAS/3.ICSI.............???.....................
Himpunpimpula...............1.PAS/1.ICSI..............???.....................
Retuli82........................1.PAS/2.IVF...............???....................
Pohtijatar......................1.PAS/1.IVF...............???....................
Sani-Sani.......................1.PAS/1.IVF..............???.....................
Firefox...........................1.PAS/2.IVF..............???......................
Janniina (P-KKS)................1.PAS/2.ICSI.............???...................
Nippe81............................1.PAS/1.IVF..............???....................
Marakatti72 (naist.klinik.)....1.PAS/2.IVF/ICSI.......???..................
Vanha................................2.PAS/1.IVF...............???..................
Kainni (Väest.liit.)................1.PAS/1.IVF...............???................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre).......1.PAS/1.IVF...............???...............
Milliäinen (Väest.liit./Tre).......1.PAS/1.IVF...............???...............
[align=center]
[/align]


 
Mä olen ihan tyytyväinen lääkkeistä, koska normaalistikin ovistikkuun plussan saaminen on tuottanut päänvaivaa. Kerran olen näiden parin vuoden aikana sen onnistunut saamaan, kun virtsa oli riittävän vahvaa. Vaikka ovuloinkin ultran ja tuntemusten perusteella. En tiedä, onko mulla sitten häikkää juuri tuossa hormonipitoisuudessa ja irtoamisessa ja sen takia ei sitten normaaliraskaus lähde käyntiin. Kiertoni ovat 23-28pv.

Koen päässeeni aika helpolla näissä hormonien käytöissä. IVF-meni lyhyellä kaavalla. Mitään kummempia oireita en huomannut. Nyt Zumeja käyttäessäni ei ole ollut pahoinvointia. Turvotusta ym. mutta se on kai menkkohin liittyvää. Ehkä ne hieman ovat korostaneet sitä. Saas nähdä, mitä oireita paljastuu, kun menkat ovat ohi. Vatsa on välillä vähän ihmeellinen ja siitä en tiedä, onko se Zumeista johtuvaa vai ei. Sellaista ei oirelistassa mainittu lääkepakkauksessa.

Kyllä me saadaan olla tyytyväisiä siitä, että asumme Suomessa ja nämä hoidot pelaavat. Kanadalaisella ystävälläni on 700km matka lapsettomuusklinikalle ja inssin hinnat ovat siellä sitä luokkaa kuin meillä IVF yksityisellä. Lääkkeistä ei saa mitään takaisin.
 
Minä kiertopäivänä siirto yleensä tehdään?
En tiedä, onko itkuisuus zumejen oire, olen ollut ihan surkeana nyt pari päivää ja kaikki tuntuu niin toivottomalta. Kuulin yksi päivä bussissa kun joku mies puhui, että vaimonsa oli saanut keskenmenon odottaessaan kolmosia joulun alla ja mun teki mieli mennä halaan sitä. On varmaan tosi harvinaista, että Suomessa hoidoilla edes alkaa kolmosraskaus.
 
Mulla on ollut nyt taas harvinaisen niukat kuukautiset. Plaah, aina sitten rupeaa miettimään, että mitä jos kuitenkin olis raskaana, vaikka kuukautiset on kuitenkin ollut. No minä tuskin olen niitä ihmetapauksia, joilla niin on käynyt - ja toisaalta, viimeksikin se tiesi sitten tuulimunaa. Nyt vaan mietityttää, että jos mun vuotoni on sitten tässä: 1 päivä pyyhkiessä paperiin, seuraavana muutama lorahdus, ja kolmantena taas pyyhkiessä paperiin, niin voiko mun limakalvoni olla mitenkään tarpeeksi paksu raskauden alkamiselle? Verta kuitenkin tuli, että kuukautisista oli selvästi kysymys. On niin hankalaa, niin hankalaa tämä homma. Vielä juuri työmatkaviikola mulla nyt sitten on limakalvoseurantaultra, joten se siitä työmatkasta - mitäköhän taas selittäis ihmisille - toivotaan, ettei ole turha töiden peruutus.

Eilen oli aika rankka ilta. Itketti vaan, kun mietin, että meille piti tulla vauva. Pelkään, tuleeko koskaan vauvaa, ja ihmiset kyselee raskaudesta, kun kaikki ei tiennyt keskenmenosta, eikä ollut silloin voimia jutella kaikkien kanssa. Noh kai se tästä taas iloksi muuttuu.
 
Tuntuu, että monella muullakin fiilikset alavireisiä. Itsellä ainakin epäonnistumisen pelko nostaa päätään, koska siirto lähenee. Huomaa ajattelevansa, että onnistuminen on ehkä 5% mahdollisuus, vaikka todellisuus olisi toinen. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että ei meille ikinä tule vauvaa ja se vaan on kohtalo johon on tyytyminen.

Ymmärsin hoitajalta, että lääkkeellisessä kierrossa PAS on sitten kun limakalvo on hyvä eli arvioni on noin 2vkoa menkkojen alkamisesta.

Haltia: tee raskaustesti, jos normaalisti on runsaammat menkat...
 
Hui kun jännää, täällähän on jo piinailijoita ja lähestyviä siirtopäiviä! Paljon tarrasukkia kaikille kyytiäisille!!! Kiva kun palsta on näin aktiivinen. Itse aloitin pari viikkoa sitten työt taas, niin olen nyt vähemmän ehtinyt täällä käydä, mutta kyllä se tästä taas tasoittuu.

Itsellä alkaa myös jännitys jo nostaa päätään. Ekat km:n jälkeiset menkat takana, olivat hieman normaalista poikkeavat (2 tuhrupäivää ja sitten viikko yltiövuolasta vuotoa), johtuu varmaan siitä kun eka tyhjennys ei kokonaan tyhjentänyt. Hcg oli sentään laskenut seiskaan jo ennen menkkoja ja mikä parasta, menkat tulivat ihan ajallaan normikierron kanssa. Mites te keillä ekat pari päivää tuhrua; lasketaanko ne kiertopäiviksi vai vasta kun tulva alkaa?

Nyt sitten odotellaan malttamattomina helmikuun alkua ja menkkoja jotta päästään zumeilemaan. Siirto kaiketi viikolla 8 tai 9. (vasta!) mikäli sulatus onnistuu. Itse en ole kyllä enää vuosiin edes ajatellut menkkojen lähestyessä luomuihmettä, enkä tutkaillut mitään oireita sun muuta. Niin monta vuotta tässä on menty (6 kaikkiaan) ilman ehkäisyä jotta eiköhän se luomu jo olisi tärpännyt...:ashamed:

Onko kellekään vielä selvinnyt tämä pakastealkioiden määrän siirto, joka puhutti taannoin? Ts. montako sultatetaan ja sitten siirretään? Lähinnä TAYSilaisia tällä asialla huhuilen.

Ihanaa ja jännittävää tulevaa viikkoa kaikille!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Junnu:
Mites te keillä ekat pari päivää tuhrua; lasketaanko ne kiertopäiviksi vai vasta kun tulva alkaa?
Minä olen kuullut sellaisen määritelmän, että kun pikkuhousunsuoja ei enää riitä, niin se on eka vuotopäivä. Mulla on monesti niin niukat kuukautiset, että saatan tarvita vain ekana päivänä kuukautissidettä. Loppuvuoto menee pikkuhousunsuojilla. Mutta tuokin kannattaa varmistaa omasta hoitopaikasta. TYKSissä on lisäksi käytäntö, että jos vuoto alkaa illalla klo 18 jälkeen, lasketaan seuraava päivä kuukautisvuodon 1. päiväksi.
 
Junnu: Tao74:lla oli asiasta jo kokemusta TAYS:lta:

Alkuperäinen kirjoittaja Tao74:
).( Nyt on sitten ultra takana ja limakalvo näytti hyvältä eli 8,7mm. Alkon siirto varattu ensi viikon tiistaille. Sulattavat ensin 2 top alkiota ja molemmat siirretään, jos selviävät sulatuksesta. Olin ihan yllättynyt, kun lääkäri ehdotti kahden alkion siirtoa. Jos käy niin, että kumpikaan alkio ei selviä sulatuksesta niin ottavat blastoja sulamaan ja siirto menee sitten joko keskiviikolle tai torstaille. Hieno juttu, kun ei tarvi sitten odotella seuraavaan kiertoon. Luulisi niistä nyt jonkun edes selviävän sulatuksesta!
Aloitan luget lauantaina ja niitä laitankin nyt sitten 4 päivässä, koska mun menkat on jokaisen siirron jälkeen alkaneet pp 11 tienoilla. Päätettiin siis lisätä tukilääkettä sen takia.
 
[align=center]

NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Soleil76.........................1.PAS/1.IVF.........12.1.09................pp 6
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF.........13.1.09...............pp 5
Tahoma.........................1.PAS/1.IVF.........19.1.09...........
Tao74 (TAYS).................1.PAS/2.IVF.........20.1.09...............
Merilintu.........................1.PAS/1.IVF...........vko 4................
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF...........vko 4.....................
Kentia.............................1.PAS/1.IVF...........vko 4..................
Ellastiina (TAYS).............1.PAS/1.IVF ...........vko 5..................
Haltia (Väest.liit./Hki).....1.PAS/1.ICSI............vko 5-6...............
Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF............vko 6...................
Poloinen.......................1.PAS/1.IVF............ ???.....................
Pupuvaimo....................1.PAS/1.IVF.............???...................
Wilsson........................1.PAS/1.IVF(+).........???...................
Lion32 (TAYS).................1.PAS/1.IVF(+).........???....................
Hipkukka (TYKS).............3.PAS/2.ICSI.............???..................
Pikku-Tintti....................1.PAS/1.ICSI(+)........???.....................
Aliisa08.........................3.PAS/1.IVF..............???.....................
Junnu (TAYS).................1.PAS/3.ICSI.............???.....................
Himpunpimpula...............1.PAS/1.ICSI..............???.....................
Retuli82........................1.PAS/2.IVF...............???....................
Pohtijatar......................1.PAS/1.IVF...............???....................
Sani-Sani.......................1.PAS/1.IVF..............???.....................
Firefox...........................1.PAS/2.IVF..............???......................
Janniina (P-KKS)................1.PAS/2.ICSI.............???...................
Nippe81............................1.PAS/1.IVF..............???....................
Marakatti72 (naist.klinik.)....1.PAS/2.IVF/ICSI.......???..................
Vanha................................2.PAS/1.IVF...............???..................
Kainni (Väest.liit.)................1.PAS/1.IVF...............???................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre).......1.PAS/1.IVF...............???...............
Milliäinen (Väest.liit./Tre).......1.PAS/1.IVF...............???...............
[align=center]
[/align]

 
Ultrassa käyty ja siirto olisi viikolla 4, jos ovulaatio on tullakseen. Lääkäri käski minua pistämään 75ky puregonia yhtenä päivänä, ultra kun oli kp11 ja minulla taas laiskahko kierto joten puregoni nopeuttaa kasvua hieman. Aika jännä- en oo koskaan kuullut et keskellä kiertoa laitetaan, mutta kai se toimii, toivotaan. Kuulema 65prosenttia alkioista selviää sulatuksesta, eli mahdollisuudet pitäisi olla ihan hyvät. Kortisoonia vetelen nyt naamaan ja toivon ettö se pitää vasta-aineet visusti pois, mikäli niitä on. Ystäväni kertoi saaneensa apua hermoratahierojasta, hän kuulema näkee hormonihäiriön ja osaa hoitaa sitä. Kuulema pitäisi raskautua kahden vuoden sisään... takuista en tiedä mihin uskoa, mutta varmasti kokeilemisen arvoinen. Pitänee varata aika et voi heti passin jälkeen mennä hoitoon ;) tsemppiä kaikille kanssapiinailijoille. Toivon paljon voimia, sitä kun nyt tarvitaan äärimmäisen paljon.
 
Tuokin on tosi hassua, miten erilaisia arvioita kuulee/lukee siitä, miten moni alkioista selviää sulatuksesta. Joskus näkee, että puhutaan 50 prosentista, joskus 60-70 prosentista. Meidän lääkäri sanoi, että heillä alkiot selviää lähes aina sulatuksesta. Alkioiden pakastamiseen uhrataan niin paljon aikaa ja se tehdään tosi hitaasti. :)
 
No eipä ainakaan meillä ollut tuurit kohdallaan, kumpikaan pakastetuista alkioista ei selvinnyt sulatuksesta. Nyt sitten taas pitkän kaavan mukaan. Tällä hetkellä ketuttaa kyllä aika lailla :headwall:
Mutta parempaa onnea muille, siirryn varmaan taustailemaan...
 

Yhteistyössä