PAS tammi-helmikuussa

Tervehdys kaikille! Mahtuisiko joukkoon mukaan? :wave:

Meillä on myös suunnitelmissa uusi yritys tammi-, helmikuun aikana eli 1. IVF:n 1. PAS on toivottavasti edessä. Hoidoissa ollaan Tampereen Väestöliitossa. Tuoresiirto oli marraskuussa, jonka pinosta täällä näyttää olevan valitettavan monta tuttua nimeä. :hug: Tällä kertaa tärppää, eiks jeh? :)

Meillä on pakkasessa kuusi vauvantaimea, kaikki käsittääkseni eri oljissa. Siirto tehdään lääkkeelliseen kiertoon ja kuukkareiden alettua lämään ensimmäisen Estradot-laastarin alavatsalle. Jossain vaiheessa alkaa myös ihanaisten lugepalleroiden asentaminen. Muuta ei olekaan vielä tiedossa. Uudet ja terveelliset elämäntavat on tietenkin (taas) vuodenvaihteessa aloitettu. :saint: Eli näillä eväillä mennään.

Soleil onkin ensimmäisenä istahtanut piinapenkkiin. Tsemppiä! Onko muita, joilla siirto on ihan näillä näppäimillä?

Mukavaa maanantai-iltaa!
 
Tervetuloa uusille, ja Soleilille oikein paljon voimia piinailuun, ja pienelle sitkeyttä kestää kyydissä :)

Täällä onkin tapahtunut palstalla vaikka mitä, itsellä kuukautisia ei vielä näy. Nyt kp 33, yleensä on ollut maks 35, en nyt vaan tiiä, miten toi kesken meno sitten vaikutti kiertoon, eka oli ainakin sen 35. Vatsa on ollut kauhean kipeä. Monella eritavalla on nippaillut, ja jopa särkenyt. pian se täti varmaan kurvaa ryminällä sisään. Kuitenkin niinkuin muutkin kerroitte täälläkin elätellään aivan turhia toiveita, että mitä JOS kuitenkin olisi luomuna tärpännyt, on se todellakin ihme, että sitä ihmettä jaksaa aina vaan toivoa ja jännittää.

Mua on nyt alkanut jännittämään, että minä päivänä kuukautiset alkaa, koska on ultra, ja koska päästään siirtoon, työmatkat ja muut kun pitäis pystyä suunnitella vähän ennen edellistä päivää. Meillä pasia ei tehdä jos ovulaatio on torstaina, muuten tekevät siirtoja vaikka lauantaina, nyt vielä jännitän, että mulla on aivan saletisti ovulaatio just torstaina. huh, on niin paljon taas mielessä kun hoidot lähestyy, toisaalta ihanaa, toisaalta pelottaa niin hirveästi, että sekin sattuu mahaan.

Onnea seuraaville siirtoon menijöille. Hyvä idea, ottaa lista mukaan pinoon kulkemaan.
 
Kiitos kaikille onnentoivotuksista! Eiköhän tällä määrällä vastaanotettuja tsemppauksia pitäisi olla jo vaikutusta alkion kiinnittymiseenkin. :D Huomenna olen menossa kuntosalille ja vaikka lääkärikin sanoi, että saa liikkua ihan normaalisti, niin epäilyttää silti... Täytynee puhua itselle nyt vaan järkeä! Liikunta on hyvä asia eikä huono. :) Ei ole mitään superrankkaa edes tarkoitus tehdä.

PeePee77: Toivotaan! Meille jäi vielä kolme alkiota pakkaseen.

haltia: Mistä tuollainen johtuu, että ovulaatio ei saa olla torstaina? Peukut pystyssä luomuplussalle! Minä ihmettelen myös, miten sitä yhä jaksaa toivoa luomukiertoinakin. Tai välillä ajattelee, että ei ole YHTÄÄN mitään toivoa, mutta kun menkat alkavat tai testi näyttää negaa, tajuaa, että oli silti silloinkin "salaa" toivonut ihan valtavasti.

 
Huomenta kaikille :wave:

Tervetuloa merilintu ja Sitrus, meitähän alkaakin olla jo mukava joukko. Kunhan kaikki päästään piinailemaan. :)

(.) Kävin eilen PASin suunnittelukäynnillä, ja näyttäisi meillä osuvan tuo siirto sitten helmikuun ensimmäiselle viikolle. Päivä riippuu siitä, että milloin vuoto alkaa ens viikonloppuna ja kuinka hyvin limis lähtee Zumeilla "kasvamaan". Näillä näkymin jossain tuossa 2.-5.2. välillä tapahtuu. :)

Tarrasukkia ja liimaa paljon soleil, tuohan tähän pinoon se ensimmäinen plussa. :heart:
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille :wave:

Lääkärissä kävin, kaikki ok ja ensi maanantaina eli 19.1. olisi tarkoitus tehdä siirto. Perjantaina pitää aloittaa Lugesteronit.

Ollaan naistenklinikalla hoidossa ja siellä sulatus tapahtuu ilmeisesti vasta saman päivän aamuna ja soitto saattaa tulla vasta pari tuntia ennen kuin pitää olla siellä. Ei ole hirveän kätevää töiden suunnittelun kannalta, mutta toivottavasti saan jollain lailla aikataulut sopimaan, kun juuri silloin ei ole mahdollista ottaa vapaapäivää. Olisin kyllä mieluummin mennyt jo tämän viikon puolella, kun nyt tää on vähän tällaista roikkumista.

Mutta tsemppiä kaikille, etenkin Soleilille piinailuun!
 
[align=center]

NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Soleil76.........................1.PAS/1.IVF.........12.1.09................ 1
Tahoma.........................1.PAS/1.IVF.........19.1.09...........
Tao74 (TAYS).................1.PAS/2.IVF.............???...................
Merilintu.........................1.PAS/1.IVF...........vko 4................
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF...........vko 4.....................
Ellastiina (TAYS).............1.PAS/1.IVF ...........vko 5..................
Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF............vko 6...................
Poloinen.......................1.PAS/1.IVF............ ???.....................
Haltia (Väest.liit./Hki).....1.PAS/1.ICSI...........???....................
Pupuvaimo....................1.PAS/1.IVF.............???...................
Wilsson........................1.PAS/1.IVF(+).........???...................
Lion32 (TAYS).................1.PAS/1.IVF(+).........???....................
Hipkukka (TYKS).............3.PAS/2.ICSI.............???..................
Pikku-Tintti....................1.PAS/1.ICSI(+)........???.....................
Aliisa08.........................3.PAS/1.IVF..............???.....................
Junnu (TAYS).................1.PAS/3.ICSI.............???.....................
Himpunpimpula...............1.PAS/1.ICSI..............???.....................
Retuli82........................1.PAS/2.IVF...............???....................
Pohtijatar......................1.PAS/1.IVF...............???....................
Sani-Sani.......................1.PAS/1.IVF..............???.....................
Firefox...........................1.PAS/2.IVF..............???......................
Kentia.............................1.PAS/1.IVF..............???....................
Janniina (P-KKS)................1.PAS/2.ICSI.............???...................
Nippe81............................1.PAS/1.IVF..............???....................
Marakatti72 (naist.klinik.)....1.PAS/2.IVF/ICSI.......???..................
Vanha................................2.PAS/1.IVF...............???..................
Kainni (Väest.liit.)................1.PAS/1.IVF...............???................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre).......1.PAS/1.IVF...............???...............
[align=center]
[/align]


 
Tänään on vähän ripusutellut verta. Soitin jo klinikalle ja varasin ajan, mutta joudun huomenna siirtämään sen, koska kunnon vuotoa ei ole vielä tullut (näin siis sovimme hoitajan kanssa). Onhan se niin, että Zumet aloitetaan siitä päivästä, kun kunnon vuoto alkaa???? Eli aloitan vasta huomenaamulla, enkä tänä iltana? En huomannut hoitajalta kysyä. Kovasti hän kiirehti niiden ottamisessa -- että heti töiden jälkeen jo, eikä vasta illalla. Mutta kun se kunnon vuoto ei sittenkään tullut vielä...
 
Lämpöisiä onnentoivotuksia ekalle kyytiläisen kantajalle! :heart: :stä toivon teille kaikille vahvaa plussaa!!! Ja rauhallisia sekä onnellisia ajatuksia piinaamisen keskelle! Perässä tullaan Soleil :LOL: ja sitten saakin alkaa oikein kovat plussatuulet puhallella koko ketjuun päin :whistle: ! Ja terkkuja kaikille muille myös :wave:
 
Kaunis kiitos tervetulotoivotuksista!:flower: Taisin nyt sitten ujuttautua tähän pinoon mukaan... Kiva kun kävitte vastailemassa mun kysymyksiini. Nyt vasta tajusin, että soleil sinä olit juuri täältä pinosta (listassa ekana vieläpä ) ja sulla tehtiin juuri eilen siirto! Hienoa! Minultakin paljon onnea ja plussapuhureita! Mulla siirto menee varmaankin vähän yli viikon päähän. Saa nähdä, kun mulla kierto vaihtelee jonkin verran. Siksi on aika jännää, ensinnäkin se, ovuloinko ollenkaan juuri tässä kierrossa ja sitten se, ettei ovis osu siirron kannalta huonolle päivälle.
 
Soleil Mukavia piinapäiviä täältä kans toivottelen! =)

Ellastiina Minä ainakin aloitin zumenonit vasta sunnuntaina vaikka pieni vuoto alkoikin lauantaina iltapäivällä. Aikaa varatessa mainitsin siitä eikä mulle ainakaan sanottu sen kummempia.
 
Mä olin niin innokkaana varaamassa aikaa heti, kun alkoi punertaa, että ihan hävettää nyt... Huomenna joudun siirtämään sitä, koska aika jonka varasin on liian aikainen, kun kunnon vuoto alkaakin huomenna. Sitten se meneekin jo viikonlopun ylitse. Siirto taitaa olla viikon 5 loppupuolella.

Ps. Hymyjä ainakin tulee tekstiin, ä-kirjan ja sulkuvälimerkki ovat peräkkäin. Sen saa poistettua, kun katsoo minkä sanan lopussa ei-toivottu naama on, palaa omaan tekstiinsä muokkauksen kautta ja tekee siihen välilyönnin ja tallentaa uudestaan. Ä:n jälkeen ei kannata laittaa sulkua suoraan kiinni vaan laittaa siihen saman tien ylimääräisen välilyönnin, niin ei tule naamaa.
 
Heip Ellastiina, mulle sanottiin klinikalla eilen, että toisena vuotopäivänä aloitetaan zumet, onkohan ohje sama kaikkialla?

(.) En jaksaisi enää millään odottaa, vaikka odotusta ei enää olekaan montaa päivää, ja saa aloittaa zumejen popsimisen. :) Ollaankin Ellastiina aika samassa aikataulussa sitten. Kiva juttu.
 
Hei Janski! TAYS:n ohjeessa lukee, että ekasta vuotopäivästä. Mutta ensimmäinen vuotopäivä on siis se, kun tulee verta ihan kunnolla siteeseen asti. Joten... olen varautunut siihen, että huomisesta aloitan napsimaan Zumeja. Toivottavasti tulva on vastassa jo aamulla. Laitoin kännykkään muistutuksen klo 7.30, klo 15.30 ja klo 22.30... Olenkohan vähän yli-innokas... :) Tuntuu vaan hyvältä, kun voi jotain konkreettista tehdä, joka ainakin saa tuntumaan siltä, että asiasta voisi tulla totta.
 
Heip Ellastiina, mullakin on aina kännykässä muistutukset, että varmasti muistan oikeaan aikaan ottaa pillerit. :) Mutta mä otan kyllä yhden aamulla ja kaks illalla... Hassua, että ohjeet näin vaihtelevat. :eek:
Onnellinen sinä, että pääset jo tekemään jotain. Tuskin maltan enää odottaa, että pääsen itekin aloittamaan :ashamed:
 
Todella outoa toi Zumejen käyttö, riippuen missä käy hoidossa. Me siis TAYSissa ja mulla alko pieni vuoto viime to ja pe aamusta aloin popsiin Zumeja kolme päivässä. Ens ti (20.1.) eli KP 12 ultra, siellä kai selviää koska aloitan Luget... Eikös nekin aloiteta ennen siirtoa kuitenkin? Mulla siirto ehkä 23.1., tarkemmin selviää ultrassa.
 
Kiitos vastaanotosta :) Täällä kärvistellään ja yritetään valaa toivoa tulevaan. Perjantaina olisi ultra ja se on kp11, nyt jo oviskipuja vasemmalla joten toivotaan että sielä tapahtuu oikeasti jotain. Onko muilla oviskipuja? Tai kauanko ne teillä kestää? Mulla saattaa joskus olla jopa neljä päivää.. joskus käynyt endo-pelko mielessä.. pitää toivoa et lievä pco riittäisi minun kohdalla... ettei enää endoa tulisi. Mulla hirvittää nuo sulatukset, miten ne yleensä selviää? Mulla kun ei ole kokemuksia niistä vielä... Pelottaa että jos sieltä lähdetään tyhjin käsin...
 
Heip ja tervetuloa uudet :wave:
Nyt helpottaa ketutus :) Hoitaja soitti eilen ja ultra on 21.pv. Siinä sitten nähdään onnistuuko siirto tähän kiertoon. Mulle ei tule kuin luget lääkkeeksi. Hoitaja käski ottaa luge reseptin mukaan kun menen ultraan, mutta mistä otan kun käytin sen sillon vajaa 2v sitten kokonaan ja enpä ole vanhoja reseptejä säilytellyt... täytyypi pyytää uusi. Vähän jänskättää ja mietityttää.
Ja eilen sain kuulla että miehen serkku on taas raskaana (taas vahinko, oli itse sanunut) ja sillä on jo ennestään 5 lasta. Ei mene aina kaikki tasan, joillekin tulee vauvoja ovista ja ikkunoista, toisille ei millään...
 
Moi kaikille!!
Uutena liityisin mukaan, edessä ensimmäinen pas ja hoitopaikkana treen väestöliitto. Tänään alkaa zumet ja ultra on 23. pvä. On niin kivaa, kun pitkästä aikaa pääsee yrittään. Tuoresiirto oli lokakuussa ja täällähän on jo tuttuja nimiä pinossa.
Rankkaahan tämä on varmasti kaikille, mutta jostain se toivo kuitenkin aina herää uuteen yritykseen. Psyykkaan itseäni välillä lukemalla tosi vanhoja kirjoituksia tältä palstalta, ei täällä enää ketään vuoden -04 lapsettomia heilu ja se lohduttaa paljon.
 
soleil! Onnea matkaan, että kyytiläinen tiukasti tarraisi kiinni! Voiton puolelle olet päässyt :heart: Millä kp:lla sinulla olikaan siirto?

Hartaasti toivon kaikille onnistumisia tähän pinoon. Tässä pinossa jo tiedetään, mitä tämä kaikki on.. :/ Ei aina niin helppoa, todellakaan...

Uusia me olemme melkein kaikki täällä, silti toivotan tervetulleeksi näin hurjalla kolmen viestin kokemuksella Milliäisen , kainnin ja kaikki muutkin minun jälkeeni pinoon tupsahtaneet. :heart: ;)

Nyt kun teidän juttujanne olen lueskellut, on yksi asia jäänyt mietityttämään. Miksi toisilla pas tehdään lääkkeelliseen, toisilla lääkkeettömään kiertoon? Mitähän eroa siinä on? Itsellä on siis ne Zumenonit, nyt menossa kp. 11. Ultrattu on, mutta limis oli ihmeen ohut, uusi ultra on edessä ensi viikolla. Jos siirtoon pääsen, se on noin kp. 20. Sinne asti kiskon zumeja. Minun kohdallani ne eivät ole pahemmin vaikuttaneet, mutta annosta ei silti nostettu. Ihmettelen tuota, koska normaalisti tässä vaiheessa kiertoa limis on paksumpi :eek:

Lion32 Sulla ainakin näköjään myös zumet. Sinä ja muut zumeilijat, oletteko havainneet sivuvaikutuksia? Mulla lievää pahoinvointia ajoittain, ei muuta. Flunssailen edelleen, joten väsymys johtuu varmaankin flunssasta, ei zumeista. Teitä ehkä kiinnostaa, mitä mulle sanottiin zumeista klinikalta, vaikka sillä ei kai ole suurta merkitystä (? ). Sanoivat, että zumet jotenkin estävät munasoluja kehittymästä, jos niitä kehittyy, niin jäävät pieniksi. Eli tarkoitus on vain vaikuttaa siihen limakalvoon. Ihmetytti, kun mulla sitten näkyi molemmilla puolilla 8 millin follit ja pieniä alkuja...

Nyt ei muuta kuin eteenpäin... Kaikille kauheasti voimia ja jaksamisia! :heart:
 
Täällä alkoi tänään pieni vuoto, ja varasin heti väestöliitosta ultra-ajan tiistaiksi 27.1 se on tästä nyt 14 pv eteenpäin, ja mulla kun on aika pitkä kierto niin sen pitäkin olla noin pitkällä, aikaisemmat ultrat on turhia. Katsotaan alkaako vuoto kunnolla tänään illalla vai huomenna. yli-innokas olen minäkin. Meillä siis siirtoa ei tehdä jos ovis on torstaina siksi, että klinikka on aina suljettu sunnuntaina, lääkärit tarvii vissiin edes yhden vapaapäivän. Luget mullakin alkaa vasta seuraavana päivänä siirrosta, muuten tässä nyt sitten alkaa jännittäminen. meillä siis siirto tod näk viiikko 5 tai 6.

Hengessä mukana kaikkien piinailuissa ja jännittämisissä ja odottamisissa, niin paljon tekstiä, että kaikkea ei pysty kommentoimaan :)
 
[align=center]

NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Soleil76.........................1.PAS/1.IVF.........12.1.09................pp 2
Tahoma.........................1.PAS/1.IVF.........19.1.09...........
Tao74 (TAYS).................1.PAS/2.IVF.............???...................
Merilintu.........................1.PAS/1.IVF...........vko 4................
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF...........vko 4.....................
Kentia.............................1.PAS/1.IVF...........vko 4..................
Ellastiina (TAYS).............1.PAS/1.IVF ...........vko 5..................
Haltia (Väest.liit./Hki).....1.PAS/1.ICSI............vko 5-6...............
Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF............vko 6...................
Poloinen.......................1.PAS/1.IVF............ ???.....................
Pupuvaimo....................1.PAS/1.IVF.............???...................
Wilsson........................1.PAS/1.IVF(+).........???...................
Lion32 (TAYS).................1.PAS/1.IVF(+).........???....................
Hipkukka (TYKS).............3.PAS/2.ICSI.............???..................
Pikku-Tintti....................1.PAS/1.ICSI(+)........???.....................
Aliisa08.........................3.PAS/1.IVF..............???.....................
Junnu (TAYS).................1.PAS/3.ICSI.............???.....................
Himpunpimpula...............1.PAS/1.ICSI..............???.....................
Retuli82........................1.PAS/2.IVF...............???....................
Pohtijatar......................1.PAS/1.IVF...............???....................
Sani-Sani.......................1.PAS/1.IVF..............???.....................
Firefox...........................1.PAS/2.IVF..............???......................
Janniina (P-KKS)................1.PAS/2.ICSI.............???...................
Nippe81............................1.PAS/1.IVF..............???....................
Marakatti72 (naist.klinik.)....1.PAS/2.IVF/ICSI.......???..................
Vanha................................2.PAS/1.IVF...............???..................
Kainni (Väest.liit.)................1.PAS/1.IVF...............???................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre).......1.PAS/1.IVF...............???...............
Milliäinen (Väest.liit./Tre).......1.PAS/1.IVF...............???...............
[align=center]
[/align]


 
Tervetuloa kaikille uusille tasapuolisesti :wave:

Kentia olen ollut huomaavinani pientä pahoinvointia aina silloin tällöin. Viimeks eilen illalla oli niiiiin paha olo, että ei meinannut saada nukuttua... Ajattelinkin, että mistä se johtuu, mutta ehkä sit niistä Zumeista. Minulle sanottiin heti, että sit jos PASsiin joudutaan niin Zumet aloitan. Eli ei edes puhuttu lääkkeettömästä siirrosta. En sillon tosiaan edes huomannut kysyä mitä lääkkeet tekevät. Toivoin vaan, ettei niitä tarvita... Outoo, ettei sulla ole limis vahvistunu... Montako Zumea otat päivässä? Mä kolme. Mulla ultra siis tiistana, kp 12. Siirto menee sit varmaan viikolle 5.
 

Yhteistyössä