pas, plussa -> tuulimuna

Hei! Kävin alkuraskauden ultrassa, rv 7+4, jossa todettiin tuulimuna. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys.
Uuteen pas hoitoon päästään aikaisintaan joulukuussa. Riippuu miten kierto normalisoituu.
Pakkasessa 4 alkiota, joista 2 top ja loput 2 alkiota on hoitajan mukaan ihan hyviä.
Olen nyt miettinyt tuota tuulimunaa. Tiedän mistä se johtuu, mutta nyt olen alkanut miettimään,
että onkohan tuossa satsissa muitakin ns. viallisia munasoluja :(

Onko muilla kokemuksia tuulimunan jälkeisestä pas.sista? Onko raskaus onnistunut?
Vai onko tuulimuna uusiutunut?

Olen pohtinut myös sitä, oliko tuulimunan syy se, ettei alkio ollut jakautunut sulatuksen jälkeen
ja oli menettänyt yhden solun sulatuksissa. Kokemuksia?
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni ei ole ollut tuulimunaa mutta kokemusta "menetetyistä soluista". Eli raskauduin passista jossa sulatettiin 8 soluinen alkio. Tämä menetti sulatuksessa kolme solua eli oli siirrettäessä 5 soluinen. Raskaus alkoi ja varhaisultrassa näkyi alkio heikon sykkeen kera. Meni kuitenkin kesken. Samasta satsista raskauduin kahteen kertaan ja molemmat menivät kesken. Eli voi olla että kaikki sen satsin munat olivat huonoja tai sitten vaan sattumaa.
 
Hei Nipsu74! Pahoittelut tuulimunasta! On niin väärin kun vihdoin onnistuu ja sitten vedetään matto jalkojen alta! :hug:

Itselläni meillä ei ole kuin tuoresiirto takana ja siitä nega, kaksi keskenmenoa on aiemmin ennen hoitoja. Reilu vuosi viimeisestä! :( Tuppaudun tänne kun haluaisin kysyä kun tuolla ivf hoitoja lapsettomille ei kukaan vastaillut. Minua kiinnostaisi kun teille on tehty PASseja millainen tukihoito teillä on ollut niissä? Mua ihmetytti kun mulla aloitettiin lugesteron 200mg 2 kapselia iltaisin siirtopäivän illasta? Onko se vähän myöhään? Anteeksi kun täällä nyt kyselen, mutta kun en ole löytänyt muualta pakastealkioiden siirroissa olleita!
 
Siis kai pakastealkioiden siirrossa on samat lääkkeet suunnilleen kuin esim.meillä jossa on pakastettu munasolu+tuoresiittiöt, sulatettunahan ne kaikki siirretään. Siis meillä siirron jälkeen jatkuu kuten jo useita päiviä ennen siirtoa Progynova 1x3, Divigel x1 ja Crionone 8% 1x2. Outoa jos sulla vasta siirron illasta. Ollaan hoidoissa ulkomailla, mutta nää lääkkeet on ihan kansainvälisesti käytettäviä ja suomestakin saatavia.
 
Hei Niian!

Minulla oli tässä viimeisemmässä hoidossa käytössä lutinus 100 mg/ yksi tabletti kolmesti päivässä. Aloitin siirtoiltana laittamaan.

Aiemmissa hoidoissa on ollut lugesteron, annostusta en enää muista. Mutta sekin aloitetiin siirtopäivän iltana.
 
Iitu78: Kiitos kun vastasit! Vähän on sellainen olo ollutkin, että jatkossa voisi kysyä jotain muutakin tukea passeihin. Katsotaan nyt. Ihmetyttää miten hoitopaikoissa on niin paljon eroja!
 

Yhteistyössä